• FruW

Utredning hos Lennart Blomqvist

Hej!

Jag undrar om det finns någon mer här på FL som har/ska eller just nu kanske genomgår en utredning hos Lennart Blomqvist på SÄS i Borås för upprepade missfall. Jag sitter och väntar på brev från honom, och hoppas så att vi får vara med i hans forskning. Efter 3 mf på ett år vill vi gärna ha hjälp!

Det vore kul att diskutera med fler i den här situationen!

Kram Mimmi

• Svar på tråden Utredning hos Lennart Blomqvist
  • FruW

Jag uppfattade det som att det är ett första besök, där pratar ni, han gör en gynundersökning o så får ni remiss till provtagning. Ni lämnar era blodprover o när han fått svaren, tar 4-6 v så hör han av sig. Ser allt bra ut blir ni erbjudna att va med i studien. Så här var det för mig, väntar fortfarande på plusset. När man är gravid är det fler kontroller o besök.

• nenne87

samma här. en träff och grundlig undersökning sen bara telefonkontakt.
    Väntar oxå på plusset, fick ett spökstreck på aco preg i fredags, jävligt surt.  men nya tag om två veckor, då är vi i kroatien och hoppas att jag kan slappna av ordentligt då.

• RamonaMaria
    nenne87 skrev 2011-07-12 23:07:46 följande:
    samma här. en träff och grundlig undersökning sen bara telefonkontakt.
    Väntar oxå på plusset, fick ett spökstreck på aco preg i fredags, jävligt surt.  men nya tag om två veckor, då är vi i kroatien och hoppas att jag kan slappna av ordentligt då.
    Hur har det gått?!

Jag är på bim - 4 idag. i förrgår o igår tog jag grav.test. slänger in en bild:

ser ni?

nu undrar jag, om inte mens kommer, vad som händer med utredningen. Har våran första träff med dr. blomqvist 2/8 så det är ju snart. eftersom jag hade ett utomkved i maj så är det viktigt att vi vet att den här graviditeten sitter på rätt ställe. men han gör väl VUL? O någon som vet vad som händer med blodproverna nu när vi  (jag) inte hunnit ta några prover innan jag blev gravid?!
  • nenne87

Jodå jag sitter här å väntar på BIM som är på måndag-tisdag nästa vecka. Jag känner så olika varje månad mellan äl å mens. förra månadern hade jag konstant molvärk i två veckor å jätte öm i bröstvårtorna därför jag testa när mensen var sen typ i två dagar då jag fick mitt spökstreck på preg. 
    Denna gången var jag i kroatien när jag hade äl och fyra dagar efter äl så hade jag jätte ont i vänstra sidan, kunde knappt stå upp och vääldigt öm i bröstvårtorna, nu känner jag inget, ingen molvärk alls, lite ömma vårtor men annars känner jag mig precis som vanligt........kroppen är konstig ibland.

så på måndag får vi se.
    hur har det gått för dig ramonamaria??? 

• RamonaMaria

Jenna7: jag har fått mitt plus o bekräftat på vul att det sitter på rätt ställe! (opererades för X i maj) nästa vecka (är i v.6 då) så ska vi till Borås o träffa dr Blomqvist för första gången. Ska bli riktigt spännande!
    Håller tummarna för dig!

• nenne87

ååå nu har ni en härlig tid framför er, lennart är underbar och ni kommer få möjlighet att göra Vul å se så allt ser bra ut:) vilket det självklart kommer att göra!!!
    Jag gjorde ju som sagt 16 olika prover hos honom och allt visade sig vara bra så vi får helt enkelt lita på det å bara köra på.....vilket ibland kan vara lite påfrästande för det blir lixom ett "måste" även om man inte försöker tänka så.

Lycka till    

• Ruby01

Hej! Jag har gått igenom behandlingen som man får genom Lennart Blomqvist. Jag har bara gott att säga om honom, jag kände mig väldigt trygg med honom och det var oerhört skönt att han sa att man kunde ringa honom när som helst om vad som helst som man undrar. Du vet alla små saker som man tror är början till ett missfall, alla symptom som man tycker uteblir och sånt. Jag fick min pojke när jag fick behandlingen av Lennart B, efter fyra missfall, och om det berodde på Lennart B eller ej, det vet jag inte, för har sedan fått ett missfall igen, men det är i alla fall värt ett försök tycker jag! Kämpa på! Förr eller senare kommer du få ett barn om du inte ger upp!! 

• RamonaMaria

Ja, nu har vi träffat honom en gång. Blev lite "komprimerad" info eftersom vi blev gravida innan vi hann träffa honom första gången. På fredag ska vi tillbaka till Borås o göra ett nytt vul. Då ska jag vara i v. 13. Känner inte av några symptom, men har heller inte ont i "fabriken" så hoppas att det är spökveckorna jag är i nu.
    Hur går det för er andra?!
    Kram

• FruW

Ramona fick du tabletter?

Plussade i veckan, ska till Lennart om en vecka, hoppas att liten stannar!

• RamonaMaria

Mimmi80: jättestort grattis!
    Japp, fick tabletter. Men vet inte
    Om dom innehåller acetylsalisylsyra eller om det är placebo. Det får vi veta i slutet :)

Massor av lyckönskningar till dig/er!

• FruW

Tack!! Vilken v är du i nu? Vilken v var du hos lennart? Vad gjorde han vid besöket, ngt Vul?

Vi ska till honom om lite drygt en v, om jag inte börjar blöda innan...

Kram

• mamamia01

Åk till honom även om du börjar blöda!!! Jag blödde jättemycket när jag gick hos honom och med 4 missfall i bagaget trodde jag att det var kört varje gång. Men icke! Nu har lilleman precis fyllt ett år :) Lycka till!!

• FruW

Tack, det ska jag göra! Hoppas dock slippa blöda!

• RamonaMaria

Mimmi80: imorgon går jag in i vecka 15!
    Vi fick komma till honom i vecka 6 för o se hjärtat slå. Eftersom vi bor i Lidköping så fixade han så att jag fick komma till en privat gyn.kollega till honom här i stan när vi var i v.9 för att göra vul o se att allt såg bra ut. O sist var vi där i v. 13, hos honom. För att göra vul o lämna lite prover.
    Jag var lite nervös i v. 12-13 för att mina symptom försvann, men han var
    Så lugnande o sa att alla är indiviuella o inte behöver känna av symptom lika mkt som i början av grav.
    Den här gången ska det gå bra ska du se!

Svar på tråden Utredning hos Lennart Blomqvist