Hund kissar inne när han lämnas ensam
Jag sliter snart av mig håret i ren förtvivlan.
Jag tog för 2 år sen över en 5 årig hanhund, då var han inte rumsren och absolut inte när man lämnade honom ensam. Detta lyckades jag arbeta bort relativt (då var han rumsren 2-3 av 5 ggr typ) ett tag. Men sen blev jag arbetslös och gick hemma, och sen flyttade vi ihop med min pojkvän i hans hus.
Här vägrar han absolut att acceptera att han lämnas själv, jag har verkligen försökt allt (är av tron att olika lärosätt passar olika hundar).
Testat vara sträng, testat ignorera, testat lugnande/avstressande (tanke om det är att han stressar upp sig när han lämnas ensam), testat hormondämpande (om det har med revirtänk), har tänkt valp när jag lämnat, har försökt med skvättskydd, vi har prövat låta honom vara i hela huset/halva huset/ett rum tillsammans med lakan som luktar som oss och även hans egna snuttefilt....
Han är fullt frisk och 7 år.
Fullt rumsren när vi är med och nätter.
Vi kan lämna honom ensam i 5-10 min bara för att gå ut till garaget för att sen komma in och han har kissat.
Han får alltid MASSOR med beröm när han har skött sig.
Han får alltid gå kiss och bajspromenad innan han lämnas.
Kan påstå att det är verkligen inte roligt att ha hund som är 7 år gammal och inte kan lämnas ensam utan att han är ohygienisk.
Några tips???!