Bästa ansiktskrämen?!
Brukar få höra att jag har blandhy, blir lätt torr (flagnar runt näsan) lite rosioch känslig. Har hört att apotekets märken som jag använt innehåller för mkt vatten och på sikt torkar ut huden?!
Vilken skulle du rekomendera?
Brukar få höra att jag har blandhy, blir lätt torr (flagnar runt näsan) lite rosioch känslig. Har hört att apotekets märken som jag använt innehåller för mkt vatten och på sikt torkar ut huden?!
Dermalogica!
Jag har problemhy och får lätt utslag av för feta ansiktskrämer och blir torr, speciellt på vintern. Nu har jag börjat använda Weleda och den funkar jättebra. Den innehåller inga konstiga tillsatser så den ger inga utslag och den är ganska lätt i konsistensen så den täpper inte till porerna.
Skulle nog satsat på en från Clinique men bäst är nog o göra en riktig hudanalys. Det är inte bara krämen som ska göra jobbet! Vad använder du för andra produker i ansiktet?
Rosenserien rekommenderar jag! De har bra, dryga produkter, men tyvärr lite dyra.
Tror också att du ska försöka hitta sådana som inte är vattenbaserade. Forever Living Products har bra produkter som är baserade på AloeVera. Hör av dig till min inbox om du vill veta mer om deras produkter.
Sedan hoppas jag att din rengöring inte innehåller tvål/tvålprodukter eller alkohol i ansiktsvattnet för då bäddar du verkligen för problem!
Rosenserien tycker jag bäst om.
Jag har blandhy, torr runt näsa och ibland kinder samt blir lätt irriterad. Älskar Dermalogica men har har även blivit förälskad i "Vitmain E Intense Moisture Cream" från BodyShop. Många har anmärkt på min fina hy efter att jag börjat använda den och både min syster och mamma är beroende idag ;)
Jag har oxå blandhy och har haft problem i alla år med att hitta bra dag- och natt krämer.
Nu kör jag med Mary Kay´s Time Wise age-fighting moisturiser som dag kräm och Extra emollient Night cream till natten. Dessa har gjort underverk för min hy.
Men som sagt så måste du tyvärr prova dig fram till vad som passar just din hy.
Lycka till!
Biotherms produkter för blandhy tycker jag är bäst. De är dyra, men dryga, och enligt mig helt klart värt pengarna. Jag har ansiktstvätt, dag- och nattkräm
dermanord är jättebra, o ganska billiga, väldigt dryga
Kvittenkräm från Dr Hauscka!!! Har aldrig haft så fin hy som nu. Använder hela serien. Med andra ord rengöring och aniktsvatten och ingen nattkräm...
Rosenserien som nämns ovan är jättebra! Inte baserade på vatten och därför innehåller de inget eller mycket lite konserveringsmedel (som inte alls är nyttigt för huden) och är dessutom dryga.
Dermalogica är inte portilltäppande och också dryga och mycket mycket bra! Min hud har verkligen förbättrats sen jag började använda deras produkter. De innehåller ingen parfym utan doftar bara lyxigt och svagt av ingredienserna. Bra för känslig hud alltså! Bästa är att gå till en av deras hudterapeuter först så man får veta exakt vad man ska använda, det finns många olika produkter och kombinationer. De gör en ingående facemapping och kollar noggrant på alla delar av huden i ansiktet.
Clinique skulle jag INTE använda om du har lite känslig hud. Jag testade deras tre-stegs-program för min hud. Det sved och brände!! :(
Lycka till!
Mycket bra fråga! Har själv blandhy som under dagen har tendens att bli fet när jag använder både dagkräm och foundation. Men min hy är enligt en hudanalys också väldigt torr.
Har testat mig igenom det mesta inom låg- och mellanprisklassen. Apotekets Aco, Nivea, Weleda, Lumene, Filorga m fl. De obehagligaste dagkrämerna är de som lägger sig som ett lock och är lite klibbiga, som t ex Nivea pure and natural, svettades på näsan av den!
Den dagkräm som jag ändå tycker är bäst nu vintertid är faktiskt en nattkräm: Lumene time freeze firming night cream. Inte klibbig och går bra in i huden och funkar faktiskt bra som underlag till foundation. På sommaren kan den vara för fet. Den finns också som dagkräm men är just lite mer klibbig och lägger sig som ett lock. På sommaren föredrar jag t ex Aco Face mattifying day cream.
Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.
Hej!
Jag kan varmt rekommendera dig att pröva på hemmagjorda ansiktsmasker. Det finns så många olika hudtyper och olika behov och kan vara svårt att känna till dessa. Utöver detta är det i princip gratis i jämförelse att köpa dyra kommersiella produkter. www.freshface.se skriver om hemmagjord ansiktsmasker på ett enkelt sätt så det är ett tips :)