• Liten men stor

Någon mer som är i v.37 och är nervös för att föda?

Hej
    Någon som vill dela och diskutera, förlossning?
    Är i v. 37 nu, och det käns att dagen d är här snart:)

• Svar på tråden Någon mer som är i v.37 och är nervös för att föda?
  • Annen81

Jag har inte varit ett dugg nervös tidigare men har blivit det nu de senaste dagarna. Går in i vecka 39 imorgon så det kan ju hända när som helst nu. Det är nog mest ovetskapen om när det kommer hända, hur det kommer starta och att man inte har kontroll på situationen som gör att jag är nervös. Vad är du nervös för?

• Liten men stor

ok, då är du värkligen nära:)
    Jag är nervös som du, för att tapa kontrollen och att inte veta när det ska sätta i gång.
    Men även för smärtan och att sprika.
    Har du känt av att det närmar sig?
    Är det första barnet?

• Annen81

Det är mitt första barn och jag har en hel del förvärkar och grejer. Letar hela tiden tecken på att det är på gång men än så länge har jag inte märkt några tydliga tecken.

• aihpoz

I v.36+6 alltså nääääästan v.37 kom våran lille så jag hann inte ens bli nervös just för att det startade så oväntat helt plötsligt..hehe..

~* Liam *~
  • Annen81
    aihpoz skrev 2009-04-24 16:26:55 följande:
    I v.36+6 alltså nääääästan v.37 kom våran lille så jag hann inte ens bli nervös just för att det startade så oväntat helt plötsligt..hehe..
    Hur startade det?
  • Liten men stor
    Annen81 skrev 2009-04-24 16:26:03 följande:
    Såg att du hade ett barn sedan tidigare, hur gick det då?
    Jag fick en systa på äggstocken, som öpererades bort samtidigt passa man på att göra snitt. han kom i v. 36+6
  • Liten men stor
    aihpoz skrev 2009-04-24 16:26:55 följande:
    Min sån kom också 36+6:) med snitt
    Födde du?
  • aihpoz
    Annen81 skrev 2009-04-24 16:28:21 följande:
    Hur startade det?
    Jag fick lite ont i magen på tisdag kväll när vi satt i bilen,svårt att sitta normalt..men jag tänkte inte mer på det..Sen kl 5 på morgonen tisdag mot onsdag så fick jag värk i magen igen men trodde bara att det var vanlig värk som jag haft innan så jag gick upp och tog två alvedon och ringde till sambon som jobbade natt för att fördriva tiden tills jag blev trött igen.Försökte somna om men då kom värken som i attacker,ena stunden kände jag ingenting och andra stunden gjorde det ont..hade fortfarande inte en tanke på att det hade startat även fast jag kollade på klockan och såg att jag fick ont var 12:e min ungefär. Sambon kom hem vid 07.00 och jag sa att jag hade ont i magen,försökte somna men kunde inte..När jag reste mig upp så kände jag hur blött det blev i trosan så jag gick på toa och hela trosskyddet var genomsurt och själva trosan var super blöt,ropade på sambon och visade honom bara för att jag skulle ha nån mer som sett det då vi hade varit inne på förlossningen dagen innan för att jag trodde att jag läckt vatten några dagar men enligt dom så var det inte så (även om det visade sig sen att jag mest troligt hade haft rätt ändå).Åt nån macka och satt vid datorn.Fick för mig att klocka när det gjorde ont bara för att se om det kom hela tiden eller om jag inbillade mig.Kom med 10-12min mellanrum..ringde till förlossningen kring 9 tiden och dom sa att jag skulle komma in..var där vid 11 för jag segade lite här hemma,trodde ju som sagt inte att det alls var på riktigt utan hade räknat med att få åka hem efter en vanlig kontroll.Även om det gjorde så ont så att jag grät när det väl kom.Fick värkar på riktigt kring 13 och kom då in på en förlossningssal,och sen gick det rätt fort..kl 17:58 föddes liam..ingen bedövning eller annat fick jag,jo lite tens när värkarna kom..
    ~* Liam *~
  • aihpoz
    Liten men stor skrev 2009-04-24 16:39:43 följande:
    Min sån kom också 36+6:) med snittFödde du?
    Jepp jag födde
    ~* Liam *~
  • Annen81
    aihpoz skrev 2009-04-24 16:49:47 följande:
    Jag fick lite ont i magen på tisdag kväll när vi satt i bilen,svårt att sitta normalt..men jag tänkte inte mer på det..Sen kl 5 på morgonen tisdag mot onsdag så fick jag värk i magen igen men trodde bara att det var vanlig värk som jag haft innan så jag gick upp och tog två alvedon och ringde till sambon som jobbade natt för att fördriva tiden tills jag blev trött igen.Försökte somna om men då kom värken som i attacker,ena stunden kände jag ingenting och andra stunden gjorde det ont..hade fortfarande inte en tanke på att det hade startat även fast jag kollade på klockan och såg att jag fick ont var 12:e min ungefär. Sambon kom hem vid 07.00 och jag sa att jag hade ont i magen,försökte somna men kunde inte..När jag reste mig upp så kände jag hur blött det blev i trosan så jag gick på toa och hela trosskyddet var genomsurt och själva trosan var super blöt,ropade på sambon och visade honom bara för att jag skulle ha nån mer som sett det då vi hade varit inne på förlossningen dagen innan för att jag trodde att jag läckt vatten några dagar men enligt dom så var det inte så (även om det visade sig sen att jag mest troligt hade haft rätt ändå).Åt nån macka och satt vid datorn.Fick för mig att klocka när det gjorde ont bara för att se om det kom hela tiden eller om jag inbillade mig.Kom med 10-12min mellanrum..ringde till förlossningen kring 9 tiden och dom sa att jag skulle komma in..var där vid 11 för jag segade lite här hemma,trodde ju som sagt inte att det alls var på riktigt utan hade räknat med att få åka hem efter en vanlig kontroll.Även om det gjorde så ont så att jag grät när det väl kom.Fick värkar på riktigt kring 13 och kom då in på en förlossningssal,och sen gick det rätt fort..kl 17:58 föddes liam..ingen bedövning eller annat fick jag,jo lite tens när värkarna kom..
    Ja, jag förstår att man inte tror det är dax när det startar flera veckor innan. Kommer nog inte tro det nu heller när det väl sätter igång även om BF börjar närma sig
  • aihpoz
    Annen81 skrev 2009-04-24 17:06:26 följande:
    Ja, jag förstår att man inte tror det är dax när det startar flera veckor innan. Kommer nog inte tro det nu heller när det väl sätter igång även om BF börjar närma sig
    Nä det tar ju lite tid innan skallen hänger med..
    ~* Liam *~
  • Liten men stor
    aihpoz skrev 2009-04-24 16:49:47 följande:

