• Maxipaxi

Moskéer i Sverige

Vad tycker ni om att man bygger moskéer i Sverige?

• Svar på tråden Moskéer i Sverige
  • SkåneP
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 12:54:54 följande:
    Åke Green använde sig av YGL. 
    i konflikt med HMF. Även om jag personligen inte gillar HMF lagen så exemplifierar det hela olikheten inför lager som den religösa särställningen ger (och som du fråga efter).
    "Varför finns det klädkoder? Absurt!"
    Tror du missade poängen.
    "Jo, och hur ifrågasätts den allra största religionen i dagens samhälle då, i våra massmedier: kapitalismen?"
    Kan jag inte uttala mig om då jag inte betraktar kapitalism som religion.
  • längtan09

förstår inte vad man kan tycka om det? Finns det kyrkor? Ja. Får det byggas nya kyrkor om man skulle vilja? Ja. Då är svaret självklart (i mina ögon i alla fall). Då får alla religösa grupper ha sin byggnad (hittar just nu inget bättre ord). Jag är öppen för att det ska finnas kyrkor, synagogor och moskéer.

Det känns som att dom enda som har något emot moskéer är antingen är emot alla religioner och deras utövande. Eller så är man rasist och tycker att det inte borde finnas några invandrare (dom flesta muslimer är ju invandrare eller gifta med en invandrare). Rätta mig gärna om jag har fel, men det är uppfattningen ja har just nu.

Mamma sedan juni 2009
  • Kate Ryan
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 08:54:24 följande:
    Det är dåligt.
  • T81
    Kate Ryan skrev 2010-05-22 13:07:10 följande:
    Det är dåligt.
    Varför?
  • ThePointOfItAll
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 09:18:55 följande:
    Jag tycker att vi av politiska skäl borde ha en officiell stadsreligion i Sverige, (protestantisk) kristendom. Laicismen ger upphov till spänningar i samhället. På så vis finge inga kyrkliga byggnader uppföras, vid sidan av kyrkor. Dock skulle vi ha religionsfrihet. Nej, jag är inte religiös.
    Vi har varit där och som tur är så har vi utvecklats och skiljt staten från kyrkan, det är så majoriteten vill had det.
  • Maxipaxi
    ThePointOfItAll skrev 2010-05-22 16:05:45 följande:
    Vi har varit där och som tur är så har vi utvecklats och skiljt staten från kyrkan, det är så majoriteten vill had det.
    Ja, tills religionskrigen tar fart här i landet!
  • Dr Mupp
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 16:17:27 följande:
    Ja, tills religionskrigen tar fart här i landet!
    Vem ska religionskriga?
  • Veladis

Har inget problem med vare sig moskeer, kyrkor, buddhisttempel, resta stenar eller vadsomhelst.
    Jo, en gång bodde jag granne med en klockstapel. Det var lite jobbigt på lördagarna kl 18. Men annars gick det fint.

• logg81

Har väl ingen direkt åsikt om det så länge det inte byggs en minaret utanför mitt sovrumsfönster och de börjar med böneutrop kl 5 på morgonen...

En moské skulle väl vara ett trevligt inslag i den annars så trista betongkulturen jag bor i...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • puss

tycker det är jättebra. ni som inte gillar det kan dra till ett land där sånt är förbjudet.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Lusse
    puss skrev 2010-05-22 19:57:38 följande:
    tycker det är jättebra. ni som inte gillar det kan dra till ett land där sånt är förbjudet.
    jaha, igen får man bara tycka om man tycker nåt alla vill höra?
  • SkåneP
    puss skrev 2010-05-22 19:57:38 följande:
    Eller så kan du dra till ett land där det är påbjudet.
  • Nice Girl Wrong Place

I religionsfrihetens namn ser jag inga som helst problem med det.

Jag förutsätter att de får bygglov där de "passar in", precis som alla andra "kyrkor" om man nu så vill.

Beautifully Human
  • EttLångtOchJolligtNamn

Islam är ett hot mot den europeiska kulturen, vi måste stoppa denna pest från att sprida sig, lik väl som alla andra religioner skall stoppas.
    Det är bara en tidsfråga innan det är konvertera till Islam eller dö.

• EttLångtOchJolligtNamn

Ops text försvan.
    Vill påpeka att min text ovan var ironisk.

• SkåneP
    EttLångtOchJolligtNamn skrev 2010-05-25 15:51:42 följande:
    Ops text försvan. Vill påpeka att min text ovan var ironisk.
    Ironi är fräscht.
  • Hugful80
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 08:54:24 följande:
    Fruktansvärt illa.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • I Blackrose I
    Hugful80 skrev 2010-05-25 17:26:09 följande:
    Fruktansvärt illa.
    Men det går bra med extrema kristna församlingar?!
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Vali 09912234

Tycker att det är för jävligt, Sverige är ett kristet land. Det finns 2 "religioner" som bör få ha monument osv. Kristendomen och den nordiska mytologin.

Svar på tråden Moskéer i Sverige