• Sofies värld

Någon som skriver???

Hej!

Finns det någon annan som liksom jag håller på och skriver?

Jag har precis skrivit färdigt min första roman och håller nu på att skriva på en andra och tredje samtidigt, även om det är en av dem som jag brinner mest för just nu.

Hade varit kul att höra från nån annan!/Sofie

Iseline 4 okt-06, Tor 23 mars-09
  • Svar på tråden Någon som skriver???
  • Mamma89

Sofies värld skrev 2009-09-10 22:33:54 följande:

vampyrer här med. =) fast lite annat. tänkt som en bok även för de som inte gillar fantasy.även jag fick idén innan hela vampyrgrejen tok fart här i världen, och nu hoppas jag verkligen att det finns en marknad för en bok till och att folk inte har tröttnat! fast om jag ser till mig själv så vill jag ju bara ha mer och mer!
    precis.. så ser jag också det.. får lixom inte nog.. har mer lr mindre alltid varit tokig i vampyrer o velat skriva en bok om just bvampyrer man aldrig riktigt kommit så långt.. på god väg nu så hoppas ideerna håller i sig.. o som du säger.. att de kan komma fler vampyrböcker som säljer..
  • Sofies värld
    Amali76 skrev 2009-09-11 07:46:16 följande:
    Hejsan! Kanske någon av er här vet hur bilderna till en barnbok ska tillverkas? Har lagt en tråd med frågan här: www.familjeliv.se/Forum-5-71/m47164263.html
    nej, tyvärr... är själv lite nyfiken eftersom man har idéer men inte är så bra på att teckna själv...
  • Sofies värld

Behöver lite hjälp!

Har tänkt ändra lite namn och liknande i berättelsen och vet att det finns ett sätt att snabbändra det på överallt i texten utan att behöva göra det för hand. Vet ni vad jag menar? Man skriver in ett ord som man vill ska ändras och sedan skriver man in vad det ska ersättas med.

Någon som vet hur man gör? Jag skriver i Word.

------------------------------------------------------------

Wii, förresten! Nu har jag bara 90 sidor kvar att redigera. Fast varje gång jag läser igenom en text igen så hittar jag en massa småsaker jag vill ändra. Undrar om man någonsin blir helt helt nöjd???

• fetsnygg

Vad spännande TS.. jag har inte läst hela tråden, för jag hittade den just.. vad handlar den färdiga romanen om? *nyfiken*

• fetsnygg

Sofies värld skrev 2009-09-11 18:58:46 följande:

nej, tyvärr... är själv lite nyfiken eftersom man har idéer men inte är så bra på att teckna själv...
    här har ni en bra blogg skriven av barnboksillustratör:
    www.bloglovin.com/m/43827405/0
  • Tate

Sofies värld - sök och ersätt emnar du? Vilken version av word har du? i 2007 finns det längst till höger under startmenyn.

• JennyL29

Hej och hå,
    har inte haft ork att kika in här än mindre att skriva på min tänkta roman.
    Har vart sjuk i en jobbig förkylning som ännu hålelr i sig såklart man nojjar sig mer nu.

angående vampyrer så går det en otrolig bra serie på mån ikväl på ettan kl 22. True Blood om nån vil l se? Tips bara.

Lycka till ni andra

• Sofies värld

True blood är såå bra! fast det är på onsdagar den går! =)

• Aint Your Fairytale

Hehe okej...

Jag fick autografer när jag var typ 16, så det är länge sen, haha. Har autograferna på 2 cd-skivor.

Nu när man är vuxen känns det rätt pinsamt att be om autograf från kändisar... hehe. Man kanske får låna någons unge nästa ggn man vill ha en autograf så att man liksom kan skylla på att det är barnet som vill ha den...

Sofies värld skrev 2009-09-07 13:15:46 följande:

Gossipgirl: My god!!! Jag var på dem i somras och fick ta båda i hand under konserten, men inga autografer tyvärr. =( är väldigt avundsjuk på dig!!!
  • minimalin

Jag är intresserad av om någon har fått en bok utgiven här och hur man går tillväga?? Har googlat en del på just det, men är inte direkt klokare för det.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Någon som skriver???