camillas1985 skrev 2009-11-12 19:47:18 följande:
Har en son på 9 månader som alltid vägrat mage, han satt veckan innan han blev 5 månader och nu hoppar han fram på rumpan. Allt för att slippa magläge =). Sova verkar han dock ha börjat vilja göra på mage. Startade faktiskt nyss en annan tråd om att jag tycker att mycket går förlorat när de inte lär sig krypa eller inte förlorat kanske men försenat
iaf. Han har inte lärt sig att ta sig upp på fötterna själv som andra i hans ålder gör tex. Jag önskar för hans skull att han hade legat på mage eller lärt sig krypa på annat sätt men det kommer väl någon gång det också.
Ok. Jag har hört att vissa barn hoppar över krypningen. Och det är ju inget fel i det

Tydligen hittar de andra sätt att ta sig fram och din lilla kille verkar hoppa fram på rumpan ist

Och vissa rullar sig fram tills de börjar ta sig upp för saker osv. Än så länge sitter inte min dotter utan stöd men hon är relativt stabil nu i kroppen och när hon halvligger så lyckas hon ta sig upp en bit nu. Och magläget funkar fortfarande inte trots att jag lägger henne små stunder varje dag. Däremot funkar det bättre när hon ligger på mina smalben för då har hon mig att titta på.