Hej
    Jag har funderat på om det är fostervatten som rinner.
    Har läst att det är vanligt att man blandar i hopp med flytningar, hur var det för dig?
    Jag tycker det kommer så ofta och mycket, och så tunt.
    Mvh
  • aihpoz
    Liten men stor skrev 2009-04-26 10:17:55 följande:
    Det var precis som just vatten det som kom och inte tjockt eller någon färg..
    ~* Liam *~
  • Liten men stor
    aihpoz skrev 2009-04-26 12:18:24 följande:
    Det var precis som just vatten det som kom och inte tjockt eller någon färg..
    Ok
    I bland har det varit så för mig, men då inte så mycket.
    Kannse kommer litte vatten då och då?
  • aihpoz
    Liten men stor skrev 2009-04-28 18:58:52 följande:
    OkI bland har det varit så för mig, men då inte så mycket.Kannse kommer litte vatten då och då?
    Jag hade vanliga trossskydd i ca 2v för det kom lite hela tiden..men sen när det väl kom ordentligt så åkte vi ju upp..
    ~* Liam *~
  • titti82

hej hej!
    Hoppar in här:)Är väldigt nära nu emd bara en vecka kvar till BF är hur nervös som helst!
    Mest rädd är jag för smärtan men hoppas att få all hjlp man kan få för att förhindra den!Är även rädd för att få massa bristningar eller att det ska vara ngt fel på bebisen när den kommer ut! Dessa tankar har kommit nu på sistonde jag hoppas att det är normalt?Är så svårt att veta hur det känns med riktiga värkar...det är ju första barnet med...o när vet man att man ska åka till förlossningen utan att bli hemskickad?
    Hoppas någon kan lugna ner mig hälsningar en orolig tjej

• aihpoz
    titti82 skrev 2009-04-28 20:01:46 följande:
    hej hej!Hoppar in här:)Är väldigt nära nu emd bara en vecka kvar till BF är hur nervös som helst!Mest rädd är jag för smärtan men hoppas att få all hjlp man kan få för att förhindra den!Är även rädd för att få massa bristningar eller att det ska vara ngt fel på bebisen när den kommer ut! Dessa tankar har kommit nu på sistonde jag hoppas att det är normalt?Är så svårt att veta hur det känns med riktiga värkar...det är ju första barnet med...o när vet man att man ska åka till förlossningen utan att bli hemskickad?Hoppas någon kan lugna ner mig hälsningar en orolig tjej
    Jag var inte så rädd för smärtan,visste ju att det skulle göra ont så jag försökte att inte tänka på det..Och tro det eller ej så gjorde det inte ens hälften så ont som jag trott..Värkarna var jobbiga men när man hade kommit så långt att man fick krysta så var det bara skönt och gjorde inte alls ont..Hade oxå mycke tankar om bristningar men jag fick bara 3 små invärtes som knappt behövdes sys..Vi hade fått göra ett extra ul för att se om våran lille hade någon läpp-käk eller gomspalt eftersom att det finns i släkten,jag har enkel läpp spalt bla.Läkaren sa att allt såg helt ut så vi släppte den oron men när han väl föddes visade det sig att han hade alla tre spalterna..så jag blev jätte chockad och ledsen,kunde inte ta till mig honom så sambon fick ta honom direkt han kom ut..efter ca 15-20min tog jag emot honom..För mig gick allt så fort så jag hann knappt få någon smärtlindring..hade tens under värkarna,riktigt skönt..sen skulle narkosen försöka sätta eda men hon lyckades aldrig så efter 5 försök bad jag henne sluta och körde utan,lustgasen luktade äckel så den tog jag bara 2 andetag av..kort och gott..jag andades mig igenom allt och det gick kanoners Mina värkar kom ju rätt direkt och när dom väl kom så grät jag,då åkte vi upp..
    ~* Liam *~
Svar på tråden Någon mer som är i v.37 och är nervös för att föda?