• Fatima89

Va du på Neonatal mellan september till december -09 (Östra-Göteborg-kk)

Tänkte se om någon här vistades på ÖSTRASJUKHUSET (göteborg) neonatal (spec-BB) mellan September 09- mot ca december. (flyttade till mölndals Neo i december 09) kanske har vi sets. möts i korridorerna el till och med haft en prat stund, jag vill gärna få upp kontakt med er.

det är nog ganska så lätt att känna igen mig pga av min klädsel =)
    se om det plingar till hos någon

jag heter Caroline (20år) födde en liten gosse den 17 September, som fick namnet YAD <3
    jag är väldigt pratglad. speciellt inne i lunch-rummet. från tiden på spec-bb kanske jag känns igen som den som var uppe och även om man inte fick. prata med alla. tiden på neo, ja du det var ju mest inne med älsklingen, sedan i allhast i lunch rummet, jag var oftast där morgån och eftermiddag.

hör av er... saknar er... och vill så gärna veta hur det gick för era små, tänker på neo-tiden varge dag och hoppas att allt gått bra för alla andra bebisar.

Skriv gärna GB inlägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-13 01:23
    Hejsan igen... vad roligt att se att flera håller kontakten, det glädjer mig =) har fått kontakt med 2st från tiden på Neo genom denna tråden... helt underbart. hoppas fler hittar hit =) många många kramar till er och dom små

• Svar på tråden Va du på Neonatal mellan september till december -09 (Östra-Göteborg-kk)
  • Elsis

SaJo, usch vad jobbigt att pendla hemifrån så länge. Vi fick också vänta på familjerum, men bara ett par dagar, men de ville att vi skulle bo på ett åtminstone ett par dygn innan vi skulle hem. Det var däremot väldigt tomt på salen där min dotter låg, hon var oftast ensam där. På BB där jag fick bo större delen av veckan var det också väldigt fullt, där var inte alls lika trevligt som på neo, där vi blev väldigt väl omhändertagna.

• Ängeln 80
    Pre mamma skrev 2010-06-08 13:12:54 följande:
    Han vägde 725 g när han kom ut. Det var mycket därför de tog ut honom, för att han inte växte så bra.
    Han är fortfarande lite efter i längd och vikt men börjar ta sig nu =)
    Ååå försöker verkligen se ditt ansikte framför mig... Kan du inte lägga upp en bild på din presentation. Vilket datum föddes Vera? Vilken sal låg hon på på neo?

Usch va besväligt med förskylning o öroninflammation. Andries åkte på RS precis när vi kom ut från Neo (smittades redan på neo antagligen) så det blev att åka upp till Karolinska då (för göteborg var fullt) och tillbaka i cpap, så det var så grymt frustrerande!! Men en vecka senare var han frisk igen så han klarade sig igenom det bra..
    Vera föddes den 28nov för då brast min moderkaka... Så det blev väldigt akut.. På östra tror jag hon låg på gul sal(hoppas det stämmer).. Iaf salen innan familjeköket... Gud va snurrig jag är nu...

Usch för Rs,våran stora tjej fick det när hon var 3mån. Dock en väldigt lindrig... Va skönt att det gick snabbt över.

Hade han cpap länge? Vera hade det i bara några timmar sen blev det grimma.
  • Ängeln 80

Nu ligger det en bild där... Dock inte så bra men det var ju bara några dagar efter jag är förlöst så vi skyller på det.... hahhaha

• Tuss73

Lilla Skorpan eller Jonathan som han egentligen heter må bara bra, har lite kontakt med hans mamma Marie och pappa Peter! Marie finns på facebook och på facebook  finns också en grupp som heter Vi neoföräldrar som är en grupp för alla som haft barn på 316/210.

• SaJo81
    Tuss73 skrev 2010-06-08 20:24:56 följande:
    Lilla Skorpan eller Jonathan som han egentligen heter må bara bra, har lite kontakt med hans mamma Marie och pappa Peter! Marie finns på facebook och på facebook  finns också en grupp som heter Vi neoföräldrar som är en grupp för alla som haft barn på 316/210.
    Åååh ja Marie hette hon, och ahn blev en Jonathan? jag vet att dom pratade om det namnet men hade inte riktigt bestämt då så det var bara Skorpan, vad skönt att höra att han mår bra lille skrutten, blev lite orolig när dom inte kom tillbaka till mölndal...
    Den gruppen ska jag gå in och kika på!
    .
  • Pre mamma
    Ängeln 80 skrev 2010-06-08 20:04:19 följande:
    Nu ligger det en bild där... Dock inte så bra men det var ju bara några dagar efter jag är förlöst så vi skyller på det.... hahhaha
    Nu kommer jag ihåg!! Jag är så dålig på namn måste alltid ha ett ansikte framför mig..
    Vår son var intuberad en vecka, hade cpap i 100år (kändes det som, men det var väl 2-3mån) och har fortfarande grimma. Hans lungor var väldigt omogna, varför vet de inte. Nu har han iallfall börjat må bättre och vi håller tummarna för att vi kan sätta ut syrgasen snart.
    Det går förhållandevis smidigt att ha syrgas i hemmet, men jag blir tokig på allt damm som slangen släpar runt, jag måste damsuga var och varannan dag för det blir så skitigt..

