• Mumin80

    Varför kallar folk brösten för tuttar???

    Bröst är bröst. Varför ska man hålla på och använda en massa "hitta-på"-ord när det finns ett fullt fungerande svenskt ord för fenomenet???

    Dessutom blir det ju en massa förvirring när halva landet kallar plastsaken ungarna har i käften för tutt/-e.

    Så folk kan väl för f*siken sluta kalla brösten för tuttar! Kalla saker för det dom heter, inte en massa förskönande omskrivningar.

  • Svar på tråden Varför kallar folk brösten för tuttar???
  • CitroneIIa
    Auditanne skrev 2023-12-25 22:17:36 följande:
    Nej, jag leker ingenting. Är vuxen. 
    Men andra ord är du inte ett barn.
    Varför talar vi om uppenbara saker om vad den andra gör?
  • Sphynxey
    Auditanne skrev 2023-12-23 04:28:55 följande:
    Med andra ord så lär du dem att kvinnans kropp är ett skämt och sex är något oseriöst.
    😆🤣😂
  • Auditanne
    CitroneIIa skrev 2023-12-25 22:18:21 följande:
    Men andra ord är du inte ett barn.
    Varför talar vi om uppenbara saker om vad den andra gör?
    Undrade bara varför du lär dina barn att använda larviga omskrivningar för kvinnobröst. Som om bröst vore nåt oerhört laddat istället för något helt naturligt.
  • Hobgoblin
    CitroneIIa skrev 2023-12-25 22:18:21 följande:
    Men andra ord är du inte ett barn.
    Varför talar vi om uppenbara saker om vad den andra gör?
    Kallar dem för olika saker beroende på stämning och situation.
    Vet hur min kvinna vill ha dem smekta och kyssta för att det ska vara bra för henne. Älskar dem och både hon och jag bryr oss inte så mycket om vad de kallas - hon är mer än medveten om att jag tycker om dem.
    Och tvekar inte att visa upp dem heller-
    Hennes val, inget jag "tvingar" till alls.
  • CitroneIIa
    Auditanne skrev 2023-12-25 22:24:55 följande:
    Undrade bara varför du lär dina barn att använda larviga omskrivningar för kvinnobröst. Som om bröst vore nåt oerhört laddat istället för något helt naturligt.
    I tråden har inte framgått att du undrat något alls. Du har presenterat ett påstående utan frågetecken, som första till tionde anblick ger ett kritiskt intryck:
    Auditanne skrev 2023-12-23 04:28:55 följande:
    Med andra ord så lär du dem att kvinnans kropp är ett skämt och sex är något oseriöst.
    Detta som svar på att jag berättade att vi inte använder ordet "tuttar" utan istället det korrekta ordet, utan omskrivningar eller krusiduller. Pattjävlar. Dvs det som det heter. Tråden handlar om ifall man använder omskrivningar och just skämtord eller ej. I det här fallet ej.
  • Auditanne
    CitroneIIa skrev 2023-12-29 00:53:56 följande:
    I tråden har inte framgått att du undrat något alls. Du har presenterat ett påstående utan frågetecken, som första till tionde anblick ger ett kritiskt intryck:
    Auditanne skrev 2023-12-23 04:28:55 följande:
    Med andra ord så lär du dem att kvinnans kropp är ett skämt och sex är något oseriöst.
    Detta som svar på att jag berättade att vi inte använder ordet "tuttar" utan istället det korrekta ordet, utan omskrivningar eller krusiduller. Pattjävlar. Dvs det som det heter. Tråden handlar om ifall man använder omskrivningar och just skämtord eller ej. I det här fallet ej.
    Jo, det fanns visst en uppenbar undran i min text, även om du inte såg den.

    Sen nej, det ordet du använder för bröst är inte det minsta seriöst och det vet du. 
  • CitroneIIa
    Auditanne skrev 2023-12-29 01:41:46 följande:
    Jo, det fanns visst en uppenbar undran i min text, även om du inte såg den.

    Sen nej, det ordet du använder för bröst är inte det minsta seriöst och det vet du. 
    Du saknade fortfarande frågetecken och presenterade det som en kritisk mening enligt din egen standard. Du talade om vad jag gör, med en punkt efter.
    Det heter pattjävlar. "Tutte" är skämt.
  • Auditanne
    CitroneIIa skrev 2023-12-29 01:45:38 följande:
    Du saknade fortfarande frågetecken och presenterade det som en kritisk mening enligt din egen standard. Du talade om vad jag gör, med en punkt efter.
    Det heter pattjävlar. "Tutte" är skämt.
    Det är struntsamma. Fortfarande uppenbart med min undran då jag inte känner dig eller visste vad du menade. 

    Nej, det heter "bröst" och inget annat, om man vill vara seriös och inte tramsa. 
  • CitroneIIa
    Auditanne skrev 2023-12-29 01:47:33 följande:
    Det är struntsamma. Fortfarande uppenbart med min undran då jag inte känner dig eller visste vad du menade. 

    Nej, det heter "bröst" och inget annat, om man vill vara seriös och inte tramsa. 
    Det är inte uppenbart. Om jag skriver att "Du är dum." (vilket ju är ungefär samma andemening), så är det inte detsamma som att skriva att "jag undrar om du är dum?".

    Den korrekta termen är pattjävlar.
  • Auditanne
    CitroneIIa skrev 2023-12-29 01:50:24 följande:
    Det är inte uppenbart. Om jag skriver att "Du är dum." (vilket ju är ungefär samma andemening), så är det inte detsamma som att skriva att "jag undrar om du är dum?".

    Den korrekta termen är pattjävlar.
    Nej, den korrekta termen har jag redan nämnt. Jo, det är uppenbart av skäl som jag också redan uppgett. Om du inte har nåt vettigare att säga mer så kan vi lika gärna avsluta detta samtal nu. 
  • CitroneIIa
    Auditanne skrev 2023-12-29 01:55:05 följande:
    Nej, den korrekta termen har jag redan nämnt. Jo, det är uppenbart av skäl som jag också redan uppgett. Om du inte har nåt vettigare att säga mer så kan vi lika gärna avsluta detta samtal nu. 
    Det föreslår jag verkligen att vi gör!
    Jag svarade "allmänt och rakt ut" i tråden hur vi gör, och det var då DU som började tala om vad jag gör med mina barn! "Undran" my ass! Du skrev att
    "Med andra ord så lär du dem att kvinnans kropp är ett skämt och sex är något oseriöst."
    Jag har aldrig varit intresserad av att diskutera detta med dig. Jag talade om (ja, inte för dig alltså) att vi inte använder omskrivningar och då skulle du upplysa om hur vi "med andra ord gör". Men fine, det heter inte pattjävlar och vi säger inte så hemma. Det är bäst att hålla med galningar. Förmodligen finns det annat som vi gör och inte gör som du vet bättre.
  • Auditanne
    CitroneIIa skrev 2023-12-29 02:00:25 följande:
    Det föreslår jag verkligen att vi gör!
    Jag svarade "allmänt och rakt ut" i tråden hur vi gör, och det var då DU som började tala om vad jag gör med mina barn! "Undran" my ass! Du skrev att
    "Med andra ord så lär du dem att kvinnans kropp är ett skämt och sex är något oseriöst."
    Jag har aldrig varit intresserad av att diskutera detta med dig. Jag talade om (ja, inte för dig alltså) att vi inte använder omskrivningar och då skulle du upplysa om hur vi "med andra ord gör". Men fine, det heter inte pattjävlar och vi säger inte så hemma. Det är bäst att hålla med galningar. Förmodligen finns det annat som vi gör och inte gör som du vet bättre.
    Det var en undran av de skäl jag redan förklarat som sagt.

    Du är ju snarare galningen här som fortsätter tjafsa så meningslöst. Och du vet mycket väl att det ordet du nämnde är ett tramsord och inget seriöst dito. 
  • CitroneIIa
    Auditanne skrev 2023-12-29 02:03:33 följande:
    Det var en undran av de skäl jag redan förklarat som sagt.

    Du är ju snarare galningen här som fortsätter tjafsa så meningslöst. Och du vet mycket väl att det ordet du nämnde är ett tramsord och inget seriöst dito. 
    Helt rätt!
Svar på tråden Varför kallar folk brösten för tuttar???