Olika behandlig vid äggdonation?
Hej alla kämpar!
Jag håller just nu på att kämpa i äggdonationsträsket på KS i Hudding, har gjort 1 färsk och 1 frys försök + ett avbrutet frysförsök pga embryot inte klarade sig. Nu väntar vi på att få starta upp med en ny donator, när det blir vet vi inte. Men vad jag har funderat på är att det verkar som att man som mottagare får olika behandling beroende på vart man går. Jag skulle därför vilja veta vad som undersökts hos er och vad ni fått för mediciner.
Själv har jag fått kolla upp sköldkörtelvärde (jag äter levaxin), men det är väl i stort sätt det ända som kollades upp innan, förutom en snabb gynundersökning.
Innan insättningen har jag ätit Progynon 8 mg/dag i ca 2,5 vecka från det att min blödning startat tills det är dags för insättning . Kontroll av att slemhinnan byggt på sig som den ska har gjorts en ev. två gånger däremellan med VUL. Två dagar innan insättning har jag tagit Progesteron vag. 3/dag alt. Crinone gel 1/dag då har slemhinnan mätt ca 6,5 - 7,5 mm (lite tycker jag men de säger att den sett fin ut iaf).
Jag har alltså inte tagit någon nässpray eller sprutor som jag sett att andra har gjort, vad beror det på att vissa går denna långa väg istället för den korta som jag gått? Någon som har koll på detta? Någon som genomgått ytterligare undersökningar/behandlingar eller fått ytterligare mediciner?
Detta blev långt, hoppas någon/några har orka att dela med sig av sina erfarenheter vad gäller behandling vid ÄD.
Kram och lycka till allihopa!