titti82 skrev 2009-04-28 20:01:46 följande:
hej hej!Hoppar in här:)Är väldigt nära nu emd bara en vecka kvar till
BF är hur nervös som helst!Mest rädd är jag för smärtan men hoppas att få all hjlp man kan få för att förhindra den!Är även rädd för att få massa bristningar eller att det ska vara ngt fel på bebisen när den kommer ut! Dessa tankar har kommit nu på sistonde jag hoppas att det är normalt?Är så svårt att veta hur det känns med riktiga värkar...det är ju första barnet med...o när vet man att man ska åka till förlossningen utan att bli hemskickad?Hoppas någon kan lugna ner mig hälsningar en orolig tjej
Jag var inte så rädd för smärtan,visste ju att det skulle göra ont så jag försökte att inte tänka på det..Och tro det eller ej så gjorde det inte ens hälften så ont som jag trott..Värkarna var jobbiga men när man hade kommit så långt att man fick krysta så var det bara skönt och gjorde inte alls ont..Hade oxå mycke tankar om bristningar men jag fick bara 3 små invärtes som knappt behövdes sys..Vi hade fått göra ett extra ul för att se om våran lille hade någon läpp-käk eller gomspalt eftersom att det finns i släkten,jag har enkel läpp spalt bla.Läkaren sa att allt såg helt ut så vi släppte den oron men när han väl föddes visade det sig att han hade alla tre spalterna..så jag blev jätte chockad och ledsen,kunde inte ta till mig honom så sambon fick ta honom direkt han kom ut..efter ca 15-20min tog jag emot honom..För mig gick allt så fort så jag hann knappt få någon smärtlindring..hade tens under värkarna,riktigt skönt..sen skulle narkosen försöka sätta eda men hon lyckades aldrig så efter 5 försök bad jag henne sluta och körde utan,lustgasen luktade äckel så den tog jag bara 2 andetag av..kort och gott..jag andades mig igenom allt och det gick kanoners

Mina värkar kom ju rätt direkt och när dom väl kom så grät jag,då åkte vi upp..