Var det ni som höll på att flytta samtidigt?
  • Ängeln 80

Japp vi flyttade samtidigt.. jag fick ju åka hem efter första blödningen ca 4dagar innan flytt.. Sen var jag hemma i 1 veckan innan blödningen börja igen.. Låg då inne i 4dagar och så fick jag åka hem men denna gång var jag hemma i 12 timmar å så kom det en jätteblödning så det var bara att åka tillbaka.. Å efter det så fick jag knappt komma upp från sängen.

Ca 3 veckor låg jag bara i sängen (fick tillåtelse typ 3 ggr att äta ute vid borden), fick dropp ,medicin och blod... Inte alls kul....

• Fatima89
    Ängeln 80 skrev 2010-06-08 08:01:54 följande:
    Jag känner igen namnet på din pojke men kan inte koppla ihop det med nån mamma.. Tyvärr:)
    tror man känner igen mig, jag bär slöja och oftast långa svarta kläder ;)
    jag var oftast inne på salen tiddigt på morgånen fram till eftermiddagarna.
    min son heter Yad men första stavningen var "Jaad" tror att salen vi låg på i neo var gröna rummet (intesivvård) hälsa inte så ofta inte på salen förrut om jag mötte på nån vid spritningen =) el i fika rummet
  • Pre mamma
    Fatima89 skrev 2010-06-09 11:12:38 följande:
    tror man känner igen mig, jag bär slöja och oftast långa svarta kläder ;)
    jag var oftast inne på salen tiddigt på morgånen fram till eftermiddagarna.
    min son heter Yad men första stavningen var "Jaad" tror att salen vi låg på i neo var gröna rummet (intesivvård) hälsa inte så ofta inte på salen förrut om jag mötte på nån vid spritningen =) el i fika rummet
    Hej jag tror jag vet vem du är, när du skrev roliga kläder så tänkte jag mig några kontiga colwnbyxor =). Det var en kvinna där som bar slöja när vi var där kommer jag ihåg. Men vi var aldrig på samma sal, vi låg på gröna och sen gula salen i 100 år.. Men jag har nog sett dig i korridoren. Hur mår Yad idag?
  • Fatima89
    Pre mamma skrev 2010-06-10 11:53:44 följande:
    Hej jag tror jag vet vem du är, när du skrev roliga kläder så tänkte jag mig några kontiga colwnbyxor =). Det var en kvinna där som bar slöja när vi var där kommer jag ihåg. Men vi var aldrig på samma sal, vi låg på gröna och sen gula salen i 100 år.. Men jag har nog sett dig i korridoren. Hur mår Yad idag?
    det är säkert jag =) idag mår Yad bra. har presis i dom senaste veckorna fått höra så mycket posetivt. istort sätt all läkar undersökningar börgar ta slut. snart är man bara hos BVC. lilla Yad väger ju hela 5900g nu (så har gått upp 5010g på 9månader) inte illa. Nu har man lagt Neo tiden bakom sig tror jag och ser fram emot en ljus framtid,

hur går det för er... har allt gått bra, vf låg ni så länge på gula salen? vi låg på intensiv rummet ganska länge och sedan rummet vägg ivägg. sedan blev vi flyttade till mölndal (har glömt namnet, men om man tar vägen m säng hissarna så är det första dörren)
  • Pre mamma

Är det förresten någon här som vet hur det gick med en liten pojke som hette Elias Andersson. Tror han föddes den 16/11 09 (tror nämligen han var en dag äldre än vår son). Jag och hans mamma tror hon hette Josefine pratade mycket men vi glämde byta adresser när vi flyttades. De kom från Halmstad tror jag,,

• Ängeln 80
    Pre mamma skrev 2010-06-21 15:35:53 följande:

Är det förresten någon här som vet hur det gick med en liten pojke som hette Elias Andersson. Tror han föddes den 16/11 09 (tror nämligen han var en dag äldre än vår son). Jag och hans mamma tror hon hette Josefine pratade mycket men vi glämde byta adresser när vi flyttades. De kom från Halmstad tror jag,,

Ingen jag känner igen..

