• Douglas pappa

    Någon Pappa här som spelar WOW

    Min tjej blir galen på mig när jag sitter för mycket vid datorn och spelar WoW (World of Warcraft) jag förstår henne men jag kan inte låta bli tycker det är kul....

    Spelar inte lika mycket nu när jag har min son att ta hand om, inte när han e vaken det vill säga.

    skulle va kul att ha någon att prata med.

  • Svar på tråden Någon Pappa här som spelar WOW
  • Hampe

    Var helt såld på WoW men tröttnade när jag levlat min andra gubbe till ca level 35. Hade en level 60 och tröttnade på honom. Inget nytt om man säger så. Och alla bara hetsar varandra till att spela hela tiden. Köra instanser till klockan tre på natten mm. Det höll inte. Jag slutade för ca två månader sedan och är glad för det.

    Tog upp EQ2 med en kompis som också tröttnat på hetsen och vi spelar på en casual basis, lite då och då med andra ord. Just nu har vi inte spelat på ca 3 veckor. Det känns skönt.

    Också lite nyfiken på NeverWinter Nights 2 som verkar vara på gång. Om den blir som ettan blir den ju mer modul baserat. Då kan man spela äventyr tillsammans. Det vore något. Så funkade ettan och den var bra. Men jag tyckte att leveltaken på 20 var lite lågt. Vet att man kunde köpa till en expansion till level 30 men när den kom spelade jag andra spel.

    Annars spelar jag gärna Gamecube eller X-box. Star Wars KONTOR 1 och 2 är lika beroendeframkallande som WoW i min mening. Och även så Zelda.

  • medivh

    Jag har ett gäng gubbar på Burning Legion, Alliance, men högst en 36 druid.
    och så har jag precis startat en undead warlock och en tauren druid på Argent Dawn.

  • Grodmannen

    Jag lirade eq1 länge på AB servern. Nu har jag gått över till eq2 sedan det kom.
    Ibland blir det lite bf2 med.
    Om det är någon som lirar samma skicka gärna ett tell.
    Jo det blir lätt för mycket. jag gick snabbt från casual till core på eq1 med guild och raids och allt vad det innebar.
    Numer försöker jag spela casual i en eq2 guild men det är svårt. Ska försöka med schema och se om det fungerar bättre.

  • Mr Kust

    Min sambo spelar WoW (Aros här på Familjeliv).
    Själv blir det mest Poker och lite Backgammon.

  • Tvillingfarsa

    Lightnings Blade är en trevlig server.

  • night

    Har spelat wow, la ner det för det gav mig inget längre tyckte det blev samma hela tiden. Allt för att levla upp. Nä gjorde motsattsen till Grimreaper Började spela BF2 istället och spelar i klan. Blir en 3 matcher i veckan. Pluss nån timme då och då public. Lär väll bli mindre och mindre framöver kan jag tänka. Då det väntas tillökning i familjen.

  • Shozan

    Jodå jag spelar WoW, men min gravida sambo spelar ännu mer.. Lite trist att hon har två lvl 60 gubbar och jag bara en ;)

  • mettafåren

    mjo, jag spelar rätt mkt wow. det är väll inte sådär jättepoppis direkt. Men jag försöker bara spela när det är någon raid. Men det går inte alltid =)
    blir förhoppningsvis lättare att dra ner/sluta i maj när bebisen kommer =)

    lvl60druid, andra bossen i bwl ligger vi på i guilden.

  • GBE

    Blir en hel del WoW kan man nog säga, men kommer att bli mindre när bebisen kommer.

  • Fred

    mindre?.. hehe det kommer att bli omöjligt när bäbisen kommer :D

  • medivh

    nee, bebisar sover, och då brukar sambos också göra det.. du får helt enkelt lära dig att spela i 30-minuters omgångar.. som jag gör.(utom söndagar, då har jag min 13-17-tid för fiske och/eller grindande.)

  • ZuprDudepappa

    Tjabba!

    Har spelat WoW ett tag men gått över till "Project Entropia" Dels pga av att det är gratis samt att man kan tjäna stora pengar på det spelet, allt man lootar, allt man hittar kan man sälja och få i Ped "Project Entropia Dollar" 10 Ped = 1 Usd = ca 8 Sek.. Har tjänat 4600 på det spelet på snart tre månader och det gåt bättre och bättre, rekommenderas..

    Spelet går inte att köpa utan laddas ner gratis via hemsidan..
    Ha det gött och lycka till.. =)

  • mettafåren

    30minutersomgångar? det känns helt värdelöst =(

    det som är roligt är mc/bwl och liknande och det tar tyvärr 2+ timmar varje gång man ska vara med. Ingen aning om hur det kommer gå när bebisen kommer. den kommer ju samtidigt som tiden då det ryktas att expansionen ska komma dessutom =(

Svar på tråden Någon Pappa här som spelar WOW