Inlägg från: April Mamma |Visa alla inlägg
  • April Mamma

detsom gör att han inte vill....

Det är väl bra att din kille tar ansvar, att skaffa barn kostar...
    Om det nu inte är så att "den biologiska klockan tickar" så vänta med att skaffa barn tills ni har det mesta stabilt. Menar inte att pengar är allt..men en fördel att ha en stabil ekonomi när man får barn.

En mammapenning på 6000 kr blir inte mycket...

• April Mamma
    MichelleC skrev 2009-12-21 14:46:42 följande:
    min sambo får 18 tusen i månaden..
    Ok..före eller efter skatt?

Egentligen så spelar det inte så stor roll vad inkomsterna är,det är ju utgifterna som spelar roll.
  • April Mamma
    MichelleC skrev 2009-12-21 14:46:42 följande:
    min sambo får 18 tusen i månaden..
    Ok..före eller efter skatt?

Egentligen så spelar det inte så stor roll vad inkomsterna är,det är ju utgifterna som spelar roll.
    MichelleC skrev 2009-12-21 14:50:35 följande:
    han vill jätte gärna ha barn men han är orolig över ekonomin..vi får sammanlagt 24 tusen i månaden.. minus alla räkningar o så... så blir det väl 6000kr över.. jag tror att vi klarar oss..bara man tänker efter innan man handlar
    har ni utgifter på 18000 kr? ursäkta om jag frågar..men det lät mycket.

6000 kr till mat,kläder och allt annat är inte mycket.
  • April Mamma
    MichelleC skrev 2009-12-21 14:54:27 följande:
    han har tre bilar som kostar rätt mycket..så nja men 15000 kr kan vi nog ha..jag har inte räknat så jätte mkt på det..vi ska göra det ikväll.=)
    Oj, tre bilar...killar =)
    Kan han tänka sig att göra sig av med någon bil kanske....?

Är du gravid nu? Förstod inte...
  • April Mamma
    MichelleC skrev 2009-12-21 14:59:14 följande:
    haha jag har försökt prata med han.. men ja han ska i alla fall sälja en ..ja jag är gravid..fick reda på det idag
    Ok,,,så nytt alltså =)

Jag tror såhär..man har en ekonomi som man går runt på, ni verkar ju ha det samt att ni har en bra relation osv så finns det ju inget som talar för att ni inte skulle greja det.
Svar på tråden detsom gör att han inte vill....