• NormaJean

Vad väger svenska tjejer i genomsnitt?

VAD VÄGER EGENTLIGEN GENOMSNITTSSVENSKAN och är vi nöjda med hur vi ser ut? Det finns ju siffror, men de pratar inte om ålder etc.

Jag skall göra en liten undersökning här och presentera svaret när jag har tillräckligt många svar! Skulle vara jättetacksam om alla (kvinnor) som halkat in här besvarar följande frågor (obs, bara tjejjer/kvinnor):

1. Ålder
    2. Längd och vikt
    3. Hur nöjd är du med din kropp (skala 1-5)

Tack!

• Svar på tråden Vad väger svenska tjejer i genomsnitt?
  • tweenies

Ålder 22
    Längd 169
    Vikt 52
    Nöjdhet 2 tyvärr

• alexander2011

1.Ålder 24
    2. längd och vikt: 170, 78 kg
    3: Hur nöjd är du med din kropp( skala 1-5) 3

Är ganska nöjd, skulle vilja gå ner några kilo. Skulle jag väga 70- 73 så hade jag varit nöjd, passar inte att vara för smal eftersom jag har stor benstomme

• Rafael90

1. Ålder: 20
    2. Längd och vikt: 167 cm, vet inte min vikt just nu men sist jag vägde mig (ca 2 veckor sen) var den 42 kg.
    3. Hur nöjd är du med din kropp (skala 1-5) 1, inte nöjd alls. Har haft anorexia i 6 år och känner mig enorm trots att jag vet att jag är ett skelett.

• emsmamma

35 år
    160 cm
    55 kg (ca 3 månader efter graviditet, normalt 45-50 kg)
    Nöjdheten ligger väl på en 4 de flesta dagar (älskar de extra kilon jag fått efter graviditeten :) )

• minimou

1: 29 år.
    2:170 cm, 65 kg.
    3: 3

Är ganska nöjd. Väger några kg mer än jag gjorde innan jag fick mina barn och det känns helt ok. Får jag bara tillfälle att träna upp kroppen lite så skulle jag vara väldigt nöjd med min kropp. 

• Oleanna

1. 35år
    2. 153 cm 60 kg
    3. 4

Svar på tråden Vad väger svenska tjejer i genomsnitt?