• NormaJean

Vad väger svenska tjejer i genomsnitt?

VAD VÄGER EGENTLIGEN GENOMSNITTSSVENSKAN och är vi nöjda med hur vi ser ut? Det finns ju siffror, men de pratar inte om ålder etc.

Jag skall göra en liten undersökning här och presentera svaret när jag har tillräckligt många svar! Skulle vara jättetacksam om alla (kvinnor) som halkat in här besvarar följande frågor (obs, bara tjejjer/kvinnor):

1. Ålder
    2. Längd och vikt
    3. Hur nöjd är du med din kropp (skala 1-5)

Tack!

• Svar på tråden Vad väger svenska tjejer i genomsnitt?
  • Venna

36 år
    163 cm
    61 kg
    4 Min kropp har burit, fött och ammat två barn med allt som hör därtill, långt ifrån perfekt, men min kropp är min och den fyller sin funktion utmärkt. Jag trivs mycket mer med min kropp efter att ha fått barn än innan!

• sol199

Ålder 15

Vikt 62

Längd 177

3/5

Revben syns trotts att jag inte är så smal har gått från 73 kg till 62 på lite mer än ett år vet inte om det är så normalt direkt :/

• Ingrediensen

41 år

59 kg 171 cm

4/5 Ganska nöjd. Inte missnöjd med kilona utan mer med ålderstecken. Är mycket mer tillfreds med kroppen nu än när jag var yngre, fast jag hade snyggare kropp då.

• Paulina P P

1. 42
    2. 170 cm 56 kg
    3. 4

• Mandarin3

19 år

172 cm

78 kg

Nöjdhet: 4

Glad

• Mette

35 år

165 cm

58 kg

Inte så nöjd pga väldigt otränad efter längre sjukdom.

• Söt Som Socker

19år, 164cm, 45-46kg, 1, jag vill gå upp i vilt så att jag blir lite snyggare och får större bröst.

• Girlygirl

16 år

175cm

63-64 kg

3.. Hade gärna gått ner lite för att bli helnöjd men stannar här tills vidare

• Re9

36 år

172 cm

66 kg

3. Inte helt nöjd,känner mig lite tjock ändå.
    Sitter fortfarande lite fett runt magen och höfterna.
    6 kg till hade jag velat gå ner,och att det ska försvinna på rätt ställen.
    Har små bröst,så fettet kunde gärna flyttat dit!

• f95

Ålder: 20 år

Längd: 154 cm

Vikt: 49 kg

Nöjdhetspoäng: 4

• Tacksam77

37 år

70-71 kg

175 cm

Sladdrar lite pga graviditeter, små bröst, slapp röv, celluliter.

Men nöjdare än när jag var 18 med superfit kropp, man inser att kvinnokroppen är fantastisk efter att man har fött barn.

4/5 i nöjdhet.

• mista

25 år

65-67 kg

175 cm

Smal och har i princip alltid fått komplimanger för min kropp trots att jag sällan tränar

• Zia29

23 år

162 cm, 64 kg

5. Jag har en väldigt fin kropp, får ofta komplimanger för den. Smal midja, stor rumpa, lagom stora bröst. Men jag tränar hårt så det är klart att jag är så nöjd som jag är :).

• dr acula

29 år.
    170 cm 60 kg.
    Säger 3

• Hejhopppp1234

23 år

168 cm

Pendlar mellan 60-63kg

3/5 - har väldigt lätt för att lägga på mig muskler och men skulle vilja ha mindre kroppsfett. Inte för det är överdrivet men ger mig inte förens allt sitter "fast" haha men Jobbar på det då tränar även 6 dagar/veckan mellan 3-6 timmar/dag). Skulle dock vilja ha tillbaka mina bröst som försvann efter min viktnedgång. Men jag skulle väl endå kunna säga att jag är rätt så nöjd med hur jag ser ut vikt mässigt vet jag inte vart man ska ligga riktigt, men jag känner någonstanns endå att då ja tränar så mycket så tror jag att jag ligger rätt normalt. Så nu är det bara att köra mitt race så får vi hoppas jag nått mina mål tills jul ????

• maargaretaa

20 år

166cm

64kg

1/5

Inte nöjd alls!!! Gick upp i vikt pga p-pillerna. Vill väga 50-55kg.

Svar på tråden Vad väger svenska tjejer i genomsnitt?