Nu behöver jag hjälp igen! Funderar på det här med BPD. Hur vet man att ens barn har det? Sebastian är ju nu drygt 8(5) månader gammal, han har gjort 3 lungröntgen som alla har varit normala. Ingen har heller, varken på neo eller sedan vi kom hem, sagt något om att han har omogna lungor. Men däremot så får han lågdos Impugan, för att barnläkaren vi har nu tyckte att han var tungandad sist vi var dit (i maj). (Det var då vi fick gör den tredje lungröntgen, som var normal). Nu de senaste dagarna har vi märkt att S varit mer tungandad, blir andfådd när han anstränger sig (vill ju knappt göra annat än att stå i knät och hoppa...) Så jag ringde till BVC idag som gav oss tid på hälsocentralen. Läkaren där lyssnade på S, märkte inget ovanligt, men ringde till barn i Gävle. Fick då rådet att han skulle få Ventoline utskrivet. Så det gjorde dr. Sa någonting om barnastma också innan vi gick. Så nu ska han alltså ha Ventoline dagligen tills vi träffar vår barnläkare i augusti. Så nu sitter jag ju här och undrar... Kan han ha BPD fast ingen sagt något om det? Eller kan han ha fått astma? Ja, ni märker ju själva...