• Nystart

Australien på egen hand

Hej alla!

Vi funderar på att åka till Australien och bo där i ett år eller två. Vi kommer inte bli skickade av varken mitt eller min mans jobb så vi måste fixa allt runtomkring själva. (Men min mans jobb här i Sverige förmedlar kontakt inom koncernen så det ska förhoppningsvis inte vara något problem att få jobb för honom.) Är det någon som gjort något liknande? Eller är det ett fööör stort projekt att landa?

Vi har tre barn i åldrarna 2, 7 och 9. Planen är att min man jobbar i Sydney, jag pluggar på distans eller på plats. Vill helst inte jobba å behöva lämna barnen på dagis när vi är där. Barnen går i skola där, alternativt hemundervisar jag dem.

Vi har lite släktingar i Sydney som kan vara sponsorfamily om det behövs till visumen.

Vad tror ni?

• Svar på tråden Australien på egen hand
  • Swedish down under

Hej!

Hur seriosa ar ni? JAg menar, har ni kollat pa detta ordentligt? 
    Det ar namligen RIKTIGT SVART att fa visum har (sager inte sa for att avskracka, men bara sa att du vet).
    Min man ar australensk och min dotter ar australensk (och svensk) och anda ar jag har pa turistvisum (men ajg far mitt permanenta snart, men du fattar grejen... det ar svart och det dar tid).
    Ar ni under 30 ar kan ni ju iofs aka hit pa Work and holiday visum (far jobba 3 manader i taget pa ett och samma stalle i 1 ar) annars maste man bli sponsrad av ett foretag for att komma hit (eller plugga har i minst 2 ar till ett yrke som leder till en examen och det yrket maste finnsas pa en lista pa wanted professions).
    Man far inte plugga pa distans (pa ett australensiskt universitet) i australien om man inte ar australensk... 
    Forlat for att jag ar negativ. Jag ar sjalv bara sa javla trott pa mydighetsidooterna har efter 2 ar...
  • Londonvibes

Man kan val inte soka working holiday visum om man har dependants, dvs barn, om jag har forstatt det ratt.