• Libras

Någon med steriliserad man?

Är det någon mer än jag som har en steriliserad man som kommit på att han vill ha barn. Det gör mig glad att han vill satsa men visst är man orolig att det inte ska fungera.

Är det ngn här inne som har en man som är steriliserad, hur gör ni? Eller är det kanske ngn som vet ngn steriliserad man som blivit pappa?

• Svar på tråden Någon med steriliserad man?
  • hiron

är det någon som fortfarande vill hålla igång den här tråden??

jag tillhör dem som har en tidigare steriliserad man - vi gjorde operationen för att ställa det till rätta, men det är låga värden så vi har gjort IVF - tyvärr utan resultat än så länge. eftersom den här problemtiken är så speciell så vore det värdefullt att få höra från andra i samma/liknande situation! någon där ute??

• Zixi

Kan uppdatera lite: Vi valde spermadonation och nu är vår lilla dotter 4 månader

2010-07-20 3040/50
  • Bottis

Vi har gjort ett försök men det gick inte bra. Nu kör vi igen efter nyår.

• hiron
    Zixi skrev 2010-11-25 11:32:04 följande:
    Kan uppdatera lite: Vi valde spermadonation och nu är vår lilla dotter 4 månader
    gratulerar, vad kul for er!!! gratulerar till beslutet och det lyckliga resultatet! :) 
    Bottis skrev 2010-12-04 00:17:46 följande:
    vad jobbigt - hall ut och hoppas pa battre lycka efter nyar!! fick ni nagon klarhet i varfor det inte funkade den gangen eller bara det vanliga 'oturssvaret'? hoppas du kan slappna av och ha det sa bra det gar under vantan - jag vet att vantan sliter sa styrka till dig! 
  • Bottis
    hiron skrev 2010-12-08 20:42:08 följande:
    gratulerar, vad kul for er!!! gratulerar till beslutet och det lyckliga resultatet! :) 
    Bottis skrev 2010-12-04 00:17:46 följande:
    vad jobbigt - hall ut och hoppas pa battre lycka efter nyar!! fick ni nagon klarhet i varfor det inte funkade den gangen eller bara det vanliga 'oturssvaret'? hoppas du kan slappna av och ha det sa bra det gar under vantan - jag vet att vantan sliter sa styrka till dig! 
    Det visade sig att det även är fel på mig. Så vi har dubbelt motstånd... Till viss del är det dock skönt att veta eftersom jag då inte kan hysa agg till maken och se honom som felande länken. Utan nu är vi bägge en del av det.
  • VärldensBästa

Precis en sån här tråd har jag letat länge efter, vad glad jag blev som hittade den! =D

Min man steriliserade sig bara någon månad innan vi träffades, vi har nu varit tillsammans i snart 4 år. Funderar lite på hur och vart vi ska börja.

Vad kostar det att få steriliseringen omvänd och vart vänder mian sig? Såg att någon varit i Norge... Hur ser utgången ut för en sådan operation?

För att göre en Tesa/Pesa, tas spermier ut då och sen blir det insemination eller blir det IVF? Hur fan funkar det?

Bor i Helsingborg och kommer inte kunna få det landstingsfinansierat just då ingen av parterna får vara steriliserad tyvärr...

Supertacksam för alla svar vi kan få!

• hiron
    VärldensBästa skrev 2011-03-16 11:18:24 följande:
    Precis en sån här tråd har jag letat länge efter, vad glad jag blev som hittade den! =D

Min man steriliserade sig bara någon månad innan vi träffades, vi har nu varit tillsammans i snart 4 år. Funderar lite på hur och vart vi ska börja.

Vad kostar det att få steriliseringen omvänd och vart vänder mian sig? Såg att någon varit i Norge... Hur ser utgången ut för en sådan operation?

För att göre en Tesa/Pesa, tas spermier ut då och sen blir det insemination eller blir det IVF? Hur fan funkar det?

Bor i Helsingborg och kommer inte kunna få det landstingsfinansierat just då ingen av parterna får vara steriliserad tyvärr...

ah nej vad typiskt det maste kannas!! jakla steriliseringsideer de far dessa man, kan inte forsta varfor!

positivt ar att det ar battre chanser ju kortare tid han varit steriliserad och ju yngre mannen ar.

man kan gora tesa trots sterilisering. vi gjorde operationen men har sen anda fatt gora ivf sa det kanns ju lite som dubbelt upp, samtidigt ar chanserna battre med ivf an med tesa. alltsa nar spermierna kommer ut den naturliga vagen. tror bara de gor ivf mest icsi vid tesa.

vanta inte ar mitt rad! det varierar nog mkt hur mkt operationen kostar, men troligtvis blir det mest ekonomiskt for er att betala for operationen, och sen soka landstingsfinansierad hjalp om det skulle behovas skulle jag tro. man vet ju inte hur manga ggr man far forsoka innan det tar sig vid ivf osv. sen finns det ju en chans att du blir gravid naturigt efterat ocksa, det ar ju trots allt det det syftar till. men sen efter operationen ska ni inte lyssna pa ngt om att ni ska ga hem och forsoka i ett ar, som de gjorde med oss och som gjorde att vi forlorade mkt tid. ni har anlednign att misstanka fertilitetsproblem sa se till att gora spermieprov och begar hjalp tidigt om det inte funkar. och se till att ni gar till en bra lakare aven om det kostar mer privat eller sa. 'vi' har en envis inflammation pa 'traden' som fortsatter att hindra fri passage, sa det ar mkt viktigt att man har en erfaren doktor. en urolog ar det man ska vanda sig till.

lycka till!
  • Nu är jag hel
    VärldensBästa skrev 2011-03-16 11:18:24 följande:

Min man steriliserade sig efter vår dotter föddes, impulsgrej.
    Efter 3 år så ångrade han sig eftersom han visste att jag så gärna ville ha en till.
    Vi åkte till Göteborg på Carlanderska i april 2009 och gjorde en återställning.
    Det kostade oss 28 000:-, men det var det värt då jag blev gravid 8 månader efter, tyvärr miste vi bebben i 4de månaden.
    Men vi försökte igen och efter att jag åt pergotime en gång så blev jag gravid igen nu oktober 2010 och nu sitter jag här i vecka 25 och vi väntar en påg.
    Och då funkar ändå endast en sädesledare :)
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • Nu är jag hel

Vi är också från Helsingborg :)

• VärldensBästa

Vad bra denna dagen började trots att snökaoset är tillbaka igen, tackar för era svar =D

Krävs litta planering, men känner ju att det inte finns all tid i världen, hade velat starta för längesedan, men har inte funnits tillfälle men nu känner man att man blir ju fan inte mycket yngre så dax att ta tag i det.

Mitt hjärta är lyckligt: FANTASTISKA NYHETER JU! Vad kul att det funkade för er! Efter op, gick ni via landstinget då för ett få pergotime eller hur funka det?

• Nu är jag hel
    VärldensBästa skrev 2011-03-18 07:44:36 följande:
    Vad bra denna dagen började trots att snökaoset är tillbaka igen, tackar för era svar =D

Krävs litta planering, men känner ju att det inte finns all tid i världen, hade velat starta för längesedan, men har inte funnits tillfälle men nu känner man att man blir ju fan inte mycket yngre så dax att ta tag i det.

Mitt hjärta är lyckligt: FANTASTISKA NYHETER JU! Vad kul att det funkade för er! Efter op, gick ni via landstinget då för ett få pergotime eller hur funka det?
    Jag går hos privat gyn. Gunther Schmidt. Han är jätte bra.
    Där fick jag pergotime, behövde bara en omgång, så det var bra.
    Trodde det skulle ta mycket längre tid, jag är ju trots allt 39 år snart, mina ägg blir ju bara äldre och äldre..
  • hiron

hej alla! skriver om ni finns har fortfarande, eller om det finns nykomplingar i samma / liknande situation...

vi har fatt tillbaka de senaste provsvaren och det ser inte bra ut... under en miljon spermier / milliliter och i ovrigt inte bra. hade normala varden (om an i nedre skalan) efter operationen, men nu verkar det ha gatt utfor. efter operationen lat det mest som att det skulle bli battre efter hand dock. en inflammation sager de men anti-inflammatorisk medicin tycks inte hjalpa. det verkar helt enkelt ha 'kortat igen' eller vaxt ihop igen. vi funderar nu pa en andra operation.... tydligen inget de rekommenderar da risken ar ratt stor att det sen inte funkar alls, men sa har vill vi inte ha det. vad tror ni, ngn som har erfarenhet, kunskap eller ett rad att ge?? 

• Nelliepop

puffar denna tråd...

Vi håller på att kolla upp operation för återställande i danmark.... Inte alls lika dyrt där...  

• cornelius

Kan en kvinna återställa sig efter sterilisering? eller på något sätt bli gravid?

• tes 75
    Nelliepop skrev 2011-08-14 18:23:01 följande:
    puffar denna tråd...

Vi håller på att kolla upp operation för återställande i danmark.... Inte alls lika dyrt där...  

hur gick det för er? Blev det återställning i Danmark?
Svar på tråden Någon med steriliserad man?