• Katy Perry

Jag tycker att alltihop är så jävla tröttsamt...

Min sambo har en dotter i 4-årsåldern och efter att ha varit hos oss varannan helg sen vi träffades skulle hon plötsligt börja vara här varannan vecka. Det fungerar inte alls. Vi har nog problem med henne när hon varit här varannan helg, hon är sur JÄMT och sätter sig på tvären när hon inte får som hon vill. Nu får jag "stå ut" med detta varenda eviga dag från att de kommer hem vid fyra-fem tiden på eftermiddagen tills hon lägger sig på kvällen. Hon leker sällan med de andra barnen i huset utan ska jämt stå vid min sambos sida oavsett om han sitter på muggen eller om han lagar mat.

Ärligt talat, jag kan inte komma ihåg sist jag hörde henne skratta eller såg henne le. Hon är så bestämd att hon ska vara sur för att få all uppmärksamhet hon bara kan. När hon leker med de andra barnen gör hon inte annat än hugger och nedvärderar dom eftersom att hon tror att hon är bäst på allt och ingen kan som hon kan.

Jag vill verkligen inte ha henne i mitt liv om det ska vara såhär. Jag tänker inte vara den sura mamman bara för att all energi går åt att lyssna på hennes jävla gnäll hela jävla dagarna.

• Svar på tråden Jag tycker att alltihop är så jävla tröttsamt...
  • Tezz72

Men det gäller bara mannens barn?

Anonym skrev 2009-02-18 17:51:34 följande:
    Nej det menar jag inte. Men kommer man in i en familj så får man räkna med att det kan bli strul och att barnen faktiskt tar plats.
  • Anonym

Tezz72 skrev 2009-02-18 17:57:27 följande:

Men det gäller bara mannens barn?
    Självklart inte - det gäller alla barn som finns i den familj man kommer in i oavsett om man är kvinna eller man. Varför skulle det vara någon skillnad??
  • Tezz72

Har du inte läst alla trådar gällande detta fenomen?

Anonym skrev 2009-02-18 17:58:27 följande:
    Tezz72 skrev 2009-02-18 17:57:27 följande:
    Självklart inte - det gäller alla barn som finns i den familj man kommer in i oavsett om man är kvinna eller man. Varför skulle det vara någon skillnad??
  • Anna Paulita

Låter som en normal 4 åring, min dotter var en riktig tjurig typ när hon var i 4 års åldern. Sur, grinig och djävligt trisst. Jag hade inte haft några problem att sälja henne till högstbjudande. ;)

Sedan kan det vara så att hon saknar sin mamma.

• Anonym

Tezz72 skrev 2009-02-18 17:58:58 följande:

Har du inte läst alla trådar gällande detta fenomen?
    Jo men nu gäller väl inte den fråeställningen i denna tråd?
  • Tezz72

Det gör det ju. För det är ju TS mans barn. Min son som är 5 år skulle jag glatt ge bort ibland när han är på sitt värsta humör, det skulle jag kunna göra med min tonårsdotter också..

Anonym skrev 2009-02-18 18:02:17 följande:
    Tezz72 skrev 2009-02-18 17:58:58 följande:
    Jo men nu gäller väl inte den fråeställningen i denna tråd?
  • Anonym
    Svar på #10
    Anonym skrev 2009-02-18 17:51:34 följande:
    Nej det menar jag inte. Men kommer man in i en familj så får man räkna med att det kan bli strul och att barnen faktiskt tar plats.
    Ja men va f-n, om detta vore tal om sina egna barn då hade ni väl inte sagt "ja det skulle du ha tänkt på innan du skaffade barn"?
    Herre gud, så trångsynt tycker jag!
    Jag älskar min brors barn till exempel jag åker dit så fort jag hinner och vi hittar på saker tillsammans, men man ser ju på honom också att man måste börja utmana honom mer, han måste få fler uppgifter i livet och törstar på ny info och lära sig nya saker.
    Men jag kan ju säga det till mamman och pappan där att nej nu måste jag åka hem och vila lite för det blir för intensivt efter 4-5 timmar med lek med 4 åring och en lite lillebror.

TS har väl aldrig sagt att hon inte vill ha henne där? Hon tycker det är jobbigt med en 4 åring!
    Och det ÄR det!
  • Anonym
    Svar på #16
    Tezz72 skrev 2009-02-18 18:08:23 följande:
    Det gör det ju. För det är ju TS mans barn. Min son som är 5 år skulle jag glatt ge bort ibland när han är på sitt värsta humör, det skulle jag kunna göra med min tonårsdotter också..
    Förstår precis!
  • Tezz72

Jag vet att min sambo blir trött på min tonårsdotter. Hon kan reta honom till vansinne. Hon vet vilka knappar hon ska trycka på..

Anonym skrev 2009-02-18 18:15:02 följande:
    Svar på #16Tezz72 skrev 2009-02-18 18:08:23 följande:
    Förstår precis!
  • Katy Perry

Jag har själv en dotter i samma ålder och hon ÄR en dans på rosor, jag kanske bara är bortskämd då...

• Tezz72

Jag är bortskämd med min äldsta son, han blir 16 år i år, inga problem där inte.. Så jag är så glad över att ha fått ett lugnt barn, aldrig trotsat eller sagt så mycket emot.. Nu har han väl börjat säga i från men inte som sin syrra så det är behagligt..
    Katy Perry skrev 2009-02-18 18:30:59 följande:

Jag har själv en dotter i samma ålder och hon ÄR en dans på rosor, jag kanske bara är bortskämd då...
  • sandraakerberg

jag är i en liknande sits, min sambo har en 8åring som är, ursäkta uttrycket, fruktansvärd ibland!
    vad gör man? jag vet faktiskt inte...

• TessaS

Vad säger din sambo? Tycker han också hon verkar tvär och nedstämd? Vad gör han för att underlätta situationen?

När jag tycker det runnit över i min "jag är en tålmodig styvmamma"-kopp, så pratar jag med min man... ibland är det skönt att bara få det ur sig, ibland krävs det lite åtgärder, ibland så hinner han märka av det och ta tag i det innan det blir ett problem...
    (och ibland så låser jag in mig i badrummet med tända ljus, ett glas vin och en bra bok och leker grottmänniska en kväll för att stå ut med tonåring, hormonstinn 12-åring och allt stök som det innebär)

• Katy Perry

Min man är medveten om det men fortsätter att trösta och ge henne uppmärksamhet när hon är så. Det hjälper ju definitivt inte! Jag brukar själv rycka in men det känns ju också fel, pappa är supersnäll jämt och jag är den elaka häxan till styvmor.

Svar på tråden Jag tycker att alltihop är så jävla tröttsamt...