detsom gör att han inte vill....
Hjälp..
Det som gör att min sambo inte vill ha barn är att hur vi ska kunna klara oss med ekonomin??
Jag får antagligen jobb i januari vilket är på 50% så det är ju bra..
kommer typ få 6000kr i månaden..
Hjälp..
Det som gör att min sambo inte vill ha barn är att hur vi ska kunna klara oss med ekonomin??
Jag får antagligen jobb i januari vilket är på 50% så det är ju bra..
kommer typ få 6000kr i månaden..
Sätt dig och räkna på hur mycket ni får i räkningar samband med barn och hur mycket du får i mammapeng så får du veta om ni kommer klarar er eller inte. Om inte ja då det är det inte bra att skaffa barn.
finns det inte chans kanske att du får gå upp i tid när du har jobbat ett litet tag då??
Annars är det ju inte så mkt att göra mer än att vänta tills ni har mer pengar... vill han inte så vill han inte... och han har ju rätt dessutom...
Tycker att det låter väldigt sunt av honom? I mina ögon så är inte 6000;- vidare mycket. Nu vet jag inte vad din sambo har för lön.
Jag själv är ung förälder, var 20 när jag fick min tjej på snart två år, men vi hade/har en väldigt bra ekonomi vilket har vart A och O. Jag vill kunna unna min dotter samt oss själva det "lilla extra"
Det är väl bra att din kille tar ansvar, att skaffa barn kostar...
Om det nu inte är så att "den biologiska klockan tickar" så vänta med att skaffa barn tills ni har det mesta stabilt. Menar inte att pengar är allt..men en fördel att ha en stabil ekonomi när man får barn.
En mammapenning på 6000 kr blir inte mycket...
6000 kronor i månaden är ju mindre än man får ut när man studerar, vilket var tillräckligt jävligt att klara sig på själv. Hur mycket tjänar din sambo? Jag säger inte att det inte GÅR, för vill man så brukar det mesta fixa sig, men jag förstår verkligen din sambos invändning, särskilt om ni är unga. Hur länge har ni varit tillsammans?
min sambo får 18 tusen i månaden..
Såg nu på din sida att du är gravid? Startade du tråden för att han vill göra abort? Eller av någon annan anledning?
han vill jätte gärna ha barn men han är orolig över ekonomin..vi får sammanlagt 24 tusen i månaden.. minus alla räkningar o så... så blir det väl 6000kr över.. jag tror att vi klarar oss..bara man tänker efter innan man handlar
han har tre bilar som kostar rätt mycket..så nja men 15000 kr kan vi nog ha..jag har inte räknat så jätte mkt på det..vi ska göra det ikväll.=)
haha jag har försökt prata med han.. men ja han ska i alla fall sälja en ..ja jag är gravid..fick reda på det idag
Ja precis.. Jag vet om att vi kommer klara det=)
Vi har folk som stöder oss oxå.. O ja vi ska spara så mycket vi kan..det kommer till att bli att jag lägger undan typ 3 tusen i början på januari då jag får jobb .. så det blir lite pengar av det..=) Det ska gå och vi klarar detta:D