• majsanna

Första besök för utredning-någon mer? Tråd nr 5

Dags för en ny tråd för oss som kämpar.

Håller alla tummar för att det nu ska bli många plus.

2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • Svar på tråden Första besök för utredning-någon mer? Tråd nr 5
  • akita06
    Lotie: Stort grattis till er!! Underbara nyheter. Hur gammal är eran dotter nu??
    Nu är han här! <3 Olle <3
  • akita06

[quote=70837887][quote-nick]lotie skrev 2013-08-20 14:09:15 följande:[/quote-nick]Hon är 18 månader så blir nästan 2 år emellan:)[/quote

Helt perfekt ju!! :)

Nu är han här!
  • lotie

Ja det var drömmen men vågade aldrig tro på att det skulle bli så.

Hur mår ni nu? Kommer ni försöka igen?

• akita06

Lotie; Just nu är vi lite snoriga men annars mår vi toppen! :)

Jag vill jättegärna ha ett barn till men känner precis som du att man vågar inte hoppas. Kommer försöka när jag är färdig med utbildningen till sommaren. Olle blir då 1 och 1/2 år. Är dock inte beredd att göra fler Ivf-försök, inte som det känns just nu iaf. Klarar vi inte det på egen hand så har vi Olle och är överlyckliga för det. Känner isåfall mest sorg över att han får växa upp utan syskon.

Kramar

• akita06
    Angelique skrev 2013-10-30 09:22:08 följande:
    Fet på måndag, håll tummarna!
    1 vecka har gått....Hur känns det?
    Håller både tummar o tår  för er Angelique! 
    Kram 
  • akita06
    Angelique skrev 2013-11-11 21:32:30 följande:
    Tack fina Akita. Fick ett litet tjuv-plus idag.
    Men HALLÅÅÅÅ!! Solig
    UNDERBART!! Guud så härligt!! Kan tänka mig lyckan och samtidigt den där nervositeten som genast kommer som ett brev på posten...

Jag har med blivit helt insnöad på syskon nu, vi har bara "försökt" i 2 månader men du vet hur man blir...har redan gått igenom hela barvagnsutbudet vad det gäller syskonvagnar och även tappat hoppet sjutusen ggr och kollat priser på IVF....jisses! säger jag. Det var ju såhär det inte skulle bli..
    Nu skulle man ju vara superglad o nöjd över sin lilla skatt hemma och bara ta det som det är och kanske se vad som händer...sker det så sker det ...men det är lättare sagt än gjort.
    Har redan gett upp...samtidigt jagar jag ägglossning och hoppas. skitjobbigt!

Vi har sagt idag att vi försöker 1 år på egen hand, har det inte hänt något innan dess så gör vi ett försök med IVF igen, hoppas jag kan chilla lite med det i bakhuvudet.

Superkul att det äntligen har lyckats Angelique! Håller tummarna för fortsatt plus o en sommarbebis.

Kram

• snigelkatt

Underbart Angelique!!! Vi följer varandra, jag plussade igen igår Vågar inte hoppas för mycket ännu, men det var starkt å fint! Ska ta en tag i taget och klarar vi oss förbi v 12 och får bra odds på Kub så jag bara njuta och tro att allt kommer bli bra denna gång

• majsanna

Vad härligt med plus i tråden!! Grattis till er båda!!

Med vår Olle är allt bra. Blev 11 månader i tisdags. För mig är syskon inget som jag ens kan tänka på nu... Vi kommer absolut inte göra några fler ivf-försök och kommer heller inte jaga ägglossning. Blir det så blir det...

Vi var med i vår lokaltidning för ett tag sedan. Här finns det att läsa om ni är intresserade: http://www.nt.se/personligt/artikel.aspx?articleid=9056607

• snigelkatt

Hur går det för er härinne??? Vi är fortfarande gravida, mår superilla dygnet runt, minns inte att jag mådde såhär dåligt med Tuva? Hoppas det minskar snart! Vi går in i v 10 på ons. Kub 23 jan, måtte allt gå bra denna gång!

• akita06

Hej allihopa, hoppas ni mår bra i snön.

Majsanna: underbart att läsa eran story. Tänk att det bara skiljer 4 dar på våra "Ollar" :)

Snigelkatt : Hur har det gått för er? Hoppas så att ni fick fina resultat på kub:et.

Och hur mår Angelique??

Här händer det ingenting. :(

Mens förra veckan igen...har visserligen sökt ett grav.vik så det vore kanske dumt att bli gravid just nu. Framtiden känns oxå lite orolig då jag inte vet hur det blir med jobb. Är färdigutbildad BMA i juni.

Att ta saker o ting som det kommer är inte riktigt min grej, tyvärr. Vill så gärna att Olle ska ha syskon.

Kram på er alla..

Nu är han här!
  • snigelkatt

Hej på er! Jo, den lilla hänger kvar ännu, börjar nästan tro på det, att det kanske kommer en bebis i juli Kub gav jättebra siffror så vi går inte vidare med moderkaksprov denna gången. Tar trombyl även denna gång, och är säker på att det hjälpt oss att inte få missfall nu. Lycka till akita, hoppas det tar sig snart igen! Angelique hur går det för dig? Kram till er alla!

• Angelique

Kära allihop, nu är jag tillbaka här efter en paus. Hoppas allt är bra med er allihop.

Så roliga nyheter snigel, inte långt kvar nu! Jätteglad för er skull. Härligt med en sommarbebis.

Det blev inget för oss där vid förra tjuvpluset, jag började blöda en vecka senare. Sedan har vi försökt två gånger efter det, plus en gång när embryot inte klarade upptiningen. Men nu hoppas vi igen, idag pulsade vi på klinikens testdag efter fet på skärtorsdagen.

Är så glad, och så nervös. Nojjar att plusset inte var tillräckligt starkt, jämför med sonens graviditet, och så vidare och så vidare. Men försöker vara försiktigt positiv. Tar inget för givet men vill ju inte förutsätta att det inte ska gp heller. Men huj, vad långa dagarna känns! Men mu harvi kommit så hör långt iaf

• snigelkatt
    Angelique skrev 2014-05-05 07:07:13 följande:
    Nej, det ville sig inte den här gången heller. Blod idag på morgonen.

Men vafan Stor kram! Hoppas ni har kraften att kämpa vidare! Vi hade bestämt oss för detta var vårt allra sista försök, jag kände att jag klarar inte ett till ma/mf eller avbruten graviditet. Ett mirakel att vi kommit såhär långt trots allt, v 27 nu.
Svar på tråden Första besök för utredning-någon mer? Tråd nr 5