• Magda73

95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2

Hej alla föräldrar som legat på UAS hösten 2008!

Här kan vi samlas och prata av oss om tiden på sjukhuset, om stort och smått, roligt och allvarsamt!

Välkomna alla gamla och nya föräldrar!

Ps) Tråd nummer 1 finns här: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42007173.html

• Svar på tråden 95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2
  • Mammas Thea

Magda73..

Vi låg i 4:an den sista tiden med henne när vi låg där.... Hon gick bort den 7 Oktober.. Ja hon var sjuk sen hon föddes men vi fick chansen att vara hemma med henne i 3 veckor... Och nu ska hon bli storasyster i November

• Magda73
    Mammas Thea: Grattis till graviditeten och storasyskonet som snart kommer! Inte så långt kvar för dig nu då...
     Thea blir säkert stolt storasyster som kikar från ovan!

All lycka till er den här gången!

Kram! //Magda
    Blogg: magda.nu
  • Magda73
    GRATTIS EDVIN!!!

Idag var vi på återbesök och jag blev bara ledsen! Det kändes så dumt alltihop! Jag kände mig som en hysterisk mamma som själv fixat larm och som överbeskyddat mitt barn mot infektioner etc.

Och så sa doktorn det jag hatar "men det gick ju bra". Alltså, hur kan man säga så? Och det där med larmet; det är ju de som givit mig larmet! Och vi har hört så många gånger att han är infektionskänslig och att vi ska undvika folksamlingat etc etc. Nu lät det som att han skulle exponeras för baciller som normalt och jag kände mig bara dum, dum, dum som haft larm så länge och tänker vaccinera mot svininfluensan.Och jag tänkte att jag måste ju fråga om det är okej att ha honom på dagis i två veckor eftersom han är med när O skolas in...

Ursäkta ett helt förvirrat inlägg!! Jag är trött och blev så....ledsen och fundersam efter återbesöket idag! Inte var Lisa där heller och kunde krama mig
  • Mammatillmini2008

Edvin tackar för grattis hälsningarna.

Magda- Det är jobbigt att stöta på såna där läkare men jag tyckte aldrig riktigt att vi gjorde det så om man får fårga vilken läkare var det du träffade? Tyckte att vissa av sjuksköterskorna var såna dock

Jag frågade Edvins BVC-sköterska om svininfluensan och hon sa att dom ännu inte visste hur det skulle gå tillväga men att hon skulle höra av sig så fort hon visste något.

• Tessita

Mammas Thea, vad ledsamt att höra att ni förlorade er älskade dotter...
    Grattis till syskonet i magen och välkommen till tråden.

Grattis Edvin 1 år i efterskott!!

Magda, jag blir ledsen när jag läste hur du blivit bemött på sjukhuset. Men du får inte ta det personligt och doktorn är bara helt opsykologisk med ingen känska för vad det är ni verkligen har gått igenom. Styrkekram till dig!!

Alma har nu blivit 9 månader och växer som bara den. Vi tog själva beslutet att nu får det vara nog och packade ner övervaket i påsen en kväll. Trots att hon haft larm hela sitt liv så kändes det inte alls jobbigt!! Det var skönt att fatta beslutet själv också.

Trevlig helg till er alla!!

• Mammas Thea

Den i magen växer så att det knakar.. Ska på ultraljud den 1 September och se så att allt är bra.. Hoppas att dom inte hittar något fel... Man bara väntar på att det är något som ska gå fel nästan.. När jag gjorde det första ultraljudet så sa dom att tarmarna låg utanför och nu när vi gjorde det sista ultraljudet i uppsala så hade tarmarna åkt in igen. Vilket var goda nyheter.. Men sen så visade det sig att det fanns cystor på navelsträngen.. och det fanns en chans att barnet kunde dö i magen .. så man är rädd varje dag tills man känner sparkarna i magen... Fast nu är det inte så mkt sparkar utan snarare puffar..:P

• Magda73

Casiopeja: Jag vill inte lämna ut namnet i tråden men jag pm:ar dig vilken läkare det var

Theas mamma: Men åh! Vilken pärs för er! Som om det inte vore nog med att förlora Thea! Tarmar utanför verkar de ju kunna klara bra (tyvärr verkar de familjerna som låg på 95:an och hade de problemen inte ha hittat hit?) så det behöver ju inte vara kris om det nu skulle vara så. Varför får man cystor på navelsträngen? Hade du det med Thea också? Stryps blodflödet av sådana? Går du på extra flödesmätningar eller hur följer man upp sådant? Jobbigt för dig! Det är klart att du är orolig!

Tessita: Visst är det skönt när man väl tagit beslutet? Som att allt liksom....normaliseras. Hur har det gått med Alma och maten, har hon börjat smaka på något än?

Får jag fråga en helt annan sak? Hur ser era prematurer ut? Tycker ni att man ser på dem att de är prematurer?

Kram på er!

• Mammatillmini2008

Magda- Edvin är ju mitt första barn så jag har ju egentligen inget att jämför med eller hur man ska uttrycka sig. När vi var in för opertion för ljumsbråket så sa en av undersköterskerna där att hon tyckte det syndes att han var prematur. Förra vecka så ramla han och slog upp ett jack vid ögat och då åkte vi upp till barnakuten och då berättade jag att han var förtidigt född till sköterskan och han sa att hon ALDRIG skulle kunna tro det!

Jag tycker givietvis att han är världens finaste Alla tycker dock att han har så lite hår men det tycker inte jag har har mycket fast jätteljust och jättetunt och fint.

kramKram

• Tessita

Hej på er!

Jag tycker man ser att A är prematur. Man ser lite spår efter cpap banden i kinderna än. Prästen som skulle döpa Alma frågade direkt om hon var prematur när hon såg henne. Då visste hon inte hennes födelsedatum än.

A har fått smaka lite potatispuré men vi har inte kommit igån ordentligt med smakisar ännu.

Sköt om er alla.

KRAM

• nettis83

Hej!

Tycker inte det syns på N att han är prematur, har heller inte fått några kommentarer. Han är ju inte lika tidig som era heller om det nu spelar in något.. Har inte sett så många (vad jag vet) andra prematurer så jag kan ju bara jämföra med storebror H. De är väldigt lika men med många egna drag oxå.

Svar på tråden 95 F (Uppsala) hösten 2008- här samlas vi! Tråd nr 2