NinaTherese skrev 2010-07-21 12:02:15 följande:
Guppyn: Va trist att du inte fick föda vaginalt. Måste vara trist att man inte ens har ett val att föda eller snittas inför kommande graviditeter... Men huvudsaken är ju att du har dina guldklimpar nu och att ni alla mår bra :)
Virriga V: Ursh så jobbigt med så lång förlossning. Hade du öppnat dig något din första förlossning eller blev det snitt direkt? Enligt barnmorskan så hade jag ett stort plus att jag hade varit öppen 8 cm första förlossningen innan det blev snitt. Är så glad att min andra förlossning gick så fort som den gjorde så det ska bli spännande att få se om tredje förlossningen, om några år, kommer att gå ännu snabbare :)
LillaLinan80: Känner igen mig i det du beskriver. Jag var också helt inställd på att föda vaginalt men började också tveka mot slutet av graviditeten. Var jätte rädd att det skulle bli samma som min tidigare förlossning..samma besvikelse. Hade också samtal med min läkare och är idag glad att jag valde att föda vaginalt..mådde så mycket bättre efteråt och skulle jag få välja så föder jag hellre 5 vaginala förlossningar än 1 snitt. Vet du varför hon fastnade? Är det vanligt? Förstår din oro och hoppas verkligen att din förlossning blir en positiv upplevelse och går bra oavsett om du väljer vanlig förlossning eller snitt. Lycka till :)
Jag mådde väldigt bra efter mitt snitt, kände egentligen ingen besvikelse utan är mer pga min enorma rädsla för sprutor som jag inte velat ha planerat snitt. De vet inte varför hon fastnade men det finns misstanke om bäckenträngsel...jag kommer att fråga läkaren vad han rekommenderar i min situation, vad som är säkrast för mig och barnet. Innerst inne hoppas jag att det är snitt...just nu känns det jobbigt att tänka mig ytterligare en vaginalförlossning som slutar i akutsnitt

Just pga att det denna gången kanske inte går lika bra som sist...