Min dotter föddes i v 32.Började i december känna mig tung och trött när jag gick,natten till 30 december började jag småblöda och få en konstig värk,tänkte att det inte var något och la mig för att sova.Nästa morgon var jag inte bättre och ringde akuten, in till BB för att kollas.Hadde öppnats lite och livmodertappen hade förkortats det onda var värkar:)Fick åka ambulans till Kristianstads lasarett och övervakas,efter en vecka kom jag hem med ordinationen stilla läge.Två veckor efter satte det i gång igen med molande värk,ringde på en gång och åter igen undersökning i Ystad och sen ambulans till kristianstadslasarett värkar igen som inte ville avta trots medicinering,jag fick senare på dagen beskedet att göra ett akut kejsarsnitt då jag öppnat mig mycket snabbt och hon låg med rumpan nedåt,så det var inte tal om att föda själv.Snabbt i väg till operation fyra ryggmärgsbedövningar som inte tog så det blev att söva mig helt.
23 januari kl 20.55 kom Lia och liten var hon.Det blev tre veckor på neo avd,öppen värmesäng,sond och hjärtövervakning men aldrig något mera.Hon har varit tuff och klarat sig bra.
Nu väger hon snart 4 kg och är 49 cm lång,det ända hon har är en lätt klumpfot på vänster ben,så hon går med skena och det kan bli tills fyra års ålder.Detta är ett litet problem efter vad som kunde hänt så vi föräldrar är mycket nöjda:)