Hur går det för era små??  Vera är nu uppe i 6920gram och var 65 cm lång... Hon fick dock sin andra spruta häromdagen och har efter det varit jättegnällig.. Feber på 39grader som inte vill släppa...
  • Sunkiissed

Heej!

Jag fick mina tvillingar på Östra den 24 Aug, låg i Röda salen tror jag, där de tidigaste är.
    De kom i v24. Vi bodde på Rondals
    Dock blev vi flyttade till Näl den 15 September så låg där bara i 3 veckor.

Vi låg i en sal med två andra tvillingpojkar, de borde ha flyttats till Mölndals om jag inte minns mamman fel.

& även med en liten pojke, hans föräldrar var någonstans från Afrika, men de pratade jag aldrig med för de försvann efter en vecka, vet inte om de blev flyttade eller något..

• SaJo81
    SandraLindholm skrev 2010-07-14 12:41:45 följande:
    Heej!

Jag fick mina tvillingar på Östra den 24 Aug, låg i Röda salen tror jag, där de tidigaste är.
    De kom i v24. Vi bodde på Rondals
    Dock blev vi flyttade till Näl den 15 September så låg där bara i 3 veckor.

Vi låg i en sal med två andra tvillingpojkar, de borde ha flyttats till Mölndals om jag inte minns mamman fel.

& även med en liten pojke, hans föräldrar var någonstans från Afrika, men de pratade jag aldrig med för de försvann efter en vecka, vet inte om de blev flyttade eller något..
    fanns det fler tvillingpojkar där i september? (eller mena du mig haha) vet att vi pratade med ett par föräldrar med tvillingpojkar födda den 1 sep (2dar innan våra kom) dom flyttade till mölndal dagen innan oss, Fabian och Vincent hette pojkarna och vi följdes åt hela neo-tiden då dom fick åka hem 2 dagar innan oss=)
  • Sunkiissed
    SaJo81 skrev 2010-07-14 13:07:43 följande:
    fanns det fler tvillingpojkar där i september? (eller mena du mig haha) vet att vi pratade med ett par föräldrar med tvillingpojkar födda den 1 sep (2dar innan våra kom) dom flyttade till mölndal dagen innan oss, Fabian och Vincent hette pojkarna och vi följdes åt hela neo-tiden då dom fick åka hem 2 dagar innan oss=)
    Nej, er har jag ju kontakt med Flört

Jag menar ett par som fick två dagar före mig i v25.
    De hette då Wilhelm & Ludvig om jag inte minns helt fel.
    Har försökt hitta dem här på FL & så men inte lyckats, vet inte vad föräldrarna hette, är ju så suddigt där i början :/
    När vi åkte till Näl den 15 September så var de kvar på Östra, vet inte när de flyttade, om de flyttade.
  • SaJo81
    SandraLindholm skrev 2010-07-14 13:23:54 följande:

Har försökt hitta dem här på FL & så men inte lyckats, vet inte vad föräldrarna hette, är ju så suddigt där i början :/
    När vi åkte till Näl den 15 September så var de kvar på Östra, vet inte när de flyttade, om de flyttade.
    okej ännu fler tvillingpojkar!
    Känner igen namnen undrar om dom inte hamnade på mölndal sen, det kom ett tvillingpar till mölndal med två pojkar strax innan vi åkte hem, men då hade vi fått föräldrarrum och såg inte dom andra så mycket längre.
  • SaJo81
    SandraLindholm skrev 2010-07-14 13:23:54 följande:

förresten finns det en sluten grupp på Facebook som heter Vi Neo-föräldrar som är för oss som har legat på neo avdelning 316 på östra och 210 på mölndal, ansök om medlemskap vet ja!
  • Sunkiissed
    SaJo81 skrev 2010-07-14 13:34:34 följande:
    okej ännu fler tvillingpojkar!
    Känner igen namnen undrar om dom inte hamnade på mölndal sen, det kom ett tvillingpar till mölndal med två pojkar strax innan vi åkte hem, men då hade vi fått föräldrarrum och såg inte dom andra så mycket längre.
    Kan ha varit dem!
    De skulle flyttas till Mölndal om jag inte minns fel :)
Svar på tråden Va du på Neonatal mellan september till december -09 (Östra-Göteborg-kk)