• Nea76

När kom ni hem?

Ni som födde kring vecka 29, när fick ni komma hem? Hur tyckte ni att hemvården fungerade?

• Svar på tråden När kom ni hem?
  • Umetjejen79

Jag födde i vecka 30. Första gången vi var på permis var han 7 veckor, men det funkade inte med maten. När han var 9 veckor flyttade vi hem och vid 10 veckor blev han utskriven. Här i Umeå finns ingen hemsjukvård.

• cloudberry79

Vidar är född 18/10, utskriven 22/12. Vi flyttade hem den 20/12, ingen hemsjukvård finns här heller. Nio veckor totalt alltså.

- - jag gillar inte de nya signaturerna - -
  • eilien

Dotter född i v 32 och vi var 3 veckor på sjukhus innan permis med sond efter en vecka med sond hemma så blev vi utskrivna. Vi fick aldrig erbjudeande om hemsjukvård,tror inte det finns här i örebro.

• knäppisen

39 dagar gammal var sonen när han fick komma hem. Eller femochenhalv vecka.
    Hemsjukvård hade vi i 5 veckor därefter.
    Han är född i v 29+0.

• Lappen

fick i vecka 32+4 var på neo i umeå i två veckor sen fick vi fara hem..

• olivia 11

Född v 28+4. Blev utskrivna efter 7 veckor. Ingen hemsjukvård alls. Pumpade fortfarande och gav det på flaska för han var ju bara 35+0 vid utskrivningen. Så han orkade inte tutta hela mål, men efter någon månad ammade vi nästan helt.

• cajsagve

Min kille föddes i vecka 29+6 dgr. Vi var 5 veckor på neo dvs kom hem när han var 35 veckor. Ingen hemsjukvård för det finns ingen där vi bor.

• Frila2

Siri är född i v 29, 28+4 exakt. Hon föddes 22/12, åkte hem på perm 21/2 och skrevs ut två dagar senare, på dagen 9 veckor efter hon föddes. Här finns en bra hemsjukvård men vi behövde aldrig kontakt med dem då hon åkte hem utan sond och utan syrgas. Men jag har pratat med andra föräldrar som haft hemsjukvården som utgår från de två neoavdelningarna här och de är rätt nöjda. Det enda negativa jag hört är att de inte kännt att den avsatta tiden behövdes. Efter vikt och längkontroll så hade personalen ytterigare 20 minuter avsatt som inte behövdes. Men det är ju inte så farligt, värre om det varit tvärtom.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • boktok

Sonen föddes i v30+4. Vi låg kvar på sjukhuset i 4,5 månad. 10 dgr i Örebro där han föddes och resten av tiden på avd 69 i Västerås. Vi hade hemsjukvård i en vecka.

• Katarina76

Dottern föddes v. 31+4 och var inskriven 6 veckor varav den sista på permis. Det finns ingen hemsjukvård på NUS, Umeå där hon föddes.

• Livsglädjen

Edvin föddes i v 28+5 i Solna, flyttad till Huddinge, Sundsvall och till slut Ö-vik och vi blev utskrivna i v42+2. Då helammade jag alla mål (sedan ett dygn tillbaka ) och han behövde ingen syrgas. Däremot behövde han flera mediciner (läs mer i min presentation om du är intresserad).
    Det finns ingen hemsjukvård i Örnsköldsvik.

• boktok
    boktok skrev 2009-04-15 21:50:45 följande:
    Sonen föddes i v30+4. Vi låg kvar på sjukhuset i 4,5 månad. 10 dgr i Örebro där han föddes och resten av tiden på avd 69 i Västerås. Vi hade hemsjukvård i en vecka.
    Vi åkte hem när han vägde drygt 3 kilo, det var nog i v40.
  • Fru waran

Vår Elias är född v 31+4. Vi var inskrivna 5 veckor, den sista med hemsjukvård. Vi tyckte hemsjukvården fungerade rätt bra. Det var inte långa stunden de var här. Vägde och pratade lite om maten. Vi gick hem med sond men ingen syrgas.

Svar på tråden När kom ni hem?