Snälla hjälp mig!!!!!
Nu är det bara 2 månader kvar tills jag är beräknad att föda lilla mini om allt går som planerat.
Det är bara det att jag har helt låst mig i huvudet när det gäller förlossningen, bara jag tänker på det så mår jag så sjukt illa och blir gråtfärdig. Jag har nån mardrömsblid om vad som kan hända, och säkert kommer drabba mig bara för att jag skulle ha en sån otur.
Jag är inte så rädd för smärtan i sig, den kan jag ju inte påverka på nåt sätt. Och skulle det hända nåt med bebisen så vet jag att bästa vård finns att få så det oroar mig inte heller så mkt, just nu iallafall...Mer rädd för att spricka, få problem med att gå på toaletten efteråt, dvs att kissa och bajsa ner sig för att man blivit så slapp under förlossningen. Att sexlivet inte skulle vara lika skönt efteråt för vare sig mig eller min pojkvän.
Min barnmorska sa att om detta inte blir bättre efter jag skaffat mig information kan hon skriva en remiss till aurorakliniken så att jag kan få gå dit och prata. Men vart kan jag hitta bra information, som inte bara skrämmer upp mig. Vet att förlossningen inte går att försköna på nåt sätt men det jag absolut inte behöver är några skräckhistorier...
Snälla nån som vet, hjälp mig...
Även om någon varit på aurorasamtal, har detta hjälpt er????