• frukarlssonn

Någon mer vars bebis hatar ligga på mage?

Min dotter blir fem månader på tisdag och har fortfarande svårt att hålla upp huvudet längre stunder på mage för att hon verkligen HATAR att ligga på mage. Försöker lägga henne korta stunder åt gången för att hon ska bli bättre. Men än så länge verkar hon inte ha fallit för magläget. Testar med leksaker, mig själv och allt möjligt men det funkar inte så mkt bättre tyvärr.

Har ni haft det så och började dom tycka om magläget senare?

Olivia är stadig i nacken annars, men inte pigg på att lyfta huvudet.

♥ Olivia 090610 ♥
  • Svar på tråden Någon mer vars bebis hatar ligga på mage?
  • beabus87

min pojk är 3,5 månader och vägrar ligga på mage. ytterst små stunder går bra, annars ska han bara vara i famnen eller sitta i knäet.

• lillabebis

min dotter är 7,5 månad och har alltid hatat att ligga på mage.. Hon vänder sig till mage men så fort hon hamnat så lägger hon sig tillbaka på rygg

• anchel

Min dotter är 8 månader och har alltid hatat att ligga på mage. Hon kunde hålla upp huvudet från 6 veckors ålder men skrek som en galning så fort jag låg henne på mage. Hon visar inga som helst tecken på att vilja krypa däremot småhoppar hon fram på rumpan ibland när hon vill få tag på något. Iofs så kröp varken jag eller hennes pappa när vi var små.

• Jolliver

Min Oliver är 3 månader och totalvägrar magläge. Är ändå hur stadig som helst när vi bär honom eller när han sitter, så jag tänker att det kommer nog att funka med krypandet ändå.

**Oliver är född**
  • madeleeneee

Min dotter hatar också att ligga på magen..
    jag frågade om de där på bvc och de tycker inte de är så viktigt.. vill de inte så vill de ju inte.. den dag de vill ligga på mage vänder de sig dit själva..
    jag är ändå envis.. hon är ju starkt och så.. har kommit på ett knep som får henne ligga på mage ett par mintuer i alla fall och de är att lägge henne på en kudde så armarna får stöd..
    de gillar hon en stund..=) bättre än inget tänker jag..
    men som sagt de är inte så viktigt som vissa påstår tror inte jag..

• frukarlssonn
    madeleeneee skrev 2009-12-07 23:13:06 följande:
    Min dotter hatar också att ligga på magen.. jag frågade om de där på bvc och de tycker inte de är så viktigt.. vill de inte så vill de ju inte.. den dag de vill ligga på mage vänder de sig dit själva.. jag är ändå envis.. hon är ju starkt och så.. har kommit på ett knep som får henne ligga på mage ett par mintuer i alla fall och de är att lägge henne på en kudde så armarna får stöd.. de gillar hon en stund..=) bättre än inget tänker jag.. men som sagt de är inte så viktigt som vissa påstår tror inte jag..
    Ja jag lägger henne där korta stunder och har börjat använda mig av en spegel då hon är helt fascinerad av sin spegelbild så då tvingar hon sig själv att titta upp

Olivia är oxå väldigt stadig, och när vi va på sexmånaderskoll så kollade läkaren på henne och hade inget att anmärka på, så hon har väl helt enkelt ingen brådska när det gäller det grovmotoriska
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Melvin09
    Sessilou skrev 2009-11-14 22:13:57 följande:
    Min son är 10 veckor och det går bara inte att ens försöka lägga honom på mage. Han blir helt förtvivlad och gallskriker och hulkar en lång stund efter att man tagit upp honom.På BVC sa dem till mig att vänta med att lägga honom på magen om han blir såå ledsen. Det kan va en mognadsgrej kanske.
    Hej...
    Min son e 11 veckor och hatar oxå mag läge det går lite bättre nu än i början men han verkar inte veta hur han ska göra med armarna han drar upp benen som om han vill krypa och spratlar men armarna använder han inte som stöd eller vad man ska säga..... men det blir väl bättre!?
  • mia83
    Melvin09 skrev 2009-12-16 09:21:45 följande:
    Hej... Min son e 11 veckor och hatar oxå mag läge det går lite bättre nu än i början men han verkar inte veta hur han ska göra med armarna han drar upp benen som om han vill krypa och spratlar men armarna använder han inte som stöd eller vad man ska säga..... men det blir väl bättre!?
    Det blir det alldeles säkert, oroa dig inte!
  • frukarlssonn
    Melvin09 skrev 2009-12-16 09:21:45 följande:
    Hej... Min son e 11 veckor och hatar oxå mag läge det går lite bättre nu än i början men han verkar inte veta hur han ska göra med armarna han drar upp benen som om han vill krypa och spratlar men armarna använder han inte som stöd eller vad man ska säga..... men det blir väl bättre!?
    Min dotter är nu sex mån och gör fortfarande sådär med armarna som du beskriver! Jag försöker hjälpa henne genom att visa henne men efter ett tag åker armarna åt sidan ändå Men hon är stadi annars och följer sin utv. Läkaren hade inget att notera så hon blev godkänd trots detta
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • SVE

Min bebis är inte särskilt förtjust i att ligga på mage, när hon väl får göra det hittar hon oftast händerna och börjar suga och tugga på dom :P
    Kanske ska tillägga att hon är 3 månader.

• emilial

Helt sjukt, vet ni att vi blev skickade till en neurolog med vår dotter efter 3månader kontrollen för att hon inte lyfte huvudet i magläge, neurologen såg inget avvikande, snart är det dags för 6 månaders kontrollen å visst är jag orolig, hon lyfter huvudet i mag läge med hjälp av underarmarna men blir arg efter en stund, hon kan däremot sitta själv 30sek-1min, å allt annat funkar som det ska :)

Svar på tråden Någon mer vars bebis hatar ligga på mage?