• Fatima89

Va du på Neonatal mellan september till december -09 (Östra-Göteborg-kk)

Tänkte se om någon här vistades på ÖSTRASJUKHUSET (göteborg) neonatal (spec-BB) mellan September 09- mot ca december. (flyttade till mölndals Neo i december 09) kanske har vi sets. möts i korridorerna el till och med haft en prat stund, jag vill gärna få upp kontakt med er.

det är nog ganska så lätt att känna igen mig pga av min klädsel =)
    se om det plingar till hos någon

jag heter Caroline (20år) födde en liten gosse den 17 September, som fick namnet YAD <3
    jag är väldigt pratglad. speciellt inne i lunch-rummet. från tiden på spec-bb kanske jag känns igen som den som var uppe och även om man inte fick. prata med alla. tiden på neo, ja du det var ju mest inne med älsklingen, sedan i allhast i lunch rummet, jag var oftast där morgån och eftermiddag.

hör av er... saknar er... och vill så gärna veta hur det gick för era små, tänker på neo-tiden varge dag och hoppas att allt gått bra för alla andra bebisar.

Skriv gärna GB inlägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-13 01:23
    Hejsan igen... vad roligt att se att flera håller kontakten, det glädjer mig =) har fått kontakt med 2st från tiden på Neo genom denna tråden... helt underbart. hoppas fler hittar hit =) många många kramar till er och dom små

• Svar på tråden Va du på Neonatal mellan september till december -09 (Östra-Göteborg-kk)
  • Fatima89

ojj vad roligt att sec-bb och neo Grannar hittar varan,,, (= hoppas någon hittar mig =)

• Elsis

SaJo, hur länge var ni kvar på neo i Mölndal? Min dotter föddes 26 september och låg på neo i en vecka.

• SaJo81
    Elsis skrev 2010-06-07 21:33:06 följande:
    SaJo, hur länge var ni kvar på neo i Mölndal? Min dotter föddes 26 september och låg på neo i en vecka.
    Vi åkte hem sista september eller precis i början på oktobr tror jag, men den sista veckan var jag mest inne på familjerummet vi äntligen fått, dock ensam för min sambo var sjuk och fick inte komma dit....
    hur upplevde du den veckan på neo på mölndal? tyckte själv att det var väldigt bra faktiskt, all hjälp och alla sjuksköterskor, barnmorskor med mera, det enda som var synd var att det var så överbelastat så jag fick inget rum fören sista en och en halv veckan och hade då pendlat hemifrån i 3 veckor!
  • Ängeln 80
    Pre mamma skrev 2010-06-07 21:05:17 följande:
    Ja jag känner igen namnet. Problemet är att jag träffade så många under mina veckor på specBB och att hjärnan var rätt luddig av stress mm då.
    Ja jag förstår att du hade lite annat att tänka på å många som du träffade... Det sista jag hörde om dig var att du hade blivit förlöst.. Å sedan så såg jag även din sambo uppe på neo när vi hade fått Vera... Hur har det gått?
  • Ängeln 80
    Fatima89 skrev 2010-06-07 21:27:14 följande:
    ojj vad roligt att sec-bb och neo Grannar hittar varan,,, (= hoppas någon hittar mig =)
    Jag känner igen namnet på din pojke men kan inte koppla ihop det med nån mamma.. Tyvärr:)
  • Pre mamma
    Ängeln 80 skrev 2010-06-08 07:59:48 följande:
    Ja jag förstår att du hade lite annat att tänka på å många som du träffade... Det sista jag hörde om dig var att du hade blivit förlöst.. Å sedan så såg jag även din sambo uppe på neo när vi hade fått Vera... Hur har det gått?
    Det har gått ganska bra allt som allt. Vi stannade på östra tills början av mars, så allt som sllt var vi på sjukhuset i 5mån (med mina veckor på specBB inräknade)
    Det har varit ett helvete många dagar men nu är vi hemma, har flyttat till Schweiz och lillen växer som han ska.. Han har inga neurologiska skador, det ända som han har det jobbigt med är lungorna..
  • SaJo81

Ingen av er som vet vem Skorpan och hans mamma är? dom hade flyttat till Mölndal strax innan oss men sen skulle dom iväg på nån undersökning på Östra och kom inte tillbaka medans vi låg inne....

.❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • Ängeln 80
    SaJo81 skrev 2010-06-08 10:55:26 följande:
    Ingen av er som vet vem Skorpan och hans mamma är? dom hade flyttat till Mölndal strax innan oss men sen skulle dom iväg på nån undersökning på Östra och kom inte tillbaka medans vi låg inne....
    Kommer du ihåg vad dem hette eller hur dem såg ut?  jag har kontakt med några mammor på facebook som låg på spec bb och mölndal samtidigt...
    Pre mamma skrev 2010-06-08 10:24:27 följande:
    Det har gått ganska bra allt som allt. Vi stannade på östra tills början av mars, så allt som sllt var vi på sjukhuset i 5mån (med mina veckor på specBB inräknade)
    Det har varit ett helvete många dagar men nu är vi hemma, har flyttat till Schweiz och lillen växer som han ska.. Han har inga neurologiska skador, det ända som han har det jobbigt med är lungorna..
    Va skönt att det har gått bra... Tur att han fick några veckor till i magen. Hur mycket vägde han när han kom?

Det fick ju Vera med, hon kunde ju ha kommit i v 24 men mina blödningar höll sig i skinnet i några fler veckor... Hon har haft väldigt tur. Hon väger ju dock inte så mycket... Dock åkte hon på en jätte förkylning för några veckor sedan som vi har haft det skit med.. Många vänder in till barnakuten  för inhalering och som toppen på isberget så fick hon öroninflammation precis i slutet... Inte alls kul, men det börjar ändra sig nu....
  • Pre mamma

Han vägde 725 g när han kom ut. Det var mycket därför de tog ut honom, för att han inte växte så bra.
    Han är fortfarande lite efter i längd och vikt men börjar ta sig nu =)
    Ååå försöker verkligen se ditt ansikte framför mig... Kan du inte lägga upp en bild på din presentation. Vilket datum föddes Vera? Vilken sal låg hon på på neo?

Usch va besväligt med förskylning o öroninflammation. Andries åkte på RS precis när vi kom ut från Neo (smittades redan på neo antagligen) så det blev att åka upp till Karolinska då (för göteborg var fullt) och tillbaka i cpap, så det var så grymt frustrerande!! Men en vecka senare var han frisk igen så han klarade sig igenom det bra..

• SaJo81
    Ängeln 80 skrev 2010-06-08 13:06:42 följande:
    Kommer du ihåg vad dem hette eller hur dem såg ut?  jag har kontakt med några mammor på facebook som låg på spec bb och mölndal samtidigt...
    Pre mamma skrev 2010-06-08 10:24:27 följande:
    Nej tyvärr kommer jag inte ihåg, lille Skorpan var född i vecka 25 i alla fall och dom hade legat 7-8 veckor på östra innan mölndal, han hade problem med magen vet jag och det var nåt därför dom åkte tillbaka till östra för att kolla, mamman var ljus och pappan hette Peter tror jag, bodde i Kärra/Gbg
Svar på tråden Va du på Neonatal mellan september till december -09 (Östra-Göteborg-kk)