Mamma till två hjärtan skrev 2009-10-19 13:21:23 följande:
Halloj! Det känns som att det diskuteras ganska mycket om oss här inne på FL, både positivt och negativt. Anledningen till att vi valde att gå ut om nyheten kring Clara var att vi viste inget om förtidigt födda barn innan Clara föddes och vi vill uppmärksamma att det föds barn som är för tidigt och att svensk sjukvård är fantastiska som kan klara av dessa barn. Samt att vi nu känner att vi är trygga med henne. Vi vill inte kalla Clara för "mirakel barn" och har bett tidningarna att inte skriva det, detta eftersom vi anser att alla barn är mirakel. Jag vill även tacka er för allt stöd som ni har gett oss, utan er skulle faktiskt inte vi ha klarat av det. Gud, vad konstigt det känns att skriva detta inlägg, detta eftersom det inte var någon nyhet för er att Clara har födds och klarat sig. Ha det gott!
Läste er artikel och jag blev helt rörd det kommer ge mammor och pappor en del av hopp!
Hur mår clara idag?
Min son föddes i v 28 på 990g och tyckte det var lite men fick en chock av clara ...
Hon är ett mirakel barn för ni gav aldrig upp för henne ni gav henne en chans... ni hade känslan för ert lilla liv!
ser att det pratas om er en hel del.. men vi finns här för dig och behöver aldrig förklara er för oss =) kramar oss