Hur mycket ansvar bör min pojkvän ta för mitt barn?
Just nu vet jag varken ut eller in. Träffade en kille för snart ett år sedan som jag älskar väldigt mycket. Vi passar bra ihop, har lätt att umgås och känner varandra utan och innan. Vi bor nära varandra men inte ihop ännu. Även om vi alltid är tillsammans, hemma hos honom eller mig.
Det finns bara ett stort problem som driver mig till vansinne. Jag har en dotter på fem år som jag ALLTID tar hand om själv. Dvs. Pappan i fråga bryr sig inte om henne. Har väldigt sällan avlastning och skulle göra allt för att bara kunna gå och träna någon kväll i veckan eller slippa släpa med mig dottern på kvällsmöten ibland. Tycker själv att om jag var i min pojkväns kläder så skulle jag självmant erbjuda mig att ta hand om henne en stund. När jag pratar med killen om detta så säger han att han inte vill ta något ansvar för min dotter. Jag blir så himla ledsen över detta. Jag menar ju inte att han behöver ta något stort ansvar för min dotter, jag tänker mest att han kan ställa upp och hjälpa till ibland bara, mest för min skull. Vad tycker ni? Är det för mycket begärt? Jag har vänner som har träffat killar som hjälper till att hämta på dagis, tar hand om barnen vid träning osv. Det svider så i hela mig när jag ser det, och avundsjukan blir bara större för varje dag.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 18:18
Till saken hör även att min kille har en dotter sedan tidigare som han inte träffar så mycket som han vill. Därför anser han att han inte vill ta hand om något annat barn mer än sin egen dotter.