• wiizz

Finns det ingen här som älskar sina bonusbarn?

Hör bara massa negativt...
    De är såååå jobbiga och är här hela tiden bla bla bla!

• Svar på tråden Finns det ingen här som älskar sina bonusbarn?
  • tuggumi
    Pormoicheia skrev 2009-12-12 09:34:57 följande:
    Finns inget att inte älska hos min bonuspojke!
    Hur menar du nu?!
  • Sandrah23

jag älskar min bonusdotter, verkligen!
    jag gör allt för henne.
    det är jag som sköter henne helt och hållet,
    allt som har och göra med skola, och allt hon behöver såsom kläder och annat.
    jag är "hennes mamma" hemma hos oss och jag trivs med det.
    men det är inte lätt att vara styvmamma, speciellt inte för den riktiga mamman.
    för hon kommer att avsky och hata dig hur bra du änn är med hennes dotter.
    för hon ser dig som konkurent inte som en "bonus.mamma".

somsagt. det blir som en tävling. vem gör det bäst?
    tur som jag har så valde min bonusdotter MIG före sin egen mamma av olika skäl.
    flickan bor med oss heltid iallafall och vill inte ens träffa sin mamma. men det finns ju orsaker till det.

• Igglepiggy

Jag är lyckligt lottad!! Min sambo och hans barn har alla välkomnat mig in i familjen på ett väldigt fint sätt. Jag tycker väldigt mycket om dem!!! Allting är inte problemfritt, men det handlar också om att fokusera på det som fungerar. Huvudsaken är att det finns en kärlek och förståelse i botten. OCH en stöttande och hjälpande partner. Utan min fantastiska sambo skulle kanske situationen vara helt annorlunda. Han är otroligt bra med att ta hand om barnen, hjälpa till hemma och SE oss alla (ingen känner sig utanför och svartsjuk för hans kärlek och omtänksamhet är stor). Finns så mycket kärlek i den här familjen och jag är så glad att få vara en del av den, och att kunna ge de här barnen lite extra värme och omtänksamhet när deras mamma inte är där.

• Fingalina

Jag älskar min bonusson!
    Men absolut inte hans mamma! Hon gör allt för att han inte ska tycka om mig. Hon försöker förstöra hela tiden!! Den hon förstör mest för är sonen!

Det är inte lätt att ha en bonus men visst älskar jag honom!! =)

• mrseightball

Jag älskar min bonusdotter! Hon är underbar, skitjobbig ibland men helt underbar! Hon bor här varannan vecka, funkar bra (det är faktiskt ganska skönt att ha varannan vecka barnfritt också).

Ledsamt att läsa att det finns så många som INTE gillar sina bonusbarn. Måste va jobbigt för alla parter och väldigt synd om barnen som inte valt situationen.

• Nasti72

Min sambo bara ÄLSKAR mina barn och de älskar honom!!!

• Sandra678

Jag skulle verkligen vilja älska min bonus son.. Men tyvärr finns inget direkt kärlekband mellan oss. Han e hos oss varannan helg i 3½ år nu men fortfarande har vi ingen fin relation. Han e ett väldigt svårt barn va de gäller känslor, de svårt o förklara.. Men jag hade verkligen önskat att vi kunde känna nån kärlek för varandra. För allas skull..

• Stilla

Jag älskar mina!

Varannan vecka när dom inte är hos oss, har min 2åring skittråkigt och undrar när hennes syskon ska komma hem.
  • vampyria2
    Hoppas du skojar {#lang_emotions_undecided}
    Jag älskar mina bonusar massor de är helt underbara människor, jag är så stolt över att få vara en del av deras liv.
  • Ess
    Undrar om inte några missförstått vad hon skrivit. Jag tolkar det som att det inte finns något som hon inte älskar hos pojken. Mao hon älskar honom.
  • Mammamagen

jag har inga bonusbarn men min sambo fick ett bonusbarn på köpet när vi vart tillsammans.. han älskar honom, man både ser det och han säger det! dom kommer så bra överens..

jag tycker det är väldigt viktigt att man kommer överens i en familj om man ska bo tillsammans och vara tillsammans!

• Hårdrockspappan

Man får leva på hoppet

Min flickvän är ett undantag då. Hon blev accepterad av mina 2 flickor första gången hon träffade dem. Busar, läser saga och leker kurragömma med dem när hon är här .Just nu är dom i trotsåldern och kan vara svåra att tas med ibland  
    och sist orkade hon bara inte när de började bråka.Men jag har själv valt att inte ligga och trycka på att hon skall komma hit nu, när de är som de är. Kärleken till dem finns och jag hoppas att  hon orkar stå ut. Just nu har hon jobbigt själv så då har jag tre att kämpa med. Men jag vet hur mkt hon håller av barnen.
    Så jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara jobbigt för henne att älska alla tre, men att inte kunna umgås just nu.. Man får leva på hoppet  
  • Yohanna85

Jag älskar min bonusson. Bor här varannan vecka. Vi älskar varandra och säger det till varandra. Har även en biologisk son, som jag älskar över allt annat. Jag älskar de på olika sätt!

• Mimmla

Jag har haft bonusbarn i tidagare relationer som jag älskat. Jag älskar dock inte min nuvarande bonusdottern. Jag träffar henne väldigt sällan. Jag respekterar henne och behandlar henne väl. Hon har rätt att träffa sin pappa och jag anser att han har en skyldighet att prioritera sitt barn, men jag älskar henne inte. Jag kan känna ömhet för henne och ibland har vi väldigt roligt tillsammans, men jag älskar henne inte.

Svar på tråden Finns det ingen här som älskar sina bonusbarn?