• frukarlssonn

Någon mer vars bebis hatar ligga på mage?

Min dotter blir fem månader på tisdag och har fortfarande svårt att hålla upp huvudet längre stunder på mage för att hon verkligen HATAR att ligga på mage. Försöker lägga henne korta stunder åt gången för att hon ska bli bättre. Men än så länge verkar hon inte ha fallit för magläget. Testar med leksaker, mig själv och allt möjligt men det funkar inte så mkt bättre tyvärr.

Har ni haft det så och började dom tycka om magläget senare?

Olivia är stadig i nacken annars, men inte pigg på att lyfta huvudet.

♥ Olivia 090610 ♥
  • Svar på tråden Någon mer vars bebis hatar ligga på mage?
  • frukarlssonn
    mia83 skrev 2009-11-08 07:04:46 följande:
    [citat] Ok, skönt att höra, jag försöker också låta henne ligga  på våra ben/bröst. Då glömmer hon liksom av att det är jobbigt Ibland funkar det dock inte. Lite olika. Ta det i hennes takt :)är hon absolut inte på humör så tror jag inte magträningen har så mycket effekt iallafall :)lycka till!
    Nej det tror inte jag heller. Tack det ska jag göra {#lang_emotions_smile}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • lammet

Min tös låg aldrig på mage och är idag en helt vanlig 4-åring:)

• frukarlssonn
    lammet skrev 2009-11-10 13:07:28 följande:
    Min tös låg aldrig på mage och är idag en helt vanlig 4-åring:)
    Låter bra {#lang_emotions_smile}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • jannike85

min dotter totalvägrade det. Hon lärde sig att krypa igenom att först sitta och från sittandes börja krypa. Och då var hon ca 11 månader. Gillar fortfarande inte att ligga på mage och är 15 månader gammal!

• frukarlssonn
    jannike85 skrev 2009-11-11 00:53:56 följande:
    min dotter totalvägrade det. Hon lärde sig att krypa igenom att först sitta och från sittandes börja krypa. Och då var hon ca 11 månader. Gillar fortfarande inte att ligga på mage och är 15 månader gammal!
    Ja förr eller senare hittar de ju sin genväg så det är ju bra
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • camillas1985

Har en son på 9 månader som alltid vägrat mage, han satt veckan innan han blev 5 månader och nu hoppar han fram på rumpan. Allt för att slippa magläge =). Sova verkar han dock ha börjat vilja göra på mage.

Startade faktiskt nyss en annan tråd om att jag tycker att mycket går förlorat när de inte lär sig krypa eller inte förlorat kanske men försenat iaf. Han har inte lärt sig att ta sig upp på fötterna själv som andra i hans ålder gör tex. Jag önskar för hans skull att han hade legat på mage eller lärt sig krypa på annat sätt men det kommer väl någon gång det också.

• frukarlssonn
    camillas1985 skrev 2009-11-12 19:47:18 följande:
    Har en son på 9 månader som alltid vägrat mage, han satt veckan innan han blev 5 månader och nu hoppar han fram på rumpan. Allt för att slippa magläge =). Sova verkar han dock ha börjat vilja göra på mage. Startade faktiskt nyss en annan tråd om att jag tycker att mycket går förlorat när de inte lär sig krypa eller inte förlorat kanske men försenat iaf. Han har inte lärt sig att ta sig upp på fötterna själv som andra i hans ålder gör tex. Jag önskar för hans skull att han hade legat på mage eller lärt sig krypa på annat sätt men det kommer väl någon gång det också.
    Ok. Jag har hört att vissa barn hoppar över krypningen. Och det är ju inget fel i det Tydligen hittar de andra sätt att ta sig fram och din lilla kille verkar hoppa fram på rumpan ist Och vissa rullar sig fram tills de börjar ta sig upp för saker osv. Än så länge sitter inte min dotter utan stöd men hon är relativt stabil nu i kroppen och när hon halvligger så lyckas hon ta sig upp en bit nu. Och magläget funkar fortfarande inte trots att jag lägger henne små stunder varje dag. Däremot funkar det bättre när hon ligger på mina smalben för då har hon mig att titta på.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • sussu80

Min son HATAR också att ligga på mage. Han är nu 7 månader och så fort man lägger honom på mage så vänder han sig på rygg. Tränar i stort sätt varje dag men han blir nästan galen på en gång. Så nu sitter han korta stunder själv och när jag sitter bakom honom så har han börjat hänga lite över mitt ben och försöker på så sätt att ta sig upp. Alltid en början =)

• Tant Green

Min tjej avskydde också att ligga på mage, och gillar det faktiskt fortfarande inte nu när hon är 4 år. Hon började inte krypa förrän vid 11 månader (det är ju svårare att komma i krypställning från sittande än från magläge ) men annars har det inte märkts något på henne. Och nu när jag vill ligga på mage och läsa böcker för henne så föredrar hon alltså att sitta bredvid istället

• Sessilou

Min son är 10 veckor och det går bara inte att ens försöka lägga honom på mage. Han blir helt förtvivlad och gallskriker och hulkar en lång stund efter att man tagit upp honom.
    På BVC sa dem till mig att vänta med att lägga honom på magen om han blir såå ledsen. Det kan va en mognadsgrej kanske.

Less is more=)
Svar på tråden Någon mer vars bebis hatar ligga på mage?