• Claris

Kan man vägra att ha sitt barn?

Det gäller ett av mina bonusbarn,som vi har drygt halvtid..nu säger biomamman att hon tänker vägra att ta emot barnet,nästa gång det kommer?

• Svar på tråden Kan man vägra att ha sitt barn?
  • Claris
    Queenie70 skrev 2010-07-14 18:31:18 följande:
    Visst har du kanske haft "tur" men att ungdomar experimenterar med alkohol och har sex är knappast nåt man behöver släpa iväg med dem till BuP för Det blir folk av oss också så småningom...
    ojoj,alltså vi gör massor..allt vi kan,som står i vår makt..innan man lämnar över till samhället...
  • Queenie70
    Claris skrev 2010-07-14 18:40:17 följande:
    ojoj,alltså vi gör massor..allt vi kan,som står i vår makt..innan man lämnar över till samhället...
    Hur menar du nu? Känns som om vi pratar förbi varandra lite
  • Queenie70
    Claris skrev 2010-07-14 18:40:17 följande:
    Glöm vad jag skrev..jag trodde du var "anonym"
  • Claris
    Queenie70 skrev 2010-07-14 18:42:50 följande:
    Hur menar du nu? Känns som om vi pratar förbi varandra lite
    det var ngn som skrev om BUP...handlar liksom inte om det. Vissa barn är jobbigare än andra..men som förälder ställer man väl upp? Inte bara när de är som änglar?

Men nu antar jag att det ligger massor annat bakom med,och då är det bäst att ha ett stabilt hem iaf.
  • Anonym
    Queenie70 skrev 2010-07-14 18:31:18 följande:
    Visst har du kanske haft "tur" men att ungdomar experimenterar med alkohol och har sex är knappast nåt man behöver släpa iväg med dem till BuP för Det blir folk av oss också så småningom...
    "Med undantag för misshandelsexemplet, tycker jag det låter som tämligen rätt normalt tonårsbeteende. Misshandlar ungen, så innebär det ju troligen att han eller hon mår väldigt dåligt. Och oavsett så tror jag ändå inte att det kommer nåt positivt av att barnet ska behöva stå och lyssna på att mamman avvisar denne? Eller vad tror du?"

Därför tar man dem till bup när de far så illa av att mamma avvisar dem som du vill påstå!
  • Queenie70
    Anonym skrev 2010-07-14 19:05:41 följande:
    "Med undantag för misshandelsexemplet, tycker jag det låter som tämligen rätt normalt tonårsbeteende. Misshandlar ungen, så innebär det ju troligen att han eller hon mår väldigt dåligt. Och oavsett så tror jag ändå inte att det kommer nåt positivt av att barnet ska behöva stå och lyssna på att mamman avvisar denne? Eller vad tror du?"

Därför tar man dem till bup när de far så illa av att mamma avvisar dem som du vill påstå!
    Ja att bli avvisad av sina föräldrar kan absolut bli skäl till en bupkontakt. Men inte "bara" för att ungdomar testar alkohol eller har sex. Det är ju faktiskt mer regel än undantag att de sakerna debuterar i tonåren, eller håller du inte med?

Testade inte alkohol och sex som ungdom?
  • Anonym
    Queenie70 skrev 2010-07-14 19:09:14 följande:
    Ja att bli avvisad av sina föräldrar kan absolut bli skäl till en bupkontakt. Men inte "bara" för att ungdomar testar alkohol eller har sex. Det är ju faktiskt mer regel än undantag att de sakerna debuterar i tonåren, eller håller du inte med?

Det är skillnad på att testa och att supa sig full och ligga runt!
  • Claris

ja,nu vet jag inte vad som händer. Klart det kanske blir samtal osv..rätt hårt när en mamma sviker,såklart.

Nu är barnet inte riktigt i sex åldern..eller ja,vad man ska säga:)
  • Queenie70
    Anonym skrev 2010-07-14 19:18:10 följande:
    Det är skillnad på att testa och att supa sig full och ligga runt!
    Ja, det är klart att det kan bli destruktivt om det går för långt, men jag tror fortfarande att det faller inom normalitetsspannet att bli full då och då samt att göka lite.....
  • Anonym (tur)
    Anonym skrev 2010-07-13 18:37:45 följande:
    Läste du vad jag skrev? "Hade barnets pappa gemensam vårdnad om barnet så hade han omgående fått höra talas om de socanmälningarna." Det gäller givetvis angående det barnet socanmälningarna rör...

Har soc berättat om anmälningar så har de begått tjänstefel. Eftersom barnets pappa inte har rätt till information om syskonen så ska du nog akta dig för att föra informationen om anmälan vidare. Du vet inte vad som är sant eller inte. Det kan även sluta med anmälan om förtal.
    Varför är/blir du så arg mot TS? Hon har väl inte gjort något fel? Hon ställer frågor och du svarar med ganska nedsättande ton och förutsätter att hon ska "sätta dit" biomamman, känns det som. Vet inte din historia, men du kan ju svara lite snällare.

I detta fall handlar det om en MAMMA som inte vill ha sitt barn helt enkelt. Som tur är har barnet en PAPPA och uppenbarligen en BONUSmamma, som vill det väl. Det är ju en himla tur... Så att hon skriver "lite äldre" och menar ett barn i skolåldern och att hon skriver om socanmälningar, som visar sig vara till barn med en annan far...VAD spelar det för roll????

Så tagga ner lite, för här gör faktiskt en kvinna helt rätt.
    Lycka till TS!
  • Anonym
    Anonym (tur) skrev 2010-07-15 09:39:00 följande:
    Varför är/blir du så arg mot TS? Hon har väl inte gjort något fel? Hon ställer frågor och du svarar med ganska nedsättande ton och förutsätter att hon ska "sätta dit" biomamman, känns det som. Vet inte din historia, men du kan ju svara lite snällare.

I detta fall handlar det om en MAMMA som inte vill ha sitt barn helt enkelt. Som tur är har barnet en PAPPA och uppenbarligen en BONUSmamma, som vill det väl. Det är ju en himla tur... Så att hon skriver "lite äldre" och menar ett barn i skolåldern och att hon skriver om socanmälningar, som visar sig vara till barn med en annan far...VAD spelar det för roll????

Så tagga ner lite, för här gör faktiskt en kvinna helt rätt.
    Lycka till TS!
    Läs om och läs rätt är du snäll. Det var svar till drottnigen, inte till ts! Flört
  • Anonym

Då har jag nog haft onormala tonåringar som aldrig varit fulla eller promiskuösa.
  • Anonym (tur)
    Anonym skrev 2010-07-15 09:41:51 följande:
    Läs om och läs rätt är du snäll. Det var svar till drottnigen, inte till ts! Flört
    Förlåt... :( Läste slarvigt!
  • Claris
    Anonym (tur) skrev 2010-07-15 09:59:06 följande:
    Förlåt... :( Läste slarvigt!
    tack för försvar!
    Jag kände mig faktiskt påhoppad just där med..tänkte..sjutton,jag har ju inte gjort ngt galet.
Svar på tråden Kan man vägra att ha sitt barn?