• Modin

Hur klä prematur barn ute?

Vi har mellan 7+ till -2 om dagarna.. Hur ska ja klä våran prematur dotter om vi går ut?? I stolen har hon en tunn overall och filt och mössa men i vagnen? Hon har nyss kommit hem från neo och hon är ganska så liten.. Har inte tänkt att gå ut just precis nu men snart måste man ju ta sig ut lixom..

• Svar på tråden Hur klä prematur barn ute?
  • Nyfiken gul

hur mycke prematur är hon?

Dom är ju känsliga för infektioner så det är väl mest det som man ska tänka på. Annars är ju en fleeceoverall utanpå vanliga kläder en bra grej, mössa förstås och att bli nerbäddad i en åkpåse i vagnen. Se till att hålla händer och fötter varma då prematura oftast har dålig blodcirkulation.

När det blir riktigt kallt med snö är ju en riktig vinteroverall att föredra.

• Modin

Hon föddes 33+3 och nu är hon 35+0... Jag känner mig helt lost i detta.. Ja har ju ändå två barn sen innan men inte en sån här liten..

• Svinkall

klä din prematur som du skulle klätt dina andra barn när dom var precis hemkomna från BB bara försöka se till att händer och fötter är inbäddade i nåt varmt.
    Annars har du några speciella funderingar så slå dom på Neo en signal dom kunde svara på alla konstiga frågor som ajg och min sambo hade när vi fick vårat första barn i v 29+1

• Livsglädjen
    Svinkall skrev 2009-11-08 11:53:31 följande:
    klä din prematur som du skulle klätt dina andra barn när dom var precis hemkomna från BB bara försöka se till att händer och fötter är inbäddade i nåt varmt.Annars har du några speciella funderingar så slå dom på Neo en signal dom kunde svara på alla konstiga frågor som ajg och min sambo hade när vi fick vårat första barn i v 29+1
    Jag håller exakt med Ahlinster!
Svar på tråden Hur klä prematur barn ute?