• Tori

Mitt femte missfall - hjälp orkar inte mer snart...

Efter fyra mf/ma och en son är jag gravid igen i v. 6+1. Igår började det med svagt rosa på pappret och sedan av brun/rött blod men upphörde efter någon timme. Sen har det inte kommit något mer på snart ett dygn, men nu rosa igen. Jag är helt inställd på ytterliggare ett missfall men det där eländiga hoppet vägrar lämna mig. Tårarna bara rinner, jag vet inte hur mycket mer jag orkar. Jag har fått en tid imorrn bitti hos min underbara gynekolog men väntan är outhärdlig. Även om fostret fortfarande är kvar så antar jag att det är för tidigt för att se ett hjärta picka. Inte för att jag tror att jag någonsin kommer att få se det men jag antar att jag kommer få vänta ytterliggare innan de skrapar.

Jag vet egentligen inte varför jag skriver det här inlägget, jag vet ju att ingen har några svar - det är bara vänta o se. Tror bara jag behövde skriva av mig.

Kram

• Svar på tråden Mitt femte missfall - hjälp orkar inte mer snart...
  • Cherrybabe71

Förstår att det känns tungt, men det betyder inte alltid missfall att blöda.. har blödit mkt med 3 av mina barn som ändå är friska och lever idag!

Hoppas att du får positivt besked hos BM imorgon!

• Don Murre

stackare.. <3
    jag förstår att du behöver prata av dig.. finns här om du vill <3

• Tori

Tänk att det finns fullständiga främlingar som avsätter några minuter för att ge stöd/tanke till en annan människa - tack, det betyder mer än ni anar!

Egentligen vill jag inte hoppas men kan inte låta bli. Cherrybaby71, hur mycket/hur länge blödde du?

• Don Murre

det är inte självklart att man finns där för andra människor, fast man känner dom, så jag förstår att man blir glad när det händer..

Försök att slappna av, jag fick också missfall 2 gånger innan jag lyckades så jag vet hur det känns.. man vill bara dö. Men du har ju tid imorgon så försök ta det lugnt <3

• Sannalouise87

Skickar styrkekramar till dig!

• lokisse

stackare!
    försök att inte tänka als och lat morgondagen visa hur det star till
    kram

Difficile est saturam non scribere
  • Ellie84

Massvis med styrkekramar..
    Nä, och tur är det att hoppet inte ges upp så lätt..
    Man ska leva på hoppet..

Miranda 031228 BF 100607
  • Cherrybabe71

Det har varit olika..

min första föddes i v30 men inga blödningar , bara massa förtida värkar från början , fick ligga inne från v. 23 men till sist gick det inte att stoppa så hon föddes i v-30 men allt gick bra.

Sen inga blödninga med äldste sonen eller mellansonen

Det är de två sista som blött mest, där blödde jag MYCKET med min näst yngste men han föddes i v 36 helt frisk

Är nu gravid i v. 22 och haft MYCKET och STORA blödningar, en gång  i v 7 var jag säker på MF men det var en liten en kvar med pickande hjärta.
    Men då hade vad de tror blivit ett MF med tvillingen till detta barnet i magen.

Men jag tror att det bästa är att försöka ta det lugnt och slappna av.. vet att det är svårt men samtidigt, OM det skulle vara ett MF så är det ju som det är.. och du får ju antagligen besked imorgon och får börja bearbeta det då men det VIKTIGASTE är att OM det INTE skulle vara ett MF att du kan slappna av lite och inte stressa dig eller fostret i onödan.

Jag har själv märkt att jag blöder mycket de ggr när jag har haft mycket oro och emotionell stress omkring mig. Senast i helgen men nu känner jag ju sparkar så då blir det lättare!

Förstår hur du känner och att du vill veta nu men sanningen är ju att ingen KAN veta säkert förrän imorrn.. försök att slappna av, hur svårt det än känns så du inte stressar dig eller ditt barn i onödan.. allt kan ju vara bra också!

• pafnuta

Det behöver ej var ett missfall! Är inne på min 6 graviditet. 4 missfall, 1 barn, nu i v 29, hoppas det blir bra. Jag hade blödningar under alla! graviditeter! Så, jag har slutat reagera när det blöder

Svar på tråden Mitt femte missfall - hjälp orkar inte mer snart...