• Douglas pappa

    Någon Pappa här som spelar WOW

    Min tjej blir galen på mig när jag sitter för mycket vid datorn och spelar WoW (World of Warcraft) jag förstår henne men jag kan inte låta bli tycker det är kul....

    Spelar inte lika mycket nu när jag har min son att ta hand om, inte när han e vaken det vill säga.

    skulle va kul att ha någon att prata med.

  • Svar på tråden Någon Pappa här som spelar WOW
  • Diväteoxid

    Har aldrig spelat WoW (lovade mig själv att inte sätta mig i WoW träsket) Däremot har jag spelat mycket EVE, CoH, AO och EQ2... dock fick jag sluta med alla utom EVE när jag började plugga :P

    Så om du bara vill snacka MMO spel så gärna :)

  • marcink

    herregud. wow verkar vara det värsta giftet som finns. jag som tyckte att jag var extrem när jag har mina värsta irc-perioder :)

  • Bergakungen

    Tyvärr inte WoW men däremot BF2, vi har en "uppgörelse" hemma där jag har vikt söndagkvällarna för spel så efter middagen på kvällen låser jag in i datorrummet med en eller två öl och krigar med 9st kompisar på delad TS för en rajd mot likasinnade på nätet. Otroligt trevligt spel, full fart hela tiden med att överlista andra, rekomenderas starkt.

  • Fred

    Efter att ha sumpat ett långt förhållande pga Everquest så håller jag mig borta,

    Spelade WoW betan och sedan körde jag wow ett tag när det kom.. körde till 60 när dom först släppte Battlegrounds men gav sedan upp det för det började bli för mycket igen.. försökte hålla det på en casuall nivå men det funkar inte för mig.. allt eller inget :/

    jag valde min son och sambo istället.. mycket bättre nu när man ser det med "nyktra" ögon..

    Det som Bergakungen tippsa om är en alldeles UTMÄRKT idé

    Gör dig själv en tjänst, ha ett schema på vilka dagar och tider du spelar. det underlättar för din partner och för dig själv.

    sumpa inte allt för ett spel.. det är inte värt det..

  • marcink

    ett bra alternativ är att skaffa en tjej som också gillar att data. vi har tidigare båda två varit irc-junkies, numer hänger jag kvar där medan frugan gått över till familjeliv :>

  • Diväteoxid

    Man har hört och läst mycket om Evercrack... Snubben som tog med sig laptopen och lirade när tjejen födde etc...

  • Fred

    Ja Everquest är riktigt farligt, det är otroligt djupt, iallafall när det gäller lvls och alla falaggor och skit.. det är så mycket att ta sig igenom att det skulle kräva lätt 2 år om man började som ny utan guild i dag. om jag ska vara allvarlig så räcker inte det..

    Det är sjukt men otroligt beroendeframkallande på något sätt..

    EQ2 har jag alldrig lirat men det verkar inte vara någon höjdare efter vad jag har hört.

  • fille

    nej, hur f-n har man tid för det med en liten bebis?

    Jag håller mig till mitt Unreal Tournament 2004. Om jag har tur hinner jag 30 min/dag.
    Fick ju lägga ner klan-spelet, då sån tid inte finns längre.
    Förut kunde jag spela 1-4h/kväll, men nu har man ju både en sambo som väntar på en när man kommer hem från jobbet och framförallt en liten bebis som vill ha min tid och min uppmärksamhet. Och den får de så gärna så.

    WoW har jag medvetet hållit mig ifrån, har flera kompisar (utan barn) som spelar 8-16h/dag. På helgerna ibland mer. Känns inte som att det är bra att testa =)

    #]DoH[

  • medivh

    hehe, jag spelar inte varje dag, men jag vill.
    men jag spelar inte om min flickvän inte säger att jag får och det funkar alldeles utmärkt.

    förra helgen sa hon att jag skulle få spela på fredagen, sen ändrade hon sig och sa att vi skulle bort istälet, då fick hon säga en annan dag istället, så det funkar utmärkt.. inte kommit upp till att jag måste planera raids o grejer med guilden, så inga problem där :)

Svar på tråden Någon Pappa här som spelar WOW