• Love 4 ever

Albyl Minor

Jag blev rekomenderad av en vän att prova Albyl Minor då vi haft 3 missfall och läkaren vägrar skriva ut Tronbyl. Som jag fattat det innehålla båda sorter samma verksamna ämne.

Men man ska inte ta en hel tablett Albyl minor utan 1/4 är det alltså att man delar 1 tablett i 4 delar då och tar en av bitarna?

När ska man i såfall börja? Jag väntar på BIM nu så har nyligen haft äl.

Är 2oo9 vårt år??
  • Svar på tråden Albyl Minor
  • Lilla frun
    Svar på #6
    Tack för svaret!
  • Love 4 ever

Då ska jag testa nu att ta 1/3 albyl minor.

Fan är så nervös,brukar inte medicinera mig själv

Är 2oo9 vårt år??
  • Love 4 ever

Dela nyss en tablett,ena delen blev tydligen större än den andra så jag tog minsta halvan och skrapa bort lite på sidorna så det vart ungefär 1/3

Är 2oo9 vårt år??
  • Lilla frun
    Svar på #12
    Har haft 3 mf nu så jag funderar på att prova jag med men som du säger Love 4 ever,brukar inte självmedicinera så jag är lite nervös. Hittade dessutom ingen albyl på apoteket,bara aspirin..
  • Love 4 ever

På vårt apoteket hade dom inte albyl minor ute i "butiken" utan bakom disken så jag fick be om det,kanske är så hos er med?

jag tog en 1/4 idag med,kändes lite bättre.

Är 2oo9 vårt år??
  • Mammelutten

En dum fråga kanske, men är det skillnad på att medicinera med Trombyl/Albyl om man har fått MF jämfört med MA??

Jag har haft två MA nu (dock inte i följd utan över två år emellan, och har fått en dotter mellan det) men vill förstås minimera risken att råka ut för nåt liknande igen...

··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Love 4 ever
    Mammelutten skrev 2009-01-10 13:44:52 följande:
    En dum fråga kanske, men är det skillnad på att medicinera med Trombyl/Albyl om man har fått MF jämfört med MA?? Jag har haft två MA nu (dock inte i följd utan över två år emellan, och har fått en dotter mellan det) men vill förstås minimera risken att råka ut för nåt liknande igen...
    Jag fick ju 3 ma. Tror inte det är ngn skillnad. Albyl och Tronbyl innehåller samma verksamna ämne
    Är 2oo9 vårt år??
  • Mammelutten
    Love 4 ever skrev 2009-01-11 13:09:55 följande:
    Jag fick ju 3 ma. Tror inte det är ngn skillnad. Albyl och Tronbyl innehåller samma verksamna ämne
    Tänkte mest på om det är nån skillnad att medicinera om man fått MA jämfört med MF?? Vid MF stöts väl embryot ut i stort sett direkt, och vid MA tror ju kroppen att man fortfarande är gravid... antar att det är olika mekanismer som startar förloppet, och att medicinera med blodförtunnande kanske inte är lika effektivt vid MA?Fundersam
    Nån som vet?
  • mamarazzi

Mammelutten: tror inte att det är någon skillnand. Trombyl/albyl moverkar ju blodproppar och det kan ju vara just en sån som gör att din graviditet avstannat (jag har själv haft 2 mf och 2 ma). varför den avstannade graviditeten sen inte stöts ut vid ett ma vet jag inte... Någon som vet?

• Mammelutten
    mamarazzi skrev 2009-01-11 16:33:35 följande:
    Mammelutten: tror inte att det är någon skillnand. Trombyl/albyl moverkar ju blodproppar och det kan ju vara just en sån som gör att din graviditet avstannat (jag har själv haft 2 mf och 2 ma). varför den avstannade graviditeten sen inte stöts ut vid ett ma vet jag inte... Någon som vet?
    Aha, kanske kan vara värt att prova då...
    Vid ett MA fattar väl kroppen inte att fostret är dött pga att hormoner fortfarande rusar runt i omlopp, men varför det är så vet jag inte heller.

Tack för svar och lycka till alla!
Svar på tråden Albyl Minor