vi fick våra tvillingpojkar i vecka 30+1 den 3 sep 09 med akut kejsarsnitt "stora" pojken var då 42cm o vägde 1580gr o lillen 39cm o 1280gr.
Våra grabbar mådde genast väldigt bra, mycket tack vare att jag hade hunnit få full dos med kortison eftersom vi åkte in vecka 29+3 pga vattenavgång. 3 timmar efter födseln hade båda kopplats ur CPAP och låg inte längre i kuvös utan vattensäng bara.
Dagen efter dom föddes blev vi förflyttade till lättvårdsavdelningen 210 på mölndal (föddes på Östra i Göteborg) det var tyvärr rätt fullt på båda sjukhusen så efter att jag blivit återställd efter snittet fick jag och sambon flytta hem medans pojkarna låg kvar=( efter cirka 2,5v fick jag äntligen ett rum, bara jag för det var ett delat rum med en annan mamma och hennes prematurdotter. efter några dagar till fick vi äntligen familjerum vilket dock jag fick bo själv i då sambon gick och blev sjuk=(
4 veckor efter födseln fick grabbarna följa med oss hem, då vägde den minsta precis ovanför gränsen på 1,7kg =) 3 veckor hemsjukvård sen var dom "stora" och friska=)
Har sett ganska positivt på tiden på neo, vi hade väldigt bra sköterskor och barnmorskor omkring oss hela tiden, om än lite snurrigt att veta vad som är bäst för barnen med alla råd man fick hela tiden och vi båda var förstagångs föräldrar=) men nu är allt toppen.
grabbarna är snart 11 mån okorr och på 10månaderskontrollen vägde den "stora" 8,5kg o var 72cm, lille 8kg o 70cm=)