• Fiviva

prematur blöjor??

blev ni någonsinn ifrågasatt på apoteket eller ställen där ni köpte premaur blöjor.
    jag blev faktiskt ganska förlämpad när damen i kassan tittade på mig och sa.
    jaha och ni har verkligen ett prematurbarn? ni behöver dessa blöjor.??
    jag skulle väl aldrig komma på tanken att köpa dem annars.
    visst har man fått höra så här i efterhand att folk köper blöjorna till barns dockor.
    men att bli ifrågasatt på apoteket på ett sjukhus kändes som en förolämpning.
    var sugen på att gå ut i bilen och hämta min tre veckors bebis och visa henne.
    ja vi är på väg hem från bb nu och vi lär behöva blöjor.

• Svar på tråden prematur blöjor??
  • cloudberry79

Nej, det har jag aldrig varit med om Finns det verkligen folk som köper prematurblöjor till dockor? Kanske därför det så ofta är slut på mitt Apotek... Numera behöver vi inte premisblöjorna längre, men jag hoppas folk tänker till också, att det faktiskt finns folk som behöver de blöjorna och att de finns i begränsad mängd på Apoteken...

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • Fiviva

det är vad jag hört dock vet jag inte om det stämmer.
    dom var slut här med en gång fick lite panik när närmaste apotek ligger ca 40 min bort.

• TheMilky

Varför köper man blöjor till dockor? Är inte det ett äckligt slöseri med pengar, och blöjor?
    Dålig stil att fråga ut folk dock, de är där för att ta betalt och ge råd om så önskas. Mer ska de inte lägga sig i.

• cloudberry79

Närmaste Apotek ligger 10 mil norrut för oss, så det var då vi gick över till newborn 1, även om de var stora i början

• Fiviva
    Svar på #4
    det kan jag förstå att ni gjorde.
    var överlycklig när vi kunde börja med det större blöjorna.
    kändes mindre oroligt.
    cloudberry79 skrev 2008-04-07 01:30:35 följande:
    Närmaste Apotek ligger 10 mil norrut för oss, så det var då vi gick över till newborn 1, även om de var stora i början
  • cloudberry79
    TheMilky skrev 2008-04-07 01:30:22 följande:
    Varför köper man blöjor till dockor? Är inte det ett äckligt slöseri med pengar, och blöjor?Dålig stil att fråga ut folk dock, de är där för att ta betalt och ge råd om så önskas. Mer ska de inte lägga sig i.
    Det är samma sak med prematurkläder på de stora klädkedjorna.. Folk köper tydligen såna på rean till såna avancerade baby born-dockor (eller vad de nu heter). När man själv kommer i panik och behöver köpa miniblöjor eller lite minikläder är det ibland omöjligt att få tag på, för att det är slut.. Konstigt att spendera pengar på dockor!
  • Fiviva

med tanke på vad både blöjor och kläderna kostar så är det helt otroligt.. har aldrig betalt så mycke får så lite tyg i mitt liv hehe.

• Jennjen

När jag köpte blöjjor så upplyste de i kassan om att det var prematurblöjjor, men i rent informativt syfte så jag tog inte illa upp.

• cammily

jag, vet att min lilla syster köper blöjor till sina dockor på leksaks affären där kostar 4st 50kr så jag vet att när jag fick min dotter som är prematur köpte jag ett paket till henne med.fan heller att jag köper 4st tillsamma pris, om man får ett prematur barn kan man be sitt apotek att ta in så extra så att de alltid finns, sen så har vissa ica butiker prematur blöjor.

• 20110426

Här i Mora är jag rent ut sagt förbannad på leklustaffären vi har för de har köpt in preemis-blöjor, delat upp dem och säljer dem som dock-blöjor. Kanske skulle jag prata med apoteket här i Mora...

• Maria C S 75

Hade ingen prematur bebis men han vägde bara 1970 gram. När vi åkte hem från neo frågade vart vi kunde köpa premis blöjor men sköterskan tyckte det var onödigt utan sa åt oss att köa newborn 2-4 kg. Det gjorde vi och det funkade väl men de var rätt stora över buken och runt benen.

• cloudberry79

Vidar vägde nu bara 1400 när han började med blöjor, så det var ganska bra med premisblöjor, till och med de var stora

• hotten

jag förstår inte varför man inte skulle få köpa blöjor å kläder till dockor?? det är väll superbra om det blir större åtgång på dem så tas sånt mer hem å dessutom vid storåtgång sänks priset!

just vi med en 400 gr tjej behöver inte köpa sånt till dockor utan kan använda hennes gamla kläder till dockorna

• Äventyr

Det råder ingen brist på prematurblöjor så att de måste ransoneras. En smart idé är att ringa till Apotekets kundcentrum och be att apoteket dit du går lägger undan/ beställer hem blöjorna i ditt namn.

• cloudberry79

Med tanke på att det tar en vecka att få hit mat från distansapoteket så får man ju inte ha panik när man gör beställningar

• arwenna

Nej, men däremot fick man beställa typ 4 paket per gång då det va slut jämt i karlstad regionen! Och det tog en evighet att få dem då, tur att de små växer så fort!

Svar på tråden prematur blöjor??