• mytrouble

Olika behandlig vid äggdonation?

Jag gjorde två försök på Cypern - då med endast Progynon (6 mg/d) och Progesteron (3 st/dag), och sedan ett försök i Estland - då med nedregleringssprutan Procrene först, och därefter Progynon+Progesteron. Blev gravid nu på det senaste försöket (tvillingar). Kliniker har nog bara olika uppfattning om vad som är bäst. Nu vid senaste försöket tog jag Trombyl också. Var rekommenderad det även vid de två första försöken - men tog det då ej {#lang_emotions_wink} Men annars har jag hört att slemhinnan bör vara minst 11 mm vid ET

• mytrouble

Run: Det är nog framförallt att olika doktorer/kliniker har olika uppfattningar vad som är bäst. Så är det ju med många andra medicinska frågor också. Att studier kanske visat att något kan hjälpa - och då tror en del på dom studierna, medans en del andra tycker att det fortfarande inte är övertygande bevisat. Förstår du? Jag fick inte göra några särskilda prover som visade att jag skulle ha just DE behandlingarna. Trombyl brukar de flesta kliniker utomlands rekommendera. Nedreglering med eller utan Procrene-sprutan tror jag bara är olika uppfattningar/traditioner. Med sprutan tar det dessutom längre tid än enbart Progynonet. Kortison kan ffa de behöva som har immunologiska problem (tex för högt TNFalfa-värde) - men en del kliniker ger det ändå... Sen kan man ju tänka att om man provat en el flera beh med vissa läkemedel och det inte funkat, så kanske man provar något annat eller lägger till något ytterligare vid nästa försök... Men fråga på din klinik tycker jag {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Olika behandlig vid äggdonation?