Hur ser ett liv ut?
Jag undrar hur ni unga föräldrar har det med tex boende, bil, jobb, sambo? Ja alls som rör sig runt livet....
Jag undrar hur ni unga föräldrar har det med tex boende, bil, jobb, sambo? Ja alls som rör sig runt livet....
Hej! Jag är gravid och väntar i januari. Jag bor tillsammans med min pojkvän i en hyresrätt tvåa på 68kvm.
Jag är 88:a o han är 90:a. Jag håller på att plugga upp vissa betyg, tog nyligen studenten och har inte lyckats få något jobb och som gravid har man heller inte varit särskilt attraktiv på arbetsmarknaden. Min sambo har fortfarande ett år kvar på gymnasiet, jobbar extra. Jag gav upp med mitt körkort men min sambo har. Vi har en ful liten ford , men den e bensinsnål som fan haha.
Just nu har jag varit tvungen att ta studielån för denna terminen, känns inte jätte bra men eftersom det bara gäller några månader tyckte jag det var ok. I januari övergår det till soc, men är då tillfälligt för min sambo har förhoppningsvis garanterat jobb till sommaren... Så lite kämpigt är det :)
Jag och sambon bor i en 2:a på 65kvm, en bostadsrätt.
för tillfället...
På jakt efter hus, eller att bygga. Bor mitt i centrala Uppsala.
Jag är mammaledig just nu (undersköterska).
Men jobbar dock på helger och kvällar ibland.
Min sambo är utbildad målare, och har ett eget företag.
Han har körkort och bil (-03 audi A4). Jag håller på för fullt med mitt.
Vi har vart förlovade i 2 år och vart tillsammans snart 4 år.
Sist men inte minst har vi våran dotter som nu är 7 månader.
Blir 8 månader på farsdag :)
Ska lägga till att vi planerar nummer 2 också :)
Jag är 20 och killen 19år.
När jag var 18 år och blev gravid med min äldste gick vi isär ett tag, när han var 3 månader blev jag gravid igen efter att vi blivit ihop igen. Flyttade ihop i en enormt trea och han jobbade som montör, fick vår andra son men 7 månader senare gick vi isär. Jag bodde ensam ett tag men har läst upp grundskolebetygen under 2 år, jobbat extra på vårdhem osv.
Nu är jag mamma till min tredje son med nya sambon, går mammaledig nu, han jobbar heltid men jag ska snart börja jobba lite inom bemanningen, blir kanske att ta upp pluggandet igen efter mammaledighet
Jag och sambon bor just nu i en tvåa. Vi var sambos över ett år innan vi fick våran son som var planerad. Vi träffades som 17åringar fyller 21 i år. Min sambo är murare och fast heltids anställd. Jag var/är timvik inom omvårdnad. Ska plugga till hösten. VI letar radhus/villa. Båda har körkort och har gått gymnasiet... så det är väl bara jag som ska fixa mig en yrkesutbildning och bättre jobb. Fast vi har det ju kanon som det är nu
Har en dotter på 3år. Lever inte tillsammans med pappan.
Jag är 20år och är förlovad med sambon som är lika gammal.
Bor i ett radhus på 3 rok, 84kvm. Har planer på att flytta till hus. Förhoppningsvis redan i år. Sambon är snickare och är anställd i sin fars företag. Han har körkort, men vi äger ingen bil än så länge. Får låna när det behövs.
Jag är utbildad undersköterska och jobbar inom äldrevården.
Vi planerar fler barn.
Jag var 15 när Gabriel föddes, bodde hemma hos mina föräldrar eftersom pappan gjorde slut under graviditeten. Dock var det JAG som tog hand om gabriel, hela dagarna och hela nätterna. Funkade jättebra att bo hemma. Pluggade gymnasiematte under mammaledigheten. Började gymnasiet när Gabriel var 13 månader, han gick då på dagis. När jag fyllde 18 flyttade vi till vår egna bostadsrätt och jag tog körkort.
Tog studenten med toppbetyg när Gabriel var 4 år. Samma höst började jag plugga till socionom och om 6 månader är jag klar.
Våra dagar ser nog ut som vilken som helst studerande småbarnsförälders.
20 år, snart 2 barnsmamma.
Är gift, bor i en trea, har ett timvikariejobb och betald bil Ett svenssonliv med andra ord, haha!
hej..
jag är 22år. gift med min älskade som är 25år. varit ihop i 6år nu. bor i en villa på 145 kvm. har nya ford mondeo. ford är bäst!! hehe. vi har 1 barn på 11 mån och en bebis i magen som ska komma i juli.
jag har fast jobb som brevbärare men är mammaledig o min man jobbar som fast anställd på statoil och ska snart bli utbildad till chef.. och när han är det och har en egen statoil så kan jag lätt gå hemma o va hemmafru... gött!!! nej men hade faktiskt tänkt plugga nått. så slipper man ta lån o sånt. sen jobba med nått kul jobb som man velat ha länge!!
lycka till alla unga!!
Jag är precis fyllda 24.
Har tre barn och ett fjärde på väg.Bebis i magen och yngsta har jag med min nuvarande Sambo.Mina äldsta har en annan pappa,dock ingen dom har kontakt med.
Så alla barn är hos hos på heltid.
Barnen är 6,snart 5,2 år.Bebis beräknas i Juli-09
Vi är förlovade och har varit tillsammans i snart 4 år,bor i en 4:a hyresrätt,men letar lämplig villa/radhus.Planerar bröllop i år.
Min Sambo sitter som VD`s högra hand på ett flygfraktsåkerie.Är höginkomstagare.
Jag är precis klar USKA,och söker jobb,vikariat.Men ingen brådska.
Jag pluggar till körkort,han har körkort (hela alfabetet förutom buss )
Vi har en Volvo V70 -07 Inköpt i Dec -07
Tycker att vi lever ett bra liv,jag och han kan handla det vi vill.Barnen har allt dom behöver och lite till.
Hej ! är 19 år och
vara gravid när jag vara 17 dagen efter min 18årsdag kom vår dotter den 12/10-07 vara mammaledig från gymnasiet fram till jul(07) så gick jag en dag i veckan och pappan vara hemma med henne då. och nu går jag sista året har inget k-kort än men kommer efetr studenten.Sambon är arbetslös vara en av dom som fick gå när dom sa upp folk på ifö.men jag går i skolan och umgårs med kompisar även festar. Och så klart hemma å myser med familjen . har vatt tillsammans med pappan i 4 år vi bor i ett hus i blekinge har även kaniner,hund och katt ett riktigt svenssonliv :D
Har bott sj sen jag var 17, då var sonen 3 månader eller nått. Sen flyttade jag och pappan isär, och jag bodde sj med sonen tills jag träffade min nuvarande sambo som jag bor med och också har en till son med. Han har bil och körkort, och jag skall snart börja på mitt. Jag är precis klar undersköterska, och skall nu plugga till sjuksköterska i väntan på att minstingen skall börja på dagis så jag kan börja jobba...
Annars är jag förlovad, har en ganska, ( ibland ) vanligt svensson liv... är 20 år nu och barnen är 3½ år och snart 1år
Jag är 88, sambon 86. Sonen är 17månader nu. Vi hyr en lägenhet på 77kvadrat. Jag tog studenten innan jag fick barn, Jobbar nu på ett telefoni företag (inte roligt vill jag påstå,men det är pengar) sambon arbetar med byggnad eller borrning tror jag det var. Han har körkort, men jag lade det på hyllan då ja blev gravid
jag är 21 år bor tillsammans med min fästman och våra två underbara barn Liam 4, Jaquline 7 mån.
Vi bor i en bostadsrätt i Umeå.
Har en Audi:)
S jobbar som montör och driver eget företag som musikproducent.
Jag Jobbar som bredbandskonsult och har också eget där jag e fristående hudvårdskonsult, men just nu mammaledig.
jag är 21 år bor tillsammans med min fästman och våra två underbara barn Liam 4, Jaquline 7 mån.
Vi bor i en bostadsrätt i Umeå.
Har en Audi:)
S jobbar som montör och driver eget företag som musikproducent.
Jag Jobbar som bredbandskonsult och har också eget där jag e fristående hudvårdskonsult, men just nu mammaledig.
Jag är en 90:s och min sambo är en 86:a. Vi har en son på 13 månader och bor i en 3:a på 83 kvm. Har dagis ner för backen och min skola ovanför vårat lägenhetshus :) Så vi har perfekt läge.
Sambon är fastanställd och jobbar inom borrning med vattenkraft och jag pluggar andra året på barn och fritid och ska ev utbilda mig till lärare i framtiden
Vi har även en ford mondeo ghia -04 och en kungspudel som heter Daisy :)
Vi är förlovade sen 2/2-08
Är 23 år, lever ensam med mina 2 Söner.. Liam på 3.5 år och Milton på 2 månader.. Bor förtillfället hemma hos mina föräldrar, fick säga upp min lägnhet då de tog slut me min minsta sons pappa.. Jag hade inte råd me den själv me en hyra på typ 7000kr.. Men nu ska vi flytta till eget igen mitten på Februari. Ska bli såååå skönt.. Att få rå om sig helt själv,å få in alla rutiner me barnen i eget boende..
Jag e fastanställd som städerska på vårt sjukhus.
Har egen bil å körkort.. Har utbildning som Barnskötare..
Min äldsta sons pappa tog de slut me när Liam va 1 år.. Vi har varannan vecka me han....
Och minstingens pappa tog de slut me i mitten på graviditeten.. Jag har ensam vårdnad, å pappan har endast träffat Milton 1 gång. Å vill tydligen inte träffa han mer som de ser ut nu..
Men vi lever ett normalt liv ändå..
Är 24 år, var 20 när jag blev mamma första gången, väntar vårt andra barn med bf 5/3-09.
Är gift med barnens pappa, vi blev tillsammans när jag var 17år och han 18år, så nu till sommaren firar vi 7 år tillsammans, har vart gifta i 3 år.
Bor i eget hus på landet med massa djur, 4 katter, 2 hamstrar, en häst och en hund :)
Min man jobbar men inte jag (klarar oss bra ändå), vi har en volvo och en chevabuss (stavning??)..
Jag är 20. Sambo som jobbar jag pluggar.. Jag har bil och körkort.. Egen lägenhet
86:a fick min son som 18-åring. bodde då med sambon i lägenhet.
Bor nu i eget radhus, har en passat 04 (bil bil alltså) en dotter på 8 månader också.
Jobbar annars halvtid och har ett bra liv. Sambon jobabr heltid och tjänat bra, han är 26, var 22 då vårt första barn kom
Jag är 27 år och jag bor i en lägenhet på 550 kvadratmeter i New York.
Jag har en son som är 6 år gammal och jag arbetar som inköpare åt ett varuhus.