• Lilltösa

Bra ansiktskräm för torr o känslig hy?

Hej!
    Jag har väldigt torr och känslig hy och har inte hittat några bra produkter som jag trivs med till 100%. Har testat både dyra och billiga, men det är så svårt. Är det någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Bra ansiktskräm för torr o känslig hy?
  • Trump

Jag kan rekommendera Lancomes cremer. jag tycker att det fungerar superbra pa mig med mycket torr hud. De kostar en slant men ar de basta som jag har provat. den jag har nu heter HydraZen fran Lancome.

• emsipemsi

Jag använder Vichy som finns på apoteket. Under vintertid har jag ofta mycket torr hy, och då använder jag en creme som heter Termal S2 tror jag, den är lite tjockare. Nu under våren kan jag använda densamma fast tunnare varianten, Termal S1. Till sommaren får jag nog hitta någon ännu tunnare creme, för då brukar hyn vara ok utan för mycket arbete.

Cremerna kostar runt hundralappen, och det tycker jag är ett bra pris för cremer som jag uppfattar som helt OK. Förut körde jag med Clarins (vet inte vad de olika cremerna heter, det finns ju miljoner) men de är dyrare.

JAg använder fortfarande Clarins för själva ansikts-tvätten (typ Facial Skin Cleanser eller nåt, för torr och känslig hy) och den är kanon och prisvärd.

• milimina

nu har jag kollat! vitalskin heter den som jag har och funkar jättebra på min superkänsliga hy. används av mannen också som gillar den minst lika mycket!

• Aiwendil

Det finns ett märke som heter Roc och dom har massa olika produkter beroende på vilken hudtyp man har.
    Själv har jag jättetorr hy och det blir torra fläckar i ansiktet under vintern.
    Det är den enda som hjälper.
    Kostar ca. 200kr och räcker ca 2 månader (max).
    Det är en liten tub men tro mig, den är dryg.

Lycka till

• Ginko

Har du testat Weledas produkter? De innehåller inga konserveringsmedel eller andra syntetiska ämnen utan naturliga oljor etc.

De har en serie som heter Iris som ger mycket fukt. Testa deras rengöringlotion Iris, helt underbar!
    Prisvärda och dryga produkter som finns bla på hälsokosten.

• kobra

dermanord finns hos vissa hudterapeuter bra och inte alltför dyra ex dagkräm 210 kr

• Lilltösa

Tack för alla tips, den här gången har jag valt att köpa Weleda från hälsokosten, bra pris också fick rengöringskräm, ansiktsvatten o kräm för 330 kr, och det är lika mkt jag brukar lägga bara på ansiktskrämen så nu ska vi se hur den fungerar. Funkar inte detta får jag testa några av era andra tips.

• dexterswife

Jag har testa massor, är(var) extremt torr. Men nu har jag hittat Dermalogicas Intensive Moisture Balance och den är uuuunderbar.
    Håller fukten hela dagen! De riktigt torra månaderna (dec-feb) använder jag också en slags gelé från Dermalogica, tror den heter booster el något liknande, som ger ännu lite mer fukt.

• Bebis i november

Stitch: vad kostar den krämen? Fick ansiktsbehandling med lite Dermalogica-produkter, de var jättesköna!

• dexterswife

Jag köpte en jätteförpackning och den kostade 600:- . Skitdyrt tänkte jag men den är dryg som attan. Både jag och min man har använt den sedan november och den är fortfarande inte slut. Finns i mindre tuber också, runt 300:- tror jag. Om du går till en hudterapeut el liknande så kan du säkert få prover att testa dig fram med.

• PreMama

jag har lite tips jag med. har själv atopisk hud och lider emellanåt av mycket torr hud och klådande utslag. ginko rekommenderade weleda men jag t.ex kan inte använda deras produkter utan att huden reagerar med våldsamma bakut.
    istället vill jag slå ett slag för vanliga, hederliga ;) produkter tillhandahållna av apoteket. Essex lotion och Propyderm är två exempel på förträffliga krämer helt utan konserveringsmedel, färgämnen och parfym som även känsligt hud verkar trivas bättre än bra med. lycka till!

• Lindisen1

Hej Stitch och alla!

Håller med om att Dermalogicas produkter är helt suveräna!
    Jag har ett suveränt tips på en länk där man kan köpa deras produkter (och alla andra dyra märken) mycket, mycket billigare!

www.strawberrynet.com

Det skickas från Hong Kong och tar max 1 vecka, och är jättefint förpackat! Helt suveränt. Det enda är om man inte gillar att betala med kort på nätet så är det kört, för så betalar man.
    Jag har dock beställt varor 2 ggr och det funkar hur bra som helst!

Lycka till, meddela gärna mig om ni beställer och vad ni tycker, för det vore så kul att veta om ni tycker att det är lika billigt som jag tycker!

Kram

• aprilbarn

Jag rekomm också Decleor!
    Har hört att en del också använder Body Butter från Body Shop. Det är ju ingen ansiktscreme egentligen, men man kan tydligen anv den till det också. (Kanske mest på de torraste partierna?)

• Lilltösa

Hade ju köpt Weledas produkter i Iris-serien, men de var inte så bra, känns ganska starka tycker jag, de var inte direkt för torr o känslig hy, utan normal till torr....passade inte så bra. Har nu köpt nya igen!! Lumene´s produkter, hittade ngn som hette Blue sensitive drops....samt rengöring o ansiktsvatten, får se hur de funkar, hoppas de är bra, ganska bra pris iallafall.......
    Med tanke på alla pengar jag lägger ner på hudprodukter kanske jag borde gått till hudterapeut från början! Tihi. Ha en bra dag alla!!

• monya

Hej Lilltösa och alla andra.

Jag har samma problem med torr o känslig hud. Har prövat alla prisklasser och sorter....Dr. Hauschka är ju verkligen inte att rekommendera för folk med känslig hud så den har mandel, parfym och alkohol i.

Jag har i alla fall bestämt mig för att inte kasta bort mer pengar. Så nu ska jag iväg till en salong o göra ansiktsbehandling samt hudanalys så att jag får rätt produkter för min hud. Kosta vad det kostar, det här funkar ju inte.

Har en kompis som är hudterapeut och hon rekommenderar Phyris (tyskt märke i stil som Decleor o liknande, billigare dock för att det är relativt okänt i Sverige).

Jag kan oxå tipsa om billigare men super duktiga (ända negativt att det kan ta lite längre tid på grund av att de är såååå nogranna) är elisabethskolan i STHLM och GOT, men även privatskolan för hud....på östermalm. Kolla in prislistorna på nätet.

• moa206

Nyligen fick krämen Perle Bleue Visage Care Moisturise som födelsedagspresent från en väninna, har bara använt den i två veckor men den verkar ganska bra. Hennes hy har verkligen förbättrats efter den.    

Svar på tråden Bra ansiktskräm för torr o känslig hy?