Australien på egen hand
Hmmm... Jag bor i Sydney. Jag skulle nog saga att om man vill bo inom 1 h pendlande till centrum (om det ar dar din mans jobb kommer att vara) och maste hyra ett hus som ar tillrackligt stort for tre barn sa kan det bli svart att klara sig pa en lon om inte din man tjanar ordentligt bra. Standarden pa hyresbostader har ar betydligt lagre an i Sverige, sa jag skulle nog saga att ni for ett hyffsat townhouse med 3 sovrum maste rakna med ca $550 - $600 i veckan (och da tillkommer vatten och el). See ett exempel har pa vad ni kunde fa http://www.domain.com.au/Property/For-Rent/House/NSW/Marrickville/?adid=6594514 och da ar detta ca 40 min fran stranden... Om ni skulle hyra i de ostra delarna av stan, eller narmre city sa kostar det ju betydligt mer...
Det ar relativt stark konkurrens om hyresbostader i Sydney eftersom det ar nagot av en akut bostadsbrist. Men inte ens i narheten av hur situationen se ut i exempelvis Stockholm...
kanske ni kommer fa nagot slags bidrag fran sverige medan ni ar har. Men om vi utgar ifran att ni inte har nagra direkta sparpengar att dra ifran sa maste nog din man tjana atminstone $100k om aret for att ni ska kunna ha en hyffsad livsstil...
Fast vet du, det ar absolut vart det! Australien ar ett underbart land och du kommer att ge dina barn en ovarderlig tid!
Lycka till