Får inte bonusbarnet vara på dagis/fritids om man själv är föräldraledig?
Kan det vara olika i olika kommuner?
Finns det flera liknande domstolsbeslut? ????
Finns det flera liknande domstolsbeslut? ????
Är det skillnad om man är sambo eller gifta?
Min kommun säger annorlunda. Att bonus skall vara hemma och bara har rätt till 15h om bonusförälder är föräldraledig. Stämmer alltså inte?
Min kommun säger annorlunda. Att bonus skall vara hemma och bara har rätt till 15h om bonusförälder är föräldraledig. Stämmer alltså inte?
Stort tack för era svar! Kommunen har bestämt sig för att göra om 15h schemat till riktigt dåliga tider lagom tills sambon ska gå hem och vara ledig. Tänkte att mitt barn då kunde få gå kvar de tiderna han har nu om jag får lägga det som schema utifrån att jag är tillbaka i arbete. De har tidigare sagt nej när jag frågat men kanske ska ligga på igen då.. Eller helt enkelt bara låta tiderna ligga kvar och tvinga dem att motbevisa mig.. Jag är ensam vårdnadshavare. Lätt att bli överkörd i denna fråga känner jag.
Ville bara uppdatera om det är någon som läser och tacka. Gick vidare med ärendet uppåt och har nu fått ok på att det är vårdnadshavares tider som gäller. Så ifall någon läser här, stå på er! Tusen tack till er som hjälpt med hänvisning till domstolsbeslut osv :)