• KlasStures mamma

Är ÖF bra eller dåligt?

Är bara nyfiken på hur ni andra föräldrar ser på ÖF {#lang_emotions_laughing}
    Själva har varit där idag för första gången och min dotter blir snart tio månader. Har inte kännt något behov innan och det är så himla skönt att ta det lugnt på förmiddagen! 
    Men nu tänkte jag att de kunde vara bra förberedelse inför förskolestart om några månader.

Så vad säger ni? Bra eller dåligt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ÖF bra eller dåligt?
  • minimou

Jag går dit ibland för min stora flickas skull. Hon är 2 år och hemma på heltid med mig och lillasyster så det är bra för henne att träffa lite andra barn. Annars skulle jag gärna hoppa över.

• Sencha

Jag var aldrig där under mina föräldraledigheter. Men min uppskattade det en hel del, framför allt med första barnet.

0401 & 0807
  • annca

Tja, konceptet är väl bra, för både barn och förälder, för de som trivs där.
    Jag gillade INTE ÖF. Och detta för att det bara var präktighetsmammor där. Ooootroligt pk. Äääääälskade att vara hemma, äääälskade att amma och det var så faaantastiskt att umgås med sina barn hela daaagarna och inget annat i hela vääärlden betydde något för dem...
    Nåja, jag överrreagerar väl lite, men det kände så för mig iaf. Sätter inte min fot på den platsen mer, tror jag.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Sencha
    Sencha skrev 2010-01-21 14:24:36 följande:
    Jag var aldrig där under mina föräldraledigheter. Men min uppskattade det en hel del, framför allt med första barnet.
    "min MAN uppskattade det" skulle det förstås stå. *suck*
    0401 & 0807
  • lövet2

Bra för både mig och barn. Vi har blivit ett järngäng som hållit i hop där i flera år, så nuförtiden slinker jag gärna förbi där även om jag inte har något barn med mig!

• logg81

Annat.

Jag sprang där första året. Inte för att jag var social eller för att tösen var speciellt social utan för att jag kände att jag var tvungen att komma ut lite.

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Mrs girl

jag gillar det. går 2 ggr i veckan och har gjort det sen min dotter var 4 månader. behöver få se lite annat än husets fyra väggar.

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • KlasStures mamma
    annca skrev 2010-01-21 14:28:02 följande:
    Tja, konceptet är väl bra, för både barn och förälder, för de som trivs där. Jag gillade INTE ÖF. Och detta för att det bara var präktighetsmammor där. Ooootroligt pk. Äääääälskade att vara hemma, äääälskade att amma och det var så faaantastiskt att umgås med sina barn hela daaagarna och inget annat i hela vääärlden betydde något för dem...Nåja, jag överrreagerar väl lite, men det kände så för mig iaf. Sätter inte min fot på den platsen mer, tror jag.
    Hade du reagerat annorlunda om du kommit dit och kännt samhörighet med de andra föräldrarna?
  • KlasStures mamma

Hade du fortsatt att gå dit om du inte tyckt att de andra föräldrarna var trevliga?

• zazla

Skitbra för både mig och barnen. Vi älskar ÖF Vi går fortfarande dit en gång i veckan trots att jag inte är föräldraledig längre.

• annca
    KlasStures mamma skrev 2010-01-21 14:38:46 följande:
    Hade du reagerat annorlunda om du kommit dit och kännt samhörighet med de andra föräldrarna?
    Kanske. Men det JAG hade behov av, det var att komma ut någonstans där det INTE pratades barn barn barn och åter barn.
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Rumpetroll

Jag och min dotter på 6 månader går ofta på ÖF. Hon älskar människor så det är kul. Hon behöver ju träffa andra än bara mamma och pappa

• strojes

bra både för mig och barnen. jag var mycket på öf när barnen var små. nu går alla hos dagmamma så det blir inte mer nu annat än något besök då och då för att hälsa på den trevliga personalen där!

• happy 78

det är väl ok.varken jag eller sonen har väl stormtrivts..
    har faktiskt hållt mig borta en del för att slippa sjukdomar..de blir ju lätt sjuka där.

• tebax

Det är sååå bra med ÖF . Jag rekomenderar det varmt!

• Catti41
    annca skrev 2010-01-21 14:28:02 följande:
    Tja, konceptet är väl bra, för både barn och förälder, för de som trivs där. Jag gillade INTE ÖF. Och detta för att det bara var präktighetsmammor där. Ooootroligt pk. Äääääälskade att vara hemma, äääälskade att amma och det var så faaantastiskt att umgås med sina barn hela daaagarna och inget annat i hela vääärlden betydde något för dem...Nåja, jag överrreagerar väl lite, men det kände så för mig iaf. Sätter inte min fot på den platsen mer, tror jag.
    Åh, jag skulle ha gillat din ÖF. På min ÖF var det bara ersättningsmammor, som körde med 5MM och som inte gillade barn särskilt mycket och som struntade i barnen och bara fikade.

Och så jag... :) Fast det är klart de ville bara prata barn. När jag försökte diskutera sånt som stått i dagens tidning, elelr det amerikanska presidentvalet möttes jag av en total mur av tystnad...

Hursomhelst. Jag gillade ÖF mycket, för det var en bra aktivitet för oss, med ny utsikt och nya grejjer och det låg nära där vi bor och sådär. Killen gillade att gå dit och grejja med lite olika saker. Men hellre hängde jag med de andra överåriga mammorna som jag träffade här på familjeliv.

NÄr sambon var föräldraledig gick han dit nästan varje dag, men då var ju grabben mycket större.
  • tessilus

älskar ÖF och vi är där så gott som varje dag. är ju en jättebra aktivitet för barnen o jag kan sitta o läsa en tidning ifred

Svar på tråden Är ÖF bra eller dåligt?