• Livsglädjen

EPT (Extremly Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 16

Vi snackar om det mesta som har med extremt mycket för tidigt födda barn i den här tråden.

Dessutom försöker vi vara ett stöd för varandra i en av de största och mest kaosartade händelserna som inträffat i våra liv!

Vi välkomnar alla intresserade till vår tråd, men främst alla föräldrar som har fått barn extremt mycket tidigare än beräknat förlossningsdatum!

Både nyblivna föräldrar och vi/de som har lite äldre barn är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-27 20:53
    Här har vi en födelsedagstråd för våra älskade premisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m48308318.html

• Svar på tråden EPT (Extremly Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 16
  • Daggdroppen

Råkade hitta tråden (är själv född för tidigt, dock "bara" två månader) så ögonen dras till dylika rubriker.

Har läst lite och såg också dokumentären i förrgår.

Vill bara säga att ni och era barn är riktiga kämpar{#lang_emotions_heart}. Ingen som varit med om det ni går igenom kan föreställa sig det. Hoppas ni alla kan finna styrka och på något sätt en väg att gå vidare, oberoende hur det går med era små underverk.

Varma kramar och tankar till er alla!

• Tessita

Jag gråter så jag tror hjärtat går sönder på mig... Finns ju inga ord... Alla mina varma styrkekramar till Livsglädjen med familj....

• Myran09

Har haft så svårt att sova i natt. Har bara tänkt på lilla Eira. Massor med styrkekramar till hela familjen.

• LisetteWernholm

Livsglädjen- Som Lugna Gatan skrev- Er lilla dotter har berört oss alla. Det är verkligen sant. Vi tänker på er. Kramar

• Proletariatet
    Livsglädjen: Jag kan bara instämma med allt de andra sagt. Lilla fina Eira, hon levde en alldeles för kort tid, men kom att beröra väldigt många människor.
    Tänker så på er, ta hand om varandra nu.{#lang_emotions_heart}

Jag förstår att du vill ta en paus från familjeliv, men du är så välkommen den dag du känner att du orkar, vill inte missa Edvins framsteg, han är väl den äldsta i tråden?
    Varma kramar!
  • Mamma till två hjärtan

Tänker på er Livsglädje, jag beklagar verkligen! Massor med kramar!! 

Så liten, men så underbar...
  • boktok

Gråter nu när jag har läst om Eiras sista stund här på jorden. Finner inga ord som känns bra att skriva.

Kram

• Emmy K

Vi blir alla påminda om hur skört det lilla prematurbarnet är och hur mycket vi måste uppskatta de små sakerna i livet. Men det kan inte vara lätt att vara lycklig för den lilla tid man har fått tillsammans när man har förlorat en hel framtid tillsammans, men det är väl så man måste tänka för att orka vidare.
    Jag är glad att ni har lille Edvin som håller er flytande så att ni inte går under.

Jag har nyligen mist en liten vän som blev 7 år och jag blir så besviken på mig själv att jag inte kan säga något som hjälper en förälder när barnet går bort. Det är så svårt att finna orden. Men jag har förstått att det enda som behövs är att finnas där och att man inte behöver försöka hjälpa, för det finns inget som hjälper, det finns inget som lindrar sorgen.

Allt jag kan säga är att jag tänker på er.

• mumsan8

Jag skickar massor med kramar och tänker på er och er ängel!! Har följt er resa med Eira. Livet är så skört. Jag gråter med er...

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

I går så vart David op för sina bråck. De hade sagt att de var de största bråck de hade sett. Inte undra på. När han har gått så länge med dem. Skönt att det är gjort nu i alla fall.

• Riskiflickan
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-01-21 11:59:37 följande:
    I går så vart David op för sina bråck. De hade sagt att de var de största bråck de hade sett. Inte undra på. När han har gått så länge med dem. Skönt att det är gjort nu i alla fall.
    skönt att det gick bra, precis så sa det om min sons bråck också....
  • Maria K

Jag och min man är förkylda, och N nyser mer än vanligt, men verkar inte vara sjuk, hon har dock de senaste dagarna börjat vilja ha mat var 4:e timma.
    Svårt för om hon nu inte är sjuk hur ska vi göra för att hon inte ska bli det.

• Full av förhoppning
    Livsglädjen - skickar bara varma kramar och tankar till dig och din familj och hoppas att någon gång i framtiden udden av smärtan tas bort {#lang_emotions_heart}
    folk behöver inte ha influensa för att bete sig som svin
  • Fatima89
    Livsglädjen. jag finner inga ord, önskar att jag kunde stå vid din sida och hålla om dig, många många kramar till er. Vi tänker på er.
  • sofie och laura

Det man älskar kan bara försvinna så fort?
    Varför finns det bland oss...

Tänker och tänker på er

• Frågig

Hej bara en liten fråga, blir barnets födelsedag den dagen den snittas/ föds fram? Eller får den en senare födelsedag då den bedöms klara sig eller hur funkar det? Bara undrar, tack tack

• mina12

Födelsedag blir så klart den dag barnet föds! Sen brukar man prata om barnets ålder som korrigerad och okorrigerad tex när man pratar utveckling. Korrigerad ålder utgår från det datum barnet beräknades att födas (bf).

Svar på tråden EPT (Extremly Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 16