• mamarazzi

Att vänta eller inte vänta efter missfall.

Vad har ni hört ang. om man ska vänta eller inte vänta innan man försöker bli gravid igen efter missfall?

Mina missfall:
    * vecka 12 (ma) väntade 2 månader blev gravid direkt med min dotter (nu 2,5 år)
    * vecka 5 väntade inte alls och blev gravid direkt utan mens emellan vilket ledde till missfall
    * vecka 9 (ma) väntade 2 månader och blev inte gravid direkt
    * vecka 5 (nu)

• Svar på tråden Att vänta eller inte vänta efter missfall.
  • Ninnis75

Jag har haft två mf. Efter mitt första mf väntade vi en mens sen blev jag gravid men det slutade med mf i v 8. Nu är jag somsagt gravid igen och hittills verkar det fungera som det ska.

• mamarazzi

Jag var på undersöknng idag efter senaste missfallet och nu har de sänt en remiss till utredning. Läkaren såg jättealvarligt på att jag nu haft 3 missfall på rad och totalt 4 st. Kändes bra att hon tog det allvarligt men samtidigt jobbigt för det bevisar ju att jag verkligen kan ha ett problem och att detta troligtvis inte bara är slump.

Hon tyckte nu att vi skulle vänta med att försöka bli gravida igen tills vi gjort utredning i höst. Vet inte om jag klarar av att lyda det...

• Cia o krabaten

mamarazzi: Beklagar dina mf.
    Jag har också haft 4st efetr min dotter (Inga innan)

Första frågan är VAR ska du göra utredning?
    Kolla upp så mycket du kan innan vad som görs för jag slösade ett mf och ett halvår på att vänta på landstingets utredning
    3 prover och negativ inställning, dvs uruselt!

Sökte mig sedan privat och fick göra 23 prover och suveränt bemötande.
    En diagnos och behandling direkt och nu gravid i v32!

Jag väntar en mens iaf för att första mensen efter mf är oftast konstig och jag resonerar som så att det är rester som kommer med ut vilka kan störa en ev ny graviditet som kommer för fort. Detta har jag fått från en av mina läkare.
    Sen upplever jag att dte är viktigt att huvudet är med innan man blir gravid igfen för det är ingen lek att genomgå en grav efter dessa mf!

Lycka till!

• mamarazzi

Cia o krabaten: TACK för ditt superbra svar! Känns fint med lite stöd.

Jo det är landstinget men i Lund som jag har stort förtroende för. Dock har jag faktiskt funderat på att ringa privat också. Skadar ju inte att dra igång det där med igentligen.

Ang. att vänta så bestämde min man och jag idag att vi låter det gå en mens iallafall så får vi se hur det känns efter det.

• mamarazzi

Cia o krabaten: Vad fick du för diagnos och behandling förresten?

• Cia o krabaten

Mamarazzi: Vet du att det finns en tråd för oss med upprepade mf?
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

Om du hör till Skåne skulle jag söka upp Dr Mathiesen på HBG lasarett direkt om jag var du.
    Han har sysslat med detta länge, tidigare i Kph och sedan Linköping tror jag det var.

• fruZ

Mamarazzi; i Helsingborg finns en dr Mathiesen som är intresserad av missfallsproblematik och behandlar med Innohep även om utredningen inte påvisar något fel.
    Kontakta honom om du inte får bra hjälp på KK i Lund.

• Cia o krabaten

Glömde att jag tillhör Lucinakliniken och Dr Björk där.
    Hans favoritdiagnos är ju TNF-alfa, dvs fel på immunförsvaret så att det stöter bort fostret mha blodproppar.
    Så med lite Trombyl denna grav har allt gått bra!

• mamarazzi

Cia o krabaten och a80: Herre min gös! Ni rekommenderar ju samma läkaren precis samtidigt! Jag måste ju bara försöka få tag på honom nu ju!! Tack!

• Cia o krabaten

Hej a80
    Vi verkar tänka lika

• Cia o krabaten

mama: Vi är med i samma tråd, den jag länkade till

• mamarazzi

Cia jag hoppade in där med!

Svar på tråden Att vänta eller inte vänta efter missfall.