• VärldensBästa

Någon med steriliserad man?

Precis en sån här tråd har jag letat länge efter, vad glad jag blev som hittade den! =D

Min man steriliserade sig bara någon månad innan vi träffades, vi har nu varit tillsammans i snart 4 år. Funderar lite på hur och vart vi ska börja.

Vad kostar det att få steriliseringen omvänd och vart vänder mian sig? Såg att någon varit i Norge... Hur ser utgången ut för en sådan operation?

För att göre en Tesa/Pesa, tas spermier ut då och sen blir det insemination eller blir det IVF? Hur fan funkar det?

Bor i Helsingborg och kommer inte kunna få det landstingsfinansierat just då ingen av parterna får vara steriliserad tyvärr...

Supertacksam för alla svar vi kan få!

• VärldensBästa

Vad bra denna dagen började trots att snökaoset är tillbaka igen, tackar för era svar =D

Krävs litta planering, men känner ju att det inte finns all tid i världen, hade velat starta för längesedan, men har inte funnits tillfälle men nu känner man att man blir ju fan inte mycket yngre så dax att ta tag i det.

Mitt hjärta är lyckligt: FANTASTISKA NYHETER JU! Vad kul att det funkade för er! Efter op, gick ni via landstinget då för ett få pergotime eller hur funka det?

Svar på tråden Någon med steriliserad man?