• Anonym

Jag tycker att alltihop är så jävla tröttsamt...

Fast vad tänkte du när du träffade din partner? Att hans barn inte skulle finnas så mycket i ert liv?
    tycker du hon verkar olycklig, så ta upp det med din partner. Hon kanske reagerar på att en hel del förändrats i hennes liv? och är hon inte så välkommen hos er så känner hon självklart av det.

• Anonym
    Svar på #2
    Gud då trött jag blir på frasen "men vad tänkte du på när du träffade någon med barn...."

Allt är inte svart eller vitt för någon!
  • Anonym

Det är ingen dans på rosor.. jag har själv tröttnat på mina bonusar.., speciellt tösen som är en liten klängapa och som alltid surar. Aldrig glad och blir bara glad för sunden om hon får som hon vill.. hon är ändå 7 år.
    Jag kan medge att när jag träffa min smabo så trodde jag att det skulle gå bra, men kul tänkte jag, att ha bonusbarn får jag leka låtsas mamma jag som alltid velat ha barn. Detta ska nog inte bli problem.. men joooo det blev det. Förbanne dagen då jag träöffa killen tänker jag ibland =P. MEn jag älskar sambon och jag står ut. Åren går fort och snart är dom tonåringar.. men eee det blir nog INTE en lättare tid.. uschiamej.

• Anonym

Har väl inget med om det är en dans på rosor eller inte. Men när man träffar någon med barn så tänker man väl till?? Många verkar så förvånade att det kan bli strul och vill inte att dessa barn ska ta alltför stor plats.

Man säger ju knappats så om sitt biobarn...

• Anonym

Nej det menar jag inte. Men kommer man in i en familj så får man räkna med att det kan bli strul och att barnen faktiskt tar plats.

• Anonym

Tezz72 skrev 2009-02-18 17:57:27 följande:

Men det gäller bara mannens barn?
    Självklart inte - det gäller alla barn som finns i den familj man kommer in i oavsett om man är kvinna eller man. Varför skulle det vara någon skillnad??
  • Anonym

Tezz72 skrev 2009-02-18 17:58:58 följande:

Har du inte läst alla trådar gällande detta fenomen?
    Jo men nu gäller väl inte den fråeställningen i denna tråd?
  • Anonym
    Svar på #10
    Anonym skrev 2009-02-18 17:51:34 följande:
    Nej det menar jag inte. Men kommer man in i en familj så får man räkna med att det kan bli strul och att barnen faktiskt tar plats.
    Ja men va f-n, om detta vore tal om sina egna barn då hade ni väl inte sagt "ja det skulle du ha tänkt på innan du skaffade barn"?
    Herre gud, så trångsynt tycker jag!
    Jag älskar min brors barn till exempel jag åker dit så fort jag hinner och vi hittar på saker tillsammans, men man ser ju på honom också att man måste börja utmana honom mer, han måste få fler uppgifter i livet och törstar på ny info och lära sig nya saker.
    Men jag kan ju säga det till mamman och pappan där att nej nu måste jag åka hem och vila lite för det blir för intensivt efter 4-5 timmar med lek med 4 åring och en lite lillebror.

TS har väl aldrig sagt att hon inte vill ha henne där? Hon tycker det är jobbigt med en 4 åring!
    Och det ÄR det!
  • Anonym
    Svar på #16
    Tezz72 skrev 2009-02-18 18:08:23 följande:
    Det gör det ju. För det är ju TS mans barn. Min son som är 5 år skulle jag glatt ge bort ibland när han är på sitt värsta humör, det skulle jag kunna göra med min tonårsdotter också..
    Förstår precis!
Svar på tråden Jag tycker att alltihop är så jävla tröttsamt...