• Ung mamma 87

Jävla Kärring

Hej
    Jag bor i en lägenhet på 70 kvm. Och vi ska snart flytta till en ny lägenhet. Men vi har nu en granne som skrike "Få tyst på ungjävlen, så jag får sova" Alla som vet att de är svårt att få ett barn på 13 månader att slutat gråta när de är sjuka, förstår nog att man blir väldigt frustrerad. De är okej att göra de en gång men att göra de flera gånger och klaga på att man inte sovit mer än fyra timmar och är arbetslös så ska man inte klaga. speciellt när man bor i ett område med barn. Men i morse fick jag nog kl halv nio var min dotter lite gnällig och jag försökte få tyst på henne då börjar kärringen skrika igen- Och den här gången fick jag nog. jag satte på CD och spelade lite högre än vad jag skulle gjort i vanliga fall. Då gicki hon ut på balgonen igen och bakade på plåten och kastede grejer på den och skrek gå och dräk er så blir världen mycket bättre. Och dräk ungen först. Jag ska ringa till hyresvärden i morgon och klaga. Tycker ni att jag gör fel eller gjorde fel idag?

• Svar på tråden Jävla Kärring
  • nadja89

jag hatar tanter jag hade också spelat hög musik elr hade jag dödat kärring jäven. hon borde flytta till ett ställe som är lungt ex till skogen där det inte finns några folk:(

• nadja89

sj spelar jag jätte hög musik

• La Lola

Så att spela hög musik o på så sätt störa sina grannar är helt ok? Fundersam

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Rauur
    nadja89 skrev 2008-07-03 23:41:25 följande:
    jag hatar tanter jag hade också spelat hög musik elr hade jag dödat kärring jäven. hon borde flytta till ett ställe som är lungt ex till skogen där det inte finns några folk:(
    Det där var väl en aning att ta i..Fundersam
  • anglabus

Tycker du gjorde HELT rätt =)!

• Lolalee

hjälp! vilken jävla idiotkärring!
    jag skulle ha gjort exakt som du faktiskt..(är rätt provicerande i sånna situationer) men jag skulle även ha ringt till hyresvärden och berättat att HON skriker och VAD hon skriker.. hoppas att det ordnar sig ialfl..

• Tinkerbelle

En hyresgäst skall enligt hyresgästen enligt 25 § Hyreslagen dels se till att de som bor i omgivningen inte utsätts för störningar och dels iaktta allt som fordras för att bevara sundhet, ordning och gott skick inom fastigheten.
    Att ni skulle riskera att bli vräkta på grund av störningar som vardagligt prat och barnskrik är inget ni ska vara rädda för. Detta anses vanligt förekommande och acceptabelt (så länge tex föräldrar gör det de kan att trösta barnet). Ett exepel är rättsfallet NJA 1991 s. 574 handlade om en gammal dam som spelade piano högt dagarna i ända. En störning av detta slag ansågs ej utgöra grund för förverkande av hyresrätten.
    Men som så många på pekat, du har inte rätt att höja musiken för att "ge igen" på din granne. Sker detta ofta kan det innebära att du förverkar rätten till lägenheten.

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra ♥ღ ¸.?°´¯)
  • anglabus

Ähh skit samma, de va rätt av dig. Jävla kärring som skriker på de sättet! Rätt åt henne =)

• Ung mamma 87

Jag vill tacka alla som har gett sitt stöd till mig och min familj. jag gjorde en anmälan till hyresvärden. Och sa nästa gång hon gör ett sånt utfall mot min familj ska jag ringa polisen sen dess har de varit tyst från henne trots att vi hade en granne som hade fest i två dagar mitt i veckan och spelade musik till fyra de dagarna. Då var hon tyst. Hon klagar på barn som gråter men inte grannar som spelar musik hela natten.

• enlitenbitkaka

Du gjort RIKTIGT fel som höjde musiken. Otroligt barnsligt och satte er absolut inte i bättre dager hos grannen. Förstår henne också faktiskt...visst ni kan inte rå för att er unge skriker men hon ska inte heller behöva tåla det.

• norgesessan

det måste hon visst....inte musiken, men babygråt får hon stå ut med..så länge det är under kontroll...(att man inte låter barnet ligga och gråta själv tex..)

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • Ruggugglan

Du gjorde rätt! Du ska inte behöva tåla sådana kommentarer!

• enny signatur
    Suskiv skrev 2008-06-29 18:37:40 följande:
    Ung mamma 87 skrev 2008-06-29 18:16:51 följande:Faktiskt så har man visst rätt att klaga om man bara fått sova 4 timmar för att grannen inte kan få tyst på sitt barn. Du får väl gå ut med henne om hon skriker massor. Visst får man acceptera barnskrik, men man ska fortfarande kunna sova oavsett om man är arbetslös eller inte.
    fast man har ändå inte rätt att säga vad man vill...
Svar på tråden Jävla Kärring