• Claris

Kan man vägra att ha sitt barn?

Det gäller ett av mina bonusbarn,som vi har drygt halvtid..nu säger biomamman att hon tänker vägra att ta emot barnet,nästa gång det kommer?

• Svar på tråden Kan man vägra att ha sitt barn?
  • Anonym (lisa)

Men om mamman blivit anmäld pga av hennes andra barn så kommer förmodligen även detta barns situation utredas?!

• Claris
    Anonym (lisa) skrev 2010-07-14 08:21:44 följande:
    Men om mamman blivit anmäld pga av hennes andra barn så kommer förmodligen även detta barns situation utredas?!
    ja,nu har pappan blivit kallad.
    men det spelar ju mindre roll..när barnet inte ska vara där.
  • Anonym
    Anonym (lisa) skrev 2010-07-14 08:21:44 följande:
    Nej, alla barn utreds inte automatiskt.
  • Claris
    Anonym skrev 2010-07-14 17:59:13 följande:
    Nej, alla barn utreds inte automatiskt.
    det är anmälan på detta barn också.
  • Queenie70
    Anonym skrev 2010-07-13 18:07:04 följande:
    Lätt att säga när man inte vet hur ungdomen uppfört sig! Kanske misshandlar hon sin mamma, super, ligger med killar och vägrar respektera regler.
    Med undantag för misshandelsexemplet, tycker jag det låter som tämligen rätt normalt tonårsbeteende. Misshandlar ungen, så innebär det ju troligen att han eller hon mår väldigt dåligt. Och oavsett så tror jag ändå inte att det kommer nåt positivt av att barnet ska behöva stå och lyssna på att mamman avvisar denne? Eller vad tror du?
  • Anonym
    Claris skrev 2010-07-14 18:00:45 följande:
    det är anmälan på detta barn också.
    Då blir det först samtal och sedan ev. utredning.
  • UpsyDaisy

Det finns gott om män som överger sina barn...och det finns några kvinnor som också gör det. Det finns inte så mycket man kan göra åt situationen tyvärr.

• Anonym
    Queenie70 skrev 2010-07-14 18:02:23 följande:
    Med undantag för misshandelsexemplet, tycker jag det låter som tämligen rätt normalt tonårsbeteende. Misshandlar ungen, så innebär det ju troligen att han eller hon mår väldigt dåligt. Och oavsett så tror jag ändå inte att det kommer nåt positivt av att barnet ska behöva stå och lyssna på att mamman avvisar denne? Eller vad tror du?
    Normalt tonårsbeteende? Tack och lov har jag haft änglar i så fall. Supande tonåringar som ligger runt och som vägrar acceptera resten av familjen har jag sluppit.

Visst gör hon säkert det och pappan borde ta tag i saken och följa dottern till bup!
  • Claris
    UpsyDaisy skrev 2010-07-14 18:03:19 följande:
    Det finns gott om män som överger sina barn...och det finns några kvinnor som också gör det. Det finns inte så mycket man kan göra åt situationen tyvärr.
    det har jag förstått,tyvärr.
    kan inte förstå det bara..speciellt när man levt med barnet så pass länge.
  • Queenie70
    Anonym skrev 2010-07-14 18:06:23 följande:
    Normalt tonårsbeteende? Tack och lov har jag haft änglar i så fall. Supande tonåringar som ligger runt och som vägrar acceptera resten av familjen har jag sluppit.

Visst gör hon säkert det och pappan borde ta tag i saken och följa dottern till bup!
    Visst har du kanske haft "tur" men att ungdomar experimenterar med alkohol och har sex är knappast nåt man behöver släpa iväg med dem till BuP för Det blir folk av oss också så småningom...
Svar på tråden Kan man vägra att ha sitt